Audi TT – kompaktiškas vokiškas kupė, gamintas nuo 1998 iki 2023 metų. TT yra stilingas automobilis – išvaizda buvo viena labiausiai pabrėžiamų šio modelio savybių. TT yra automobilis žmonėms, kuriems labai rūpi, kaip jie atrodo. Bet ar žinote, kad ankstyvųjų Audi TT forma gamintojui kėlė rimtą galvos skausmą?

Pirmos kartos Audi TT. Tiesa, jau su smulkiu atnaujinimu. (Vauxford, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Paskaitykite ir apie kitus stilingus kupė – Ford Probe galėjo pakeisti Mustang istoriją, o Peugeot 406 Coupé galėjo būti Fiat.

Audi TT techniškai yra sportinis automobilis, tačiau akivaizdu, kad gamintojui buvo svarbu, kad jis atrodytų kiek įmanoma geriau. Būtent dėl to TT pasižymi tokia apvalia forma – ji tais 1998 metais leido išsiskirti iš kitų kupė. Automobilių dizainas irgi seka madas – kažkada sportiškumas buvo pabrėžiamas aštriomis tiesiomis linijomis, o 20 amžiaus pabaigoje imta ieškoti minkštų, apvalių formų.

Audi TT gamyba apie 2005 metus. (Lemon3 , Wikimedia (CC BY-SA 3.0 de)

Audi TT konceptas pirmą kartą pristatytas 1995 metais Frankfurte, toli nuo šio dizaino gimimo vietos. Mat TT buvo nupieštas Volkswagen dizaino centre Kalifornijoje. Žurnalistai teigiamai atsiliepė apie TT koncepciją, nors buvo ir tokių, kurie lygino šį automobilį su Volkswagen Vabalu. 1998 metais pirmos kartos Audi TT išriedėjo į gatves. TT vardas, beje, paimtas iš Meno salos TT motociklų lenktynių, kuriose kadaise sėkmingai pasirodydavo NSU – viena iš markių, kuri tapo Auto Union ir, galiausiai, Audi dalimi.

Neįmanoma paneigti, kad Audi TT yra išskirtinio dizaino kupė. Ir labai apvalus kupė. Lenkta stogo linija tarsi atkartoja labai išryškintas ratų arkas. Audi TT pasižymi lengvai atpažįstamu galu, su, kaip sakoma, stipriais klubais. Audi vėliau teigė, kad tokį apvalų dizainą įkvėpė Bauhaus architektūros ir pramoninio dizaino mokykla. Nors mechaniškai pirmasis TT yra artimas Golf Mk.4 ir A3 giminaitis, šis automobilis turi kiek kietesnę važiuoklę, kiek standesnį kėbulą.

Audi TT 3.2 (The Car Spy, Wikimedia (CC BY 2.0).

Audi numatė, kad TT domins entuziastus, todėl iš pradžių į jį net nediegė automatinės transmisijos. Aišku, vėliau TT gavo Tiptronic automatinę pavarų dėžę. Patys sportiškiausi TT su 3,2 litrų VR6 varikliu ir visų varomų ratų sistema Quattro netgi gavo dviejų sankabų transmisiją. Standartinis Audi TT variklis buvo keturių cilindrų 1,8 litrų agregatas, bet ir jį vėliau buvo galima komplektuoti su Quattro sistema.

Pirmos kartos Audi TT yra pakankamai sportiškas. Priklausomai nuo variklio, TT išvysto nuo 110 iki 184 kW. Nors yra labai apvalus, Audi TT aerodinamiškai nėra aptakesnis už to paties laikotarpio BMW Z4 ar Mazda Mx-5. Tačiau pirmojo Audi TT forma buvo problematiška.

Audi TT 1,8 T Quattro. (Vauxford, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Audi TT avarijos

Pirmos kartos Audi TT siluetas yra šiek tiek panašus į lėktuvo sparno pjūvį. Automobiliui judant pirmyn jis gražiai pjauna per orą, bet, kadangi viršutinis kėbulo paviršius yra daug ilgesnis už apatinį, oro srautas virš TT yra daug greitesnis ir dėl Bernulio principo ten susidaro žemo slėgio sritis. Kitaip tariant, važiuodamas didesniu greičiu Audi TT buvo tarsi keliamas nuo asfalto.

Neturėdamas spoilerio Audi TT buvo nestabilus, kai pasiekdavo 180 km/val. greitį. (Johannes Maximilian, Wikimedia (GFDL 1.2)

Aišku, tas efektas nebuvo toks stiprus, kad Audi TT tikrąją to žodžio prasme pakiltų į orą, bet jis buvo pakankamas, kad automobilis būtų nestabilus važiuodamas didesniu greičiu.

Audi TT pateko į kelias avarijas, dėl kurių buvo kaltinamas gamintojas. Kai kurios iš tų avarijų turėjo mirtinų pasekmių. Tiesa, Audi TT pirkėjai buvo raminami, nes pavojingas nestabilumas buvo jaučiamas tik maždaug ties 180 km/val. riba – pavyzdžiui, Vokietijos autobane. Ir taip – tai buvo labai vokiška problema, bet jei gamintojas nurodo maksimalų greitį, automobilis privalo galėti jį pasiekti saugiai. Ne visi vairuotojai važinėja autobanais, bet toks greitis gali būti pasiekiamas ir, pavyzdžiui, trasoje. 1999-ųjų pabaigoje – 2000-ųjų pradžioje Audi pakvietė ankstyvųjų TT pirkėjus apsilankyti atstovybėse, kad jų automobiliai būtų atnaujinti.

Audi TT aerodinamikos palyginimas – viršuje su spoileriu, apačioje – be jo. (Mr. Aerodynamics , Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Atnaujinimai buvo nemenki – TT gavo šiek tiek kitokias važiuoklės svirtis, elektronines stabilumo sistemas ir spoilerį. Būtent pastarasis priedas pakeitė Audi TT aerodinaminį profilį taip, kad automobilis nebenorėtų atsisveikinti su asfaltu.

Žinoma, šie atnaujinimai buvo pristatyti visiems TT automobiliams ir vėliau tokios problemos nebebuvo fiksuojamos. Tiesa, tas mažytis spoileris šiek tiek pablogino automobilio aptakumą (ir išvaizdą) – bent jau teoriškai dėl jo TT turėtų godžiau ryti benziną.

Šis mažytis spoileris išsprendė TT stabilumo problemą. (Vauxford, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Audi TT išgyveno tas problemas ir buvo gaminamas toliau. Gamintos ir antroji, ir trečioji kartos, atitinkamai besigiminiuojančios su 5-uoju ir 7-uoju Golf. Nors TT išlaikė savo estetiką, naujesni automobiliai yra šiek tiek aštresnės išvaizdos ir turi sportiškesnes versijas. Elektriniai spoileriai, beje, vėliau leido išlaikyti tas švarias TT linijas, kai automobilis nevažiavo dideliu greičiu.

2023 metais paskelbta, kad Audi TT gamyba artėja prie pabaigos. Automobilis bus pakeistas elektromobiliu.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia