Sukurti mašiną, kuri gali laimėti Dakaro ralį, nėra lengva. Tai – brangus ir didelių inžinerinių pajėgumų reikalaujantis darbas. Kelios kompanijos kuria skirtingų tipų mašinas, tačiau tik vienas gamintojas gali pasigirti pergale sunkvežimių ir automobilių klasėse tais pačiais metais.

Yamaha absoliučiai dominuoja Dakaro keturračių klasėje, bet turi ir kelias pergales motociklų kategorijoje. Tiesa, dviejų titulų tais pačiais metais Yamaha dar nėra laimėjusi. 2021 metais Can-Am nugalėjo SSV (vadinamų motobagių) ir lengvųjų prototipų kategorijose, bet jos yra labai panašios. Dėl to sportininkų pasiekimai Mercedes-Benz mašinomis 1983-iųjų Dakaro ralyje atrodo kur kas įspūdingesni.

Belgo Jacky Ickxo vairuojamas Mercedes-Benz 280 GE dykumoje 1983 metais. (Daimler nuotrauka)

1983 metais Dakaro ralis buvo dar visai jaunas renginys. Sausio pirmąją dieną dalyviai išsirikiavo prie starto linijos Paryžiuje. Priešais juos buvo maždaug 12 tūkstančių kilometrų kelionė per Prancūziją, Alžyrą, Nigerį, Aukštutinę Voltą (dabar tai – Burkino Fasas), Dramblio Kaulo Krantą, Malį, Mauritaniją ir Senegalą. Tuo metu Dakaro ralis nepriminė tokio profesionalaus, išvystyto auto-moto sporto renginio, kokiu yra dabar. Automobilių klasėje varžėsi modifikuotos gamyklinės mašinos, kurios savo konstrukcija ir netgi išvaizda mažai kuo skyrėsi nuo įprastų bekelei paruoštų visureigių. Ar netgi paprastų bekelės mašinų – starte besisukiojantis modifikuotas Renault 18 neatrodė labai išskirtinis.

Dabar Dakaro ralio bolidai turi ypatingai standžius rėmus, aptrauktus kompozitiniais kėbulais. Brangesni apskritai pasižymi superautomobiliams būdinga konstrukcija – visa automobilio bazė gali būti sukurta iš anglies pluošto. Tačiau kadaise Dakaro ralyje varžėsi Mercedes-Benz G 280, Toyota Land Cruiser FJ40, Range Rover, Lada Niva ir kiti šiek tiek patobulinti paprasti automobiliai.

Čempioniškas 280 GE buvo stipriai modifikuotas, bet išlaikė daug standartinio visureigio bruožų. (Daimler nuotrauka)

Daug kas pasakytų, kad 1983-ieji buvo tos lėtos pradžios pabaiga. Mat tai buvo pirmieji metai, kai į Dakaro ralį atvažiavo specialiai jam sukurtas Mitsubishi Pajero Evolution. Taip, ir šis visureigis turėjo daug bendro su įprastu gatvėmis riedančiu modeliu, bet programa jau buvo pradėta – specialiai Dakaro raliui laimėti skirti automobiliai jau buvo kuriami. Čempioniškam Pajero sužydėjimui prireikė laiko, tačiau netrukus paprastesni visureigiai Dakare neteko konkurencingumo.

Bet 1983 metais Dakaro ralio automobilių klasėje triumfavo modifikuotas Mercedes-Benz 280 GE. Jį vairavo Jacky Ickxo ir Claudeo Brasseu komanda. Ickxas apskritai yra automobilių sporto legenda – Dakaro ralio čempiono titulas jo biografijoje yra įsipynęs tarp 8 laimėtų Formulės 1 Grand Prix ir 6 pergalių Le Mano 24 valandų lenktynėse. Ickxas su Mercedes-Benz visureigiu turėjo laimėti dar 1982 metais, tačiau tuomet didelė navigacinė klaida nustūmė automobilių sporto legendą į penktą vietą. 1983 metais grįžęs Ickxas tapo čempionu be jokių klausimų – jis ir jo Mercedes-Benz tais metais tiesiog dominavo. Nors René Metge (1981, 1984 ir 1986 metų čempionas) su Range Rover stengėsi neatsilikti, finišo jis taip ir nepasiekė.

Mercedes-Benz 280 GE ruošiamas greičio ruožui. (Daimler nuotrauka)

Ir taip, tas 280 GE visureigis buvo stipriai modifikuotas. Nors jis išlaikė įprastą sunkų rėmą, kėbulas buvo aerodinamiškai optimizuotas ir turėjo lengvesnes keičiamas detales. Variklio galia buvo padidinta visais 47 kW ir pasiekė 162 kW, o važiuoklė buvo sustiprinta ir, aišku, gavo modernias smėliui skirtas padangas. Šalia jo ant 1983-iųjų Dakaro ralio automobilių klasės nugalėtojų pakylos stojosi Lada Niva ir Range Rover visureigiai. Minėtas Renault 18 finišą pasiekė 9 savo klasės vietoje.

Tuo tarpu sunkvežimių klasėje nugalėjo Mercedes-Benz 1936 AK su Georges Groine, Thierry de Saulieu ir Bernard Malfériol įgula. 261 kW galios keturiais ratais varomas sunkvežimis bendroje automobilių ir sunkvežimių įskaitoje užėmė 19 vietą. Tačiau kadangi joks kitas sunkvežimis greičiau neprilygo tam 1936 AK ir prancūziškai jo įgulai , 1983 metais Mercedes-Benz triumfavo net dviejose kategorijose.

Mercedes-Benz 1936 AK tarp sunkvežimių 1983-iųjų Dakaro ralyje buvo pats greičiausias. (Daimler nuotrauka)

Jokio kito gamintojo mašinos nėra laimėjusios Dakaro ralio sunkvežimių ir automobilių kategorijose. Tai net nebuvo gamyklinės komandos, bet Mercedes-Benz šiais pasiekimais vis tiek didžiuojasi. Šiais laikais automobilių kategorija Dakaro ralyje yra žymiai aukštesnio technologinio lygio, todėl šiam pasiekimui pakartoti reikėtų labai didelių investicijų ir vieno iš didžiųjų gamintojų palaikymo. Tačiau sunkvežimių lenktynės tokių gamintojų praktiškai nedomina, o KAMAZ ar Tatra lengvųjų automobilių negamina. 

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia