Tikėtina, kad jūs bent jau apytiksliai žinote, kiek degalų 100 km sunaudoja jūsų automobilis. Taupiam automobiliui greitkelyje pakanka gal 4 litrų 100 kilometrų, o galingesnis ir didesnis nebus pasotintas ir išgėręs 10-15 litrų. O kiek litrų degalų 100 kilometrų sunaudoja Airbus A220?

Ar tai kvailas klausimas? Taip! Ir atsakyti į jį tiksliai neįmanoma. Litrai/100 km yra tiesiog netinkamas mato vienetas lėktuvų degalų sąnaudoms matuoti. Tačiau nežiūrėkite į viską labai rimtai – šiame straipsnyje vis tiek rasite keletą įdomių faktų apie tai, kiek degalų sudegina komerciniai lėktuvai.

airBaltic Airbus A220 pro Boeing 737 langą

Beje, ar žinote, kokius degalus naudoja komerciniai lėktuvai? Ir kodėl jie juos kartais išpila ore?

Kodėl lėktuvų degalų sąnaudos nematuojamos litrais 100 kilometrų? Nes lėktuvų degalai nematuojami litrais, o jų kelionės nematuojamos kilometrais. Aviacijoje degalų kiekis matuojamas kilogramais. Taip yra dėl to, kad bendras lėktuvo svoris yra svarbus rodiklis, kurį reikia žinoti. Sunkesniam, labiau pakrautam lėktuvui reikės daugiau degalų. Be to, yra situacijų, kai lėktuvas gali būti per sunkus, kad nutūptų nepatyręs žalos. Taigi, svoris yra labai svarbus, todėl degalų kiekis matuojamas kilogramais. Litras vandens sveria kilogramą, o litras aviacinių degalų – apie 0,8 kg. Tiesa, skysčių tankis kinta priklausomai nuo temperatūros, todėl tai – santykinis rodiklis. Pakilus į įprastą skrydžio aukštį, kur temperatūra yra daug žemėsnė, degalų tankis bus mažesnis.

Bet prisiminkite – mes žinome, kad tai yra kvailas klausimas, todėl galime į jį atsakyti protingai. Litrai/100 km yra netinkamas mato vienetas, bet vis tiek, kiek?

Boeing 737 MAX sparnas.

Lėktuvų gamintojai tokių skaičių nepateikia, nes kintančių faktorių yra tiesiog per daug. Oro sąlygos, keleivių skaičius, kelionės ilgis turi didžiulę įtaką degalų sąnaudoms. Gamintojai nurodo maksimalų lėktuvo įveikiamą atstumą ir degalų bakų talpą ir pagal šiuos skaičius galima bandyti apskaičiuoti minimalias degalų sąnaudas. Štai, oficialiais duomenimis, Boeing 737 MAX 7, kuriame įprastai yra 153-172 vietos keleiviams, gali su savimi pasiimti 25,8 tūkstančius litrų degalų ir nuskristi 7130 km. Atlikus paprastą matematiką šie skaičiai tampa 362 litrais 100 km. Bet tai – nerealistiškas minimumas. Mums reikėtų realistiško pavyzdžio iš tikro pasaulio.

Nodum.lt šį klausimą uždavė airBaltic – Latvijos oro linijoms, kurias tikrai pažįstate. airBaltic savo orlaivių parke turi tik Airbus A220-300 lėktuvus, talpinančius po 145 keleivius. Ir štai realus pavyzdys – toks lėktuvas skrydžio iš Rygos į Komenhagą metu sudegino 2400 kg degalų – maždaug 3400 litrus. Šios kelionės ilgis – 441 jūrmylės arba 817 kilometrai. Vėlgi, atlikę paprastą aritmetiką apskaičiuosime, kad šis lėktuvas pasižymi 422 l/100 km degalų sąnaudomis.

Daug tai ar mažai? Kaip lėktuvui, gana mažai – A220 yra vienas taupiausių modernių lėktuvų. Bet pagalvokite, kiek lengvųjų automobilių reikėtų tokiam keleivių skaičiui pergabenti. Tarkime, kad lėktuvas buvo nepilnas ir viename lengvajame automobilyje telpa 5 žmonės. 130 žmonių iš Rygos į Kopenhagą vežtų 26 automobiliai. Šie automobiliai turėtų vidutiniškai sudeginti po daugiau nei 16,23 litrus degalų 100 km, kad tokia kolona savo bendromis degalų sąnaudomis pavytų A220 lėktuvą. Bet ir čia reikia priminti, kad klausimas nuo pat pradžių buvo kvailas – automobiliai juk nevyktų tiesia linija, jų kelionė būtų daugiau dvigubai ilgesnė (be kelto) ir, labai tikėtina, degalų būtų sudeginta daugiau.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia