BMW Garmisch yra vienas iš žinomiausių koncepcinių BMW automobilių. Tai yra įspūdingas vienetinis itališkas kūrinys ir bent jau jo nuotraukas tikriausiai esate matę. Bet ar žinote, kad originalus Garmisch buvo tiesiog pamestas?
BMW Garmisch toli gražu nėra vienintelis dingęs garsus automobilis istorijoje. Dingęs Bugatti La Voiture Noire būtų brangiausias visų laikų automobilis, jei tik būtų surastas. Garmisch buvo koncepcinis automobilis – kodėl serijinės gamybos modeliai taip skiriasi nuo konceptų?
Tai, kad BMW Garmisch buvo sukurtas Italijoje, nėra keista – pamatę iš tikrųjų ypatingą automobilio dizainą iš karto galite pradėti ieškoti itališkų pėdsakų. Ir greičiausiai jų rasite. BMW Garmisch 1969 metais sukūrė Bertone dizaino namai. Šio dizaino autorius – garsusis Marcello Gandini, kurio darbų sąraše yra ir tokie automobiliai kaip Lamborghini Miura, Countach ir Espada, Alfa Romeo Montreal, Lancia Stratos, Maserati Khamsin ir daug kitų įspūdingo dizaino automobilių.
Gavęs užduotį sukurti naujos kartos BMW koncepciją Gandini gavo ir pagrindą jai – BMW 2002 Tii. Tai yra gana kompaktiškas, apvalių draugiškų formų automobilis.
Gandini suvokė, kad kitas BMW evoliucijos žingsnis turėtų vesti į prabangesnių, bet kartu ir sportiškesnių, agresyvesnių automobilių segmentą. Gandini visiškai pakeitė BMW 2002 Tii proporcijas ir išvaizdą, taip sukurdamas Garmisch.
Virsmo į Garmisch metu automobilio siluetas stipriai sužemėjo, priekinė ir galinė dalys (variklio skyrius ir bagažinė) pailgėjo. Paprastą plokščią bagažinės formą pakeitė grakščiai nuožulnus paviršius, suformuojantis dviejų lygių nuokalnę – status galinis stiklas, pridengtas stambiu dekoratyviu koriu, įsilieja į nuožulnų bagažinės dangtį. Garmisch galas atrodo kaip slidinėjimui tinkamas kalno šlaitas. Ir ne be reikalo – konceptas buvo pavadintas Bavarijos Alpių kurorto Garmišo vardu.
Galiniai Garmisch žibintai, priešingai nei originalūs 2002 Tii, tobulai įsilieja į sumažintą galinio kėbulo paviršiaus formą. Jie kaip koks brangus itališkas kostiumas yra papuošti smulkiomis vertikaliomis baltomis linijomis.
Tos linijos matomos ir ant priekinių BMW Garmisch žibintų, kurie puikiai iliustruoja, ką Gandini bandė padaryti su naujos kartos BMW dizainu. Senus apvalius žibintus Gandini pakeitė pailgais griežtų lygiagrečių linijų komponentais. Tie žibintai įrėmina tradicines dvigubas BMW groteles, bet savo pieštuką Gandini prikišo ir prie jų – tos dvigubos grotelės įgijo šešiakampio formą.
Apskritai, Gandini sukurtas Garmisch nosies dizainas atrodo daug tvarkingesnis ir modernesnis nei originalaus 2002 Tii. Dizaino komponentų čia mažiau ir jie išdėlioti labai tikslingai.
1970-ųjų Ženevos automobilių parodos lankytojai tikrai pasidžiaugė ir Garmisch salonu. Vertikali centrinė konsolė, griežtos tiesios linijos, šampano spalvos oda ir natūrali mediena atrodo prabangiai. Apskritai, sunku patikėti, kad Garmisch buvo sukurtas ir pagamintas vos per kelis mėnesius.
1970-ųjų BMW Garmisch padarė apčiuopiamos įtakos vėlesnių BMW dizainui, nors ir buvo tik vienetinis koncepcinis automobilis. Tas BMW dizaino aštrėjimas prasidėjo būtent nuo Gandini pieštuko ir, matyt, liniuotės. Tie šešiakampiai neprigijo (nors vėliau grįžo į Lamborghini dizainą), bet vėlesių E21 ir net E30 kūrėjai kažkur savo studijose turėjo ir Garmisch nuotraukas. Bet tik nuotraukas.
Po 1970-ųjų Ženevos automobilių parodos BMW Garmisch turėjo grįžti į Miuncheną. Ten jį būtų nuolat apžiūrinėję BMW dizaineriai ir galiausiai jis tikriausiai būtų nusėdęs BMW muziejuje. Bet iš Šveicarijos į Bavariją jis negrįžo. Niekas net nežino, kas jam nutiko.
Tikėtina, kad Garmisch buvo pavogtas (kur kitur galėjo dingti?) Bet pavogti automobiliai nors kokia nors forma vėliau atsiranda. Niekas net nežino, kas ir iš kur jį paėmė, kada jis dingo. Jei jis buvo pavogtas, tai niekas nežino, iš kur. Po didžiausios automobilių parodos Europoje kompanijos skuba išsivežti savo turtą, verda didelė logistinė košė. Joje Garmisch kažkaip nuskendo. Jis tiesiog buvo pamestas.
BMW tada gūžtelėjo pečiais ir dirbo toliau. Jokio skandalo nebuvo, nors buvo prarastas vienetinis itališko dizaino automobilis. Tik 2019 metais BMW nusprendė, kad Garmisch yra vertas įamžinimo. Jie surinko visas įmanomas automobilio nuotraukas ir su paties Gandini pagalba atkūrė Garmisch dizainą. Gandini, beje, neišsaugojo originalių brėžinių – jie irgi buvo prarasti.
Garmisch reprodukcija buvo sukurta originalaus 2002 Tii pagrindu. Kėbulas, kaip ir kadaise, buvo suformuotas rankomis Turine. Naujasis Garmisch lankė parodas ir galiausiai atsistojo ten, kur turėjo stovėti originalas – BMW muziejuje.