Chevrolet gimtojoje šalyje yra labai gerai žinoma ir populiari markė, priklausanti General Motors korporacijai. Europoje Chevrolet automobiliai toli gražu nėra tokie populiarūs, nors vienu metu amerikiečiai norėjo tai pakeisti. Testudo buvo tų pastangų dalis, bet pakeitė ne Chevrolet populiarumą, o automobilių dizainą.

Chevrolet Testudo yra ypatingas konceptinis automobilis. Kaip ir, pavyzdžiui, BMW Garmisch. Komiksų blogiečio automobilį primenantis Maybach Exelero irgi yra vienas iš tų konceptų, kuriuos prisiminsime dar ilgai. Beje, ar žinote, kodėl serijinės gamybos automobiliai neatrodo kaip konceptai?

Testudo istorija prasideda nuo Chevrolet Corvair. Tiksliau, nuo Volkswagen Vabalo. Volkswagen Käfer 20 amžiaus viduryje buvo neįtikėtinai populiarus ir nesunku suprasti, kodėl – tai yra praktiškas, pigus ir patikimas automobilis. Tiesa, nors Vabalas sulaukė sėkmės ir JAV, amerikiečiams jis buvo šiek tiek per mažas. Taigi, Chevrolet 1959 metais pradėjo gaminti Corvair – didesnį ekonomišką automobilį su oru aušinamu varikliu gale. General Motors manė, kad Corvair turėtų sudominti ir europiečius, nes jis išlaiko Vabalo formulę, bet yra daug erdvesnis ir praktiškesnis.

Chevrolet Corvair Monza – Testudo pagrindas (Greg Gjerdingen, Wikimedia (CC BY 2.0)

General Motors nusprendė pristatyti Corvair Europoje įspūdingu koncepciniu automobiliu, kuris naudotų Corvair mechanizmus, bet būtų europietiškai elegantiškas. Kas gali sukurti labai gražų automobilį? Žinoma, italai. General Motors kreipėsi į Bertone dizaino namus, kuriuose tuo metu dirbo nepaprastai talentingas dizaineris Giorgetto Giugiaro.

Giugiaro gavo Corvair 900 Monza kupė ir iš karto ėmė jį pjaustyti. Tikrąja to žodžio prasme – Corvair buvo perpjautas perpus ir sutrumpintas. Giugiaro atsisakė visų kėbulo detalių, nes laikė jas griozdiškos ir nenatūralios formos. Vos per du mėnesius Giugiaro sukūrė vieną gražiausių ir įtakingiausių koncepcinių automobilių istorijoje – taip gimė Chevrolet Testudo. Tą dviejų mėnesių laiką atsiminkite – per tą laiką sukurtas visai naujas automobilis. Testudo turėjo rankų darbo plieno ir aliuminio kėbulą, unikalius polikarbonatinius galinius žibintus ir daug visiškai naujų unikalių detalių.

Nuccio Bertone ir Giorgetto Giugiaro prie Testudo eskizo (Wikimedia)

Pats Nuccio Bertone 1963 metais nuvairavo Testudo į Ženevos automobilių parodą. Tai, kad Bertone dizaino namai ir jaunasis Giugiaro moka kurti gražius automobilius, jau tada nebuvo naujiena, bet Testudo buvo tiesiog pribloškiantis.

Giugiaro pažiūrėjo į Corvair Monza ir matė per daug skirtingų formų, kurios tarsi pešėsi tarpusavyje. Jis tarsi išlydė automobilio dizainą, leisdamas skirtingiems kėbulo paviršiams tekėti vienam į kitą. Giugiaro pašalino detales, kurių nereikia, ir įspūdingai integravo tas, kurių reikia. Priekiniai žibintai tarsi atsigulė į kėbulo paviršių, o galiniai tobulai ištirpo bamperio formoje. Giugiaro sukūrė siluetą, kuris atrodo kone natūralus – tarsi nugludintas vandens ar nuglostytas rankomis. Testudo net neturi statramsčių, kad šoniniai stiklai darniai įsilietų į priekinį.

Faktas, kad Testudo turi gale sumontuotą oru aušinamą 6 cilindrų variklį, kuris per 4 laipsnių mechaninę transmisiją suka galinius ratus, net neatrodo svarbus. Tai tiesiog yra gražus, ypatingai aptakus automobilis. Į kurį, beje, patenkama per vieną gaubtą, o ne atskiras dureles.

Giugiaro suliejo Testudo formas, sukurdamas įspūdingą laiką pralenkiantį konceptą (Andrew Bone, Wikimedia (CC BY 2.0)

Reikia priminti, kad tai – 1963 metų dizainas. Tokių automobilių tuo metu tiesiog nebuvo. O vėliau atsirado.

Chevrolet Testudo jums gali priminti visą eilę kitų automobilių. Pavyzdžiui, Lamborghini Miura. Tas superautomobilis, pasirodęs 1966 metais, irgi buvo sukurtas Bertone dizaino namuose, kur kabojo Testudo nuotrauka, nors yra kito genijaus, Marcello Gandini, kūrinys. Testudo įkvėpė ir kitą Gandini dizainą Alfa Romeo Montreal. Nors atvirai tai nebuvo pripažinta, manoma, kad Testudo idėjos domino ir 1968-ųjų Ferrari Daytona kūrėjus. Tuo tarpu 1977-ųjų Porsche 928 dizaineris Anatole Lapine pats sakė, kad Testudo padarė įtakos jo darbui. Ir tai – net nebaigtas sąrašas – Chevrolet Testudo buvo toks įdomus ir išskirtinis, kad jo formas tyrinėjo daugybė automobilių kūrėjų.

Testudo variklis yra gale. Bet pažiūrėkite, kaip tas galas atrodo! (Ank Kumar, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Chevrolet Testudo liko tik konceptiniu automobiliu, nes kitokių planų jam ir nebuvo. Bet tai yra tikras važiuojantis automobilis. 1965 metais Testudo Monzos lenktynių trasoje buvo filmuojamas Shell reklamai. Ten jis susidūrė su kitu Bertone automobiliu Alfa Romeo Canguro. Metalinis Testudo nesubyrėjo į šukes kaip būtų nutikę kai kuriems kitiems konceptiniams automobiliams, bet Bertone nematė priežasčių jo taisyti. Taigi, jis gerą ketvirtį amžiaus stovėjo nejudinamas. Paskui Testudo buvo suremontuotas, buvo vežiojamas po parodas ir pradėjo keisti savininkus aukcionuose.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia