Elektrinis bagažinės dangtis atrodo kaip nereikalingas prabangos dalykas. Na, kam reikia? Tik dar vienas dalykas, kuris gali sugesti! Tačiau kai automobilis turi didelį, sunkų ir ne taip lengvai pasiekiamą bagažinės dangtį, tai gali būti visai patogi funkcija.

Kalbant apie elektrines dureles, kam miesto automobiliui Peugeot 1007 reikalingos robotizuotos durelės? O kokios durelės kartais vadinamos „savižudžių“

Audi Q8 su atvira bagažine (gamintojo nuotrauka)

Šiais laikais aukšti automobiliai – konkrečiai, miesto visureigiai – yra labai populiarūs. Jų bagažinių dangčiai kyla labai aukštai ir juos uždaryti gali būti sunku. Ypač žemesniems, silpnesniems, pasipuošusiems žmonėms. Ar tiesiog tiems, kurie turi pilnas rankas pirkinių. Galimybė atidaryti ir uždaryti bagažinės dangtį mygtuko paspaudimu ar kojos mostu yra patogumas, kuris jau yra prieinamas ir nebrangių automobilių pirkėjams.

Tik kartais kyla klausimas – ar elektrinį bagažinės dangtį galima atidaryti/uždaryti ranka? Ar tai negadina mechanizmo? Juk kartais žmonės pamiršta ar tiesiog nori paskubinti lėtai judantį dangtį.

Žinoma, kalbame ne apie jau sugedusį, o puikiai veikiantį elektrinį bagažinės dangtį. Sugedusį dangtį, kuris tiesiog atsisako nusileisti pats, tenka uždaryti ranka, nes kitos išeities gali ir nebūti. Idealiu atveju, prieš tai jis būtų atkabintas nuo mechanizmo, kad nebūtų padaryta dar daugiau žalos, bet kartais tai lengviau pasakyti, nei padaryti. Ir gamintojai tam neprieštarauja, nors ir ragina tai padaryti švelniai.

O ar galima ranka uždaryti / atidaryti gerai veikiantį elektrinį bagažinės dangtį? Skirtingi gamintojai pateikia skirtingus atsakymus. Štai Kia Sportage instrukcijose rašoma – „Neuždarykite ir neatidarykite bagažinės dangčio rankiniu būdu. Tai gali sugadinti elektra valdomą bagažinės dangtį.“ Tiesa, šalia teigiama, kad jei tai yra būtina (pavyzdžiui, jei išsikrovė akumuliatorius), dangtį reikėtų nuleisti kiek įmanoma švelniau. Tuo tarpu Audi Q5 instrukcijose teigiama, kad „bagažinės dangtį galima atidaryti / uždaryti rankiniu būdu, jei sugenda elektra valdomas mechanizmas arba automobilio akumuliatoriaus įkrova yra maža.“ Taigi, galima, bet akivaizdu, kad ir Audi norėtų, kad to nedarytumėte, jei tai nėra būtina.

Audi Q2 atvira bagažine (Gamintojo nuotrauka)

Ir tai sako ir kiti gamintojai. Kai kurie yra griežti – negalima, nebent tai yra būtina dėl gedimo ar išsikrovusio akumuliatoriaus. Kiti tiesiog prašo tai daryti lėtai, švelniai. Paskaitykite savo automobilio instrukcijas.

Iš tikrųjų, tikriausiai būtų protinga veikiantį elektrinį bagažinės dangtį palikti ramybėje. Tai nėra toks paprastas mechanizmas, kaip galbūt manote. Jis seka dangčio poziciją ir kai kuriuose automobiliuose net leidžia apriboti, kaip plačiai atsidarys bagažinė (na, jei jūsų garažo lubos yra žemos). Ten taip pat yra jutikliai, turintys apsaugoti galūnes ar netvarkingai padėtą gležną krovinį nuo sutraiškymo. Dangčio judinimas ranka ne tik gali paskubinti mechanizmo susidėvėjimą, bet ir išvesti sistemą iš proto, nes automobilio įsidėmėta dangčio pozicija po to gali nebeatitikti tikrosios.

Taigi, jei reikia, elektrinį bagažinės dangtį dažniausiai galima uždaryti ranka. Bet to daryti nerekomenduojama.

Ankstesnis straipsnisKokiu greičiu pilotus išmeta katapultuojančios sėdynės?
Kitas straipsnisKodėl kombainas vairuojamas galiniais, o ne priekiniais ratais?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia