Norite būti sėkmingu automobilių dizaineriu? Na, teks labai daug mokytis ir nebijoti būti keistam. Štai Williamas Townsas išgarsėjo sukūręs Aston Martin Lagonda dizainą, tačiau šiandien prisiminsime ne tokį žymų jo kūrinį Hustler.

Williamas Townsas karjerą pradėjo 1954 metais. Iš pradžių kūrė sėdynių, durelių rankenų ir kitų smulkmenų dizainą. 1963 metais jis pradėjo dirbti Rover, kur jau kitais metais sukūrė pirmąjį savo automobilį lenktyninį Rover-BRM. 1966 metais jis paliko Rover, kad vėl kurtų sėdynes – tik šįkart jau Aston Martin. Tik sėdynes jis kūrė neilgai.

Iš pradžių jis padėjo sukurti Aston Martin DBS dizainą, o vėliau tapo pagrindiniu Aston Martin Lagonda projekto vedliu. Tiesa, prieš Lagonda pasirodė ir kitas Townso automobilis – Jensen-Healey, o vėliau – dar visa eilė įdomių modelių, tarp kurių – Guyson E12, Aston Martin Bulldog, Reliant SS1 ir SS2.

Aston Martin Lagonda – žymiausias Williamo Townso kūrinys. (Alf van Beem, Wikimedia)

Taigi, Williamo Townso biografija yra išties įspūdinga. Ir joje yra vienas keistuolis, kuris šioje laiko juostoje įsiterpė tarp dviejų Aston Martin modelių – Lagonda ir Bulldog.

Townsas norėjo sukurti automobilį nuotykių ieškotojams. Kažką tokio, iš ko būtų galima gerai apžvelgti gamtą, riedant vingiuotais užmiesčio keliukais. Jis taip pat norėjo, kad šis automobilis būtų pakankamai pigus ir prieinamas. Todėl sukūrė Hustler.

Hustler 4. Williamas Townsas stovi už automobilio, veidu atsisukęs į fotoaparatą. (Wikimedia(CC BY-SA 2.5)

Hustler buvo sukurtas ant klasikinio MINI bazės. Jo kėbulas turėjo kubo formos karkasą, dengtą stiklo pluošto detalėmis. Hustler neturėjo durelių – į vidų buvo patenkama per slankiojamus langus. Automobilio dizainas priminė klasikinį visureigį, nors mechaniškai Hustler nedaug skyrėsi nuo įprasto MINI.

Townsas Hustler dizainą užbaigė 1978 metais. Tik kas tada? Na, Aston Martin, žinoma, apie jo gamybą net nebūtų galvoję, todėl Townso kompanija Interstyl ėmė gaminti rinkinius – žmonės galėjo nusipirkti Hustler rinkinį, vieną MINI automobilį ir pasigaminti šį modelį namuose. Hustler rinkiniai buvo gaminami tiesiai Townso namuose, jo studijoje.

Hustler neturėjo durelių (išskyrus Force versiją) – į vidų buvo patenkama per slankiojamą lšoninį langą. (Vauxford, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Pirmasis Hustler, vėliau pavadintas Hustler 4, buvo paprastas keturratis automobilis, tačiau netrukus pasirodė šešiaratis Hustler 6. Šis automobilis turėjo net dvi galines MINI ašis. Žinoma, Hustler 6 vis tiek buvo varomas tik priekiniais ratais.

Hustler 6 turėjo 6 ratus, bet buvo varomas tik priekiniais. (In Vitrio, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Townsas vis kūrė naujas Hustler versijas. Huntsman buvo šiek tiek galingesnis, Hellcat neturėjo jokių patogumų ir dar labiau priminė bekelei skirtą visureigį, Sport buvo kabrioletas, o Sprint – dvivietis kupė. 1981 metais buvo pristatytas medinis Hustler – net ir šio automobilio rėmas buvo medinis. Manote, kad Hustler buvo per silpnas? Galbūt, bet Townsas buvo pagaminęs ir vieną šešiaratį Hustler Highlander, varomą Jaguar V12 varikliu.

Townso Hustler sulaukė nemažai žiniasklaidos dėmesio. Visų pirma, žinoma, dėl to, kad tai buvo asmeninis elegantiškojo Aston Martin Lagonda kūrėjo darbas. Tačiau kartu tai buvo ir įdomus automobilis, kurį buvo galima surinkti savo garaže. Per keletą metų Townso komanda pagamino 500 rinkinių. Šiandien šie automobiliai yra reti ir aukcionuose įprastai pritraukia penkiaženkles sumas.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia