Porsche 928 yra ypatingas automobilis. Šis prabangus GT klasės kupė buvo kuriamas kaip pamaina garsiajam 911. Kaip žinote, 911 gaminamas iki šiol, o štai 928 taip ir liko vienintelis – vienintelis tikras prabangus Porsche GT klasės automobilis su varikliu priekyje. Ir ne šiaip varikliu, o balsinguoju V8 – joks kitas Porsche kupė tokios širdies priekyje neturėjo. Bet ar galite įsivaizduoti keturdurį 928 variantą?

Žinau, ką pasakysite – Porsche Panamera yra prabangus GT su varikliu priekyje. Tačiau įprastai šiai klasei priskiriami prabangūs kupė – Aston Martin, Bentley, Maserati, Ferrari, Mercedes-Benz ir kiti gražuoliai, sukurti ilgoms ir stilingoms kelionėms. 928 toks ir turėjo būti. Septintojo dešimtmečio pabaigoje-aštuntojo pradžioje Porsche žvalgėsi, koks pelningesnis modelis galėtų pakeisti ypatingąjį 911, kuris, tiesą sakant, nebuvo toks smagus vairuoti.

Taip, 911 buvo vikrus ir greitas, tačiau dėl savo netradicinės konstrukcijos (gale sumontuoto variklio), jis reikalavo nemenkų vairuotojo įgūdžių. Dažnai 911 buvo vadinamas našlių kūrėju arba lėčiausiu automobiliu posūkiuose. Ir ne todėl, kad posūkius įveikdavo labai prastai – tiesiog retas ryždavosi paieškoti sukibimo ribų.

Vienas iš ankstyvųjų Porsche 928 – savo laiku tai buvo labai modernus automobilis. (Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Taigi, 1971 metais paties Ferdinando Porsche nurodymu prasidėjo 928 kūrimas. Tai turėjo būti prabangus, greitas, tačiau kartu ir praktiškas automobilis. Iš pat pradžių planuota, kad jis puikiai tiks ilgoms kelionėms, bus lengvai vairuojamas ir kiek priimtinesnis masėms. Kartu tai turėjo būti pirmasis tikras išskirtinai tik Porsche sukurtas modelis. Kodėl? Na, 911 buvo paremtas 356 modeliu, kuris buvo sukurtas modifikuojant Vabalą. Tuo tarpu 924 buvo bendras Volkswagen ir Audi projektas. Galiausiai, 914 taip pat daug kur nešiojo VW logotipą.

Porsche 928 gamyba prasidėjo 1977 metais. Šis automobilis iš karto sulaukė pagyrų – jis buvo gražus, greitas, o ir tas skysčiu aušinamas V8 variklis buvo išties smagus. Dizaino prasme 928 buvo pakankamai pažangus – turėjo kėbulo spalvos bamperius (tais laikais tai buvo retas bruožas), Lamborghini Miura įkvėptus priekinius žibintus, kartu su vairu judantį prietaisų skydelį. Kadangi pavarų dėžė buvo sumontuota gale, pavyko pasiekti tobulą svorio pasiskirstymą. Bent 80 % Porsche 928 buvo parduota su automatine transmisija (pritaikyta Mercedes-Benz dėže), kas dar labiau pabrėžė GT klasės bruožus.

928 yra labai gražus automobilis – iki šiol tai yra vienas iš elegantiškiausių Porsche modelių. (Gamintojo nuotrauka)

Tačiau trumpam sugrįžkime prie Panamera. Šis modelis, gaminamas nuo 2009 metų, buvo sukurtas žvalgantis į 1988-1991 metais tobulintą 989 prototipą. 989 turėjo būti tarsi keturduris 911. Tačiau mažai kas žino, kad Panamera kūrėjai įkvėpimo ieškojo ir kitoje senoje Porsche koncepcijoje  – keturduriame 928.

Tai – ne entuziastų sukurta modifikacija, o Porsche projektas H50. (Gamintojo nuotrauka)

1984 metais Porsche savo vadovui Ferdinandui Porsche 75-ojo gimtadienio proga įteikė ypatingą dovaną – modifikuotą 928, pažymėtą 942 ženklu. Tai buvo 928 su 254 mm ilgesne ratų baze, 5 litrų V8 varikliu, naujais žibintais ir buferiais. Kai kurie šio automobilio stiliaus elementai tik po poros metų pasiekė masinės gamybos modelius. Tai buvo išvaizdus vienetinis automobilis, kuris išties patiko naujajam savininkui.

Papildomos durelės gale palengvino patekimą ant galinės sėdynės, o ir pats automobilis buvo gerokai ilgesnis nei standartinis 928. (Gamintojo nuotrauka)

1987 metais Porsche kompanija vėl prisiminė tą dovaną. Buvo sukurtas dar vienas 928 su ilgesne ratų baze, tačiau šįkart jam suteikta antroji durelių pora. Galinės šio prototipo durelės buvo atidaromos atgal ir buvo labai siauros (panašiai kaip žymiai vėliau pasirodžiusio Mazda RX-8), tačiau palengvino patekimą ant galinės sėdynės. Porsche netgi pavyko išlaikyti neblogą svorio pasiskirstymą ir proporcijas, tačiau keturduris 928 niekada nepasiekė gamybos.

Keturduris Porsche 928 nebuvo ruošiamas serijinei gamybai. (Gamintojo nuotrauka)

Kai buvo kuriamas Porsche Panamera, inžinieriai ir dizaineriai ieškojo įkvėpimo markės istorijoje. Keturduris 928 priminė apie senąjį GT, kurio charakterio savybes Porsche bandė suteikti naujausiam savo kūriniui. Ar pavyko tai pasiekti – spręskite patys. Tačiau istorija visada vaikšto ratais – 2006 metais buvo pasirodę gandų, kad Porsche planuoja Panamera pagrindu sukurti sportišką kupė, kuris, galbūt, taptų šių dienų 928.

Tai, kaip žinote neįvyko. Panamera liko Panamera, o 928 gamyba baigėsi 1995 metais. Porsche 928 iki šiol yra vienas elegantiškiausių šios markės modelių, todėl jų vertė šiuo metu sparčiai kyla.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia