Volvo Penta yra vienas garsiausių laivų variklių gamintojų pasaulyje. Jei pavartytumėte parduodamų katerių skelbimus ar pasikalbėtumėte su jūreiviais-mėgėjais kokioje prieplaukoje, pastebėtumėte, kad Volvo Penta varikliai yra labai populiarūs. Ir tai, kaip Volvo tapo tokiu svarbiu laivų variklių gamintoju, yra gana įdomi istorija.

Norite daugiau sužinoti apie Volvo? Apsilankykite Volvo muziejuje Geteborge. Ir reti Volvo automobiliai jums turėtų patikti – paskaitykite apie sportinį P1900, kurį mažai kas žino, ir apie Italijoje nugludintą deimantą 262C.

Volvo Penta yra vienas iš garsiausių laivų variklių gamintojų pasaulyje.

Galbūt Volvo Penta vardas jums net nėra girdėtas, jei nesidomite kateriais ir jachtomis. Tiesa, Volvo Penta varikliai sutinkami ne tik vandens transporto priemonėse, bet ir įvairiuose pramoniniuose įrenginiuose (pavyzdžiui, generatoriuose). Dabar Volvo Penta garsėja savo dideliais korpuse montuojamais varikliais, sukančiais jachtų, katerių, žvejybinių laivų sraigtus, bet anksčiau šis vardas dažnai buvo siejamas ir su pakabinamais valčių varikliais.

Automobilių gamintojo sprendimas imtis laivų variklių gamybos net nebūtų keistas. Gamini variklius automobiliams, tai kodėl neišplėtus verslo horizontų ir į vandens transporto sektorių? Net ir kai kurias tas pačias technologijas pavyktų pritaikyti. Tačiau Volvo Penta istorija yra visai kitokia – Volvo neįkurė Penta kompanijos.

Penta pradžia – istorija prieš Volvo

Penta vardas buvo sukurtas 1907 metais, tačiau kompanijos šaknys yra daug senesnės. Johanas Georgeas Grönvallis 1868 metais Šiovdėje, Pietų Švedijoje, įkūrė metalo dirbtuves. 1875 m. šis verslas tapo oficialia kompanija Sköfde Gjuteri och Mekaniska Verkstad, gaminančia puodus, krosnis, įrankius ir kitus metalinius daiktus. Keičiantis amžiams, kompanija stipriai išsiplėtė, ėmė gaminti garo variklius, vandens turbinas ir kitą pramoninę techniką. Tai atvėrė galimybes bendradarbiauti su jau įsitvirtinusia Stokholmo inžinerijos kompanija Fritz Egnell. 1907 metais šis projektas virto pirmuoju kompanijos vidaus degimo varikliu B1, kuris buvo pavadintas įsimintinesniu vardu Penta.

Pramoninis 1909-ųjų Penta variklis B4. Jis buvo gaminamas iki 1920 metų.

Netrukus Penta linijoje jau buvo keli vidaus degimo varikliai, daugiausia skirti įvairiems pramoniniams įrengimams sukti. Vidaus degimo varikliai 20 amžiaus pradžioje dar buvo pakankamai jauni, bet paklausa augo ir skatino šio verslo vystymąsi.

1916 metais Fritz Egnell nusipirko Sköfde Gjuteri och Mekaniska Verkstad ir vidaus degimo variklių gamyba po truputį įsibėgėjo. Jau tada kompanija, kuri netrukus buvo pervadinta į Pentaverken, gamino variklius kateriams ir laivams. Ypač populiarus buvo pakabinamas variklis U2. Tačiau tada Penta sulaukė istoriją pakeitusio užsakymo.

Pakabinami Penta varikliai. Pirmasis – U2. Jis kadaise buvo labai populiarus visame pasaulyje.

Garsus švedų pramonininkas Assaras Gabrielssonas 1925 metais kreipėsi į Penta su prašymu gaminti automobilinį vidaus degimo variklį. Jis dirbo guolių gamintojui SKF, bet tuo metu kartu su inžinieriumi Gustafu Larsonu buvo užsiėmęs nauju projektu. Variklį suprojektavo pats Larsonas, bet reikėjo, kad jį kas nors pagamintų. Švedijoje Penta atrodė kaip geriausias pasirinkimas šiam darbui. Užsakymas buvo įvykdytas sėkmingai – Penta ėmė gaminti keturių cilindrų 1,9 litrų variklį. Jis rado vietą po pirmojo Volvo automobilio ÖV 4 kapotu. Jo gamyba prasidėjo 1927 metais, kurie laikomi Volvo markės istorijos pradžia.

Taigi, ne Volvo sukūrė Penta prekės ženklą, o labiau atvirkščiai – Penta prisidėjo prie pirmojo Volvo atsiradimo.

1927 metais Volvo ÖV 4 tapo pirmuoju markės automobiliu.

Penta ir toliau įvairius variklius pramonei ir vandens transportui, bet ryšys su Volvo niekur nedingo. 1935 metais Volvo įsigijo Penta kompaniją ir šių prekės ženklų istorijos buvo galutinai susietos.

Penta istorijoje yra daug inovacijų ir apie dalį iš jų tikriausiai net nesate girdėję. Pavyzdžiui, ar žinote, kad būtent Volvo Penta 1954 metais ėmė gaminti pirmąjį serijinės gamybos turbodyzelinį variklį? Na, bent jau vieną iš pirmųjų, nes MAN tai pasiekė praktiškai tuo pat metu. Tas Penta variklis varė Volvo Titan sunkvežimį.

Tai yra šis tas, ką žino ne visi – Penta ilgą laiką tiesiog kūrė ir gamino vidaus degimo variklius, įskaitant ir tuos, kurie nebuvo montuojami į sunkvežimius ar stovėjo gamyklose.

Pramoninis 1969-ųjų Volvo Penta D67 variklis.

Pakabinamų valčių variklių Penta jau seniai negamina, bet kompanijos asortimentas išlieka platus. Ir dabar tie modeliai žymimi ir Volvo ženklu.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia