2010 metais į gatves išriedėjęs Mercedes-Benz SLS AMG iš karto tapo klasikiniu automobiliu. Jis tiesiog yra kitoks. Nors pasižymi labai superautomobiliškomis savybėmis, techniškai SLS AMG priklauso GT klasei. Tai yra įspūdingų skaičių ir galimybių automobilis. Ir elektrinio SLS AMG nesitikėjo niekas.
Ar žinote, kodėl Mercedes-Benz 300 SL ratų arkos turėjo tas dideles pailgas briaunas? O kuo ypatingas 1976-ųjų Volvo Elbil?
Beprasidedantis antrasis 21-ojo amžiaus dešimtmetis įkvėpė automobilių gamintojus giliau pasinerti į elektrinius eksperimentus. Visi gerai suprato, kad technologija yra labai brangi, o vairavimo entuziastai į tylius, sunkius ir riboto nuotolio automobilius žiūri labai skeptiškai. Taigi, ne vienas gamintojas ieškojo galimybių parodyti, kad elektrinė ateitis gali būti ne tik ekologiška, bet ir įspūdinga.
2010 metais, netrukus po to kai buvo užbagta SLR McLaren gamyba, Mercedes-Benz į vingiuotus pasaulio kelius paleido tai, ką fantazijos neturintys žurnalistai amžinai vadins žvėrimi – Mercedes-Benz SLS AMG. Marko Fetherstono dizainas tarsi sujungė brutaliai agresyvų sportinių Mercedes charakterį su elegantiškų formų istorija. Rezultatas – SLS AMG automobilis su atmosferiniu 6,2 litrų V8 ilgoje nosyje, tik galiniai varantys ratai, istorinės aukštyn kylančios 300SL durelės. SLS AMG iš karto tapo svajonių automobiliu, kurio dizainą galima atpažinti iš šešėlio.
Mercedes sumontavo didžiulį atmosferinį variklį viduryje, kaip ir priklauso superautomobiliams, bet priešais kabiną, o ne už jos. Kodėl? Nes Mercedes tiesiog nesižvalgė į konkurentus, o ėjo savo pramintais istoriniais takais. Fetherstono dizainas gavo daugybę apdovanojimų ir tikriausiai amžiams išliks nesenstančiu. O pats Mercedes-Benz SLS AMG buvo gaminamas tik keturis metus (nuo 2010 iki 2014 metų). Iš viso pagaminta apie 12 tūkstančių tokių automobilių, buvo kelios riboto leidimo versijos, kabrioletas (kuris dabar yra pigesnis, nes neturi tų išskirtinių durelių), bet netikėtas elektrinis SLS AMG yra vienas rečiausių šio silueto savininkų.
Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive
2010 metais, kai SLS AMG dar buvo pakankamai naujas automobilis, buvo pristatytas SLS AMG E-CELL – neoninio žalumo superelektromobilio konceptas.
Tiesa, reikia pasakyti, kad SLS AMG E-CELL buvo pristatytas ne kaip koncepcinis automobilis, o kaip prototipas. Tai yra, Mercedes-Benz jau tada ruošėsi elektrinio SLS AMG gamybai. SLS AMG Electric Drive turi 4 elektrinius variklius, kartu išspaudžiančius 392 kW galią ir 880 Nm sukimo momentą. 48 kWh baterija nieko gero nežadėjo, bet Mercedes-Benz sakė, kad siekia pademonstruoti ateities elektromobilių galimybes. Šis prototipas iki 100 km/val. bėgėjosi vos 4 sekundes.
2012 metais Paryžiuje Mercedes-Benz pristatė gamybai paruoštą SLS AMG Electric Drive. Į gatves jis išleistas jau kitais metais. Lyginant su prototipu, elektrinio SLS AMG skaičiai tik paaugo – bendra keturių variklių galia padidėjo iki 552 kW, sukimo momentas pasiekė 1000 Nm, baterijos talpa – 60 kWh. Iki 100 km/val. šis elektromobilis bėgėjasi tik 3,9 sekundes. Pasauliui SLS AMG Electric Drive prisistatė kaip tikras elektrinis superautomobilis, atvykstantis įrodyti, kad elektromobiliai neprivalo būti nuobodūs.
Jau kitais metais, 2013-aisiais, Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive gana lengvai pagerino Nordschleife trasos elektromobilių rekordą – 7:56.234 ir dabar yra įspūdingas skaičius. Elektrinis SLS nedarė gėdos savo benzininiam broliui, kuris kelis metus tarnavo Formulės 1 saugos automobiliu. Jis patiko ir Jeremy Clarksonui, kuris apskritai buvo didelis SLS AMG gerbėjas. Jis gyrė SLS AMG Electric Drive dinamiką ir vadino jį pirmuoju elektriniu superautomobiliu. TopGear traukos lenktynėse elektrinis SLS nugalėjo lengvesnį, bet ne tokį galingą benzininį savo brolį. Be to, SLS AMG Electric Drive buvo vienintelė keturiais ratais varoma SLS versija, o kompiuteris nuolat paskirstė kiekvienam ratui tenkantį sukimo momentą (juk jis turi keturi variklius).
Tiesa, Clarksonas pastebėjo, kad SLS AMG Electric Drive yra gana ribotas. Su pilnai įkrauta baterija jis nuvažiuoja iki 250 km. Jei vairuotojas nori pasimėgauti tomis Niurburgringą užkariavusiomis dinaminėmis charakteristikomis, apie triženklį kilometrų skaičių tarp įkrovimų galima ir nesvajoti. Mercedes inžinieriai pripažino, kad dviejų Nordschleife ratų SLS AMG Electric Drive nenuvažiuotų. Taip yra dėl to, kad SLS nebuvo iš pagrindų sukurtas kaip elektromobilis ir vietos baterijoms čia nėra daug. Be to, SLS AMG Electric Drive buvo daug brangesnis (416,5 tūkstančiai eurų) už galingiausią benzininį savo brolį. Taigi, turbūt nieko keisto, kad Mercedes-Benz pardavė tik 9 tokius elektromobilius.
Nesėkmė? Ne, SLS AMG Electric Drive padarė viską, kam buvo sukurtas. Sulaukė daug žiniasklaidos dėmesio, pademonstravo įspūdingas ateities technologijas. Juk vienas iš keturių jo variklių sveria vos 45 kg! Mercedes-Benz pasinaudojo šiuo projektu, kad vystytų ir demonstruotų technologijas, kurias, aišku, vysto iki šiol.