Ar galite įsivaizduoti košmarą – pabundate ryte, o kieme nebėra jūsų automobilio. Apie tai sunku net pagalvoti, tiesa? Košmaras dar didesnis, kai pirmauji Dakaro ralyje, o pavogta mašina – brangus ir nepavejamas lenktyninis automobilis.
Tokį košmarą teko išgyventi suomiui Ari Vatanenui. Jis 1988 metais gynė čempiono titulą ir jam sekėsi išties puikiai. Jis pirmavo, kai Bamake, Malyje, vieną rytą neberado savo automobilio.
Malis ribojasi su Senegalu – kaip suprantate, Dakaro ralis tada jau judėjo link pabaigos. Ir Vatanenas pirmavo! Peugeot komanda niekaip negalėjo suprasti, kur dingo 405 T16 bolidas. Piktas pokštas? Sabotažas? O gal tiesiog klaida? Lenktyninio automobilio vagystė šiaip nėra pats protingiausias sumanymas. Jo detalės Afrikoje mažai kam reikalingos, o pats 405 T16 yra lengvai atpažįstamas. Vogti tokį automobilį yra tiesiog kvaila. Dar kvailiau tai, kad stovykla nebuvo saugoma, o 4 valandą ryte žmonės matė išvažiuojantį Peugeot 405, bet manė, kad juo važinėjasi mechanikai.
Tačiau būtent tai ir įvyko. Komandos nariai sutrikę lakstė po bivuaką, kol sulaukė žinių – automobilis yra pagrobtas. Jeanas Todtas žurnalistams pranešė, kad pagrobėjai reikalauja 25 milijonų frankų išpirkos. Tai – nemenka suma – daugiau nei 5 milijonai eurų šių dienų pinigais. Todtas neketino mokėti tokios sumos – derėtis su nusikaltėliais neverta, o ir pats automobilis nebuvo toks brangus. Galiausiai, vagys reikalauja, jog Todtas pats pristatytų pinigus ir atvyktų taksi – kas taip rizikuotų?
Peugeot komandos atstovai tikėjosi, kad lenktynės bus trumpam sustabdytos, tačiau jos vyko toliau. Automobilis buvo ieškomas ir galiausiai buvo surastas viduryje laukų. Vatanenas apsidžiaugė ir manė, kad galės tęsti lenktynes. Greita apžiūra neparodė kažkokių didelių pažeidimų, todėl lenktynių lyderis išskubėjo pirmyn lyg nieko nebūtų įvykę. Tačiau Dakaras jam jau buvo pasibaigęs – Vatanenas laiku nespėjo prie etapo starto linijos.
Tai yra vienas iš keisčiausių nutikimų Dakaro ralio istorijoje. Kas galėjo pavogti automobilį? Ar tikrai buvo bandoma pasipelnyti, ar tiesiog trukdyta Vatanenui? Kas dabar pasakys. Žinome tik tiek, kad 1988 metais Vatanenas nefinišavo, nors greičiausiai būtų laimėjęs. Prie jo lenktynių suvestinėje matome raides DFQ – suomis buvo diskvalifikuotas. Komanda dar skundė šį sprendimą, tačiau nieko nepešė. 1988-ųjų Dakaro ralio čempiono titulas atiteko kitam suomiui Juha Kankkunenui, kuris taip pat darbavosi už Peugeot automobilio vairo.
1988-ieji buvo tamsūs metais Dakaro ralio istorijoje. Galingi DAF Turbotwin sunkvežimiai varžėsi su Peugeot 405 T16 bolidais, tačiau vienas iš jų patyrė tragišką ralio taisykles pakeitusią avariją. Tais metais lenktynių metu žuvo net 6 žmonės – 3 dalyviai ir 3 žiūrovai.
Ari Vatanenas sugrįžo 1989 metais ir laimėjo Dakaro ralį. Tiesa, ne be monetos pagalbos. Čempiono titulą jis apgynė ir 1990 bei 1991 metais.