Volvo automobilis – dažnas vaizdas mūsų gatvėse. Ši markė yra gerbiama dėl patvarių, stiprių ir saugių automobilių. Nuo ko prasidėjo Volvo istorija? Kaip atrodė pirmasis Volvo automobilis?

Apie pirmus markių automobilius rašėme ne kartą. Siūlome prisiminti, kaip atrodė pirmasis Subaru – išvaizda abejingų nepaliekantis automobilis. O jei norite paskaityti daugiau apie Volvo – kviečiame užmesti akį į 7 faktus apie šią markę ar pasižvalgykite po Volvo muziejų.

Volvo vardas buvo registruotas dar 1915 metais. Jis priklausė švedų guolių gamintojui SKF ir turėjo tapti tiesiog dar vienu prekiniu ženklu. Visgi, šios idėjos buvo atsisakyta ir Volvo pavadinimas liko pamirštas iki 1924 metų, kuomet SKF pardavimų vadybininkas Assaras Gabrielssonas sumanė sukurti pirmą švedišką automobilį. Jis kreipėsi į savo seną draugą ir inžinierių Gustafą Larsoną ir jie ėmė kurti naują švedišką automobilis. Šis darbas užtruko, reikėjo rasti variklių gamintoją, suprojektuoti unikalią bazę, bet 1927 metais Volvo istorija pasidėjo oficialiai – pirmasis automobilis pasiekė gatves.

Lengvai atpažįstama simbolika. Tai – pirmasis Volvo automobilis. (Kotasik, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Tai buvo Volvo ÖV 4 – nedidelis atviras keturvietis automobilis. Neįprastas pavadinimas iš tiesų neblogai nusakė jo esmę – Öppen Vagn 4 cylindrar – Atviras automobilis, 4 cilindrai. ÖV 4 buvo matomas kaip tobula transporto priemonė Švedijai, kur karaliavo atšiaurios žiemos ir prasti keliai. Ir ne todėl, kad jis turėjo būti labai pravažus ar šiltas (juk net stogo neturėjo). Svarbiausia buvo tai, kad ÖV 4 variklis užsivestų net kai lauke labai šalta.

Taip pat buvo svarbu, kad ÖV 4 nesugestų nuo dardėjimo prastais to meto keliais. Variklį suprojektavo Larsonas, jį pagamino Penta, o štai važiuoklę ir visus jos komponentus – kitas inžinierius Janas Smithas. Jis ilgus metus dirbo JAV automobilių pramonėje, tačiau visada svajojo sukurti švedišką automobilį. Kėbulo karkasas buvo gaminamas iš medienos.

Volvo ÖV 4 ant surinkimo linijos, 1927 metai.. (Pressens bild, Wikimedia)

Taigi, taip atsirado Volvo ÖV 4. Tiesa, negalima sakyti, kad jo pasirodymas buvo sklandus. Ruošiantis pirmą kartą išvaryti ÖV 4 iš gamyklos, šis netikėtai šoktelėjo atbulas, tarsi būtų įjungtas atbulinis bėgis. Greitas patikrinimas parodė, kad vairuotojas klaidos nepadarė – tiesiog galinis diferencialas buvo blogai surinktas. Automobilis pagaliau buvo pristatytas 1927 metų balandžio 14 dieną – ši data dabar laikoma Volvo gimtadieniu.

Šia proga dažnai pateikiama viena Assaro Gabrielssono ir Gustafo Larsono citata: „Automobilius vairuoja žmonės. Todėl pagrindinis mūsų Volvo gamybos principas yra ir visada išliks saugumas“

Švedams labiau patiko uždara Volvo ÖV 4 versija PV 4. (Peter Froese, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Kai atėjo laikas užregistruoti logotipą, Volvo vadovai per daug negalvojo – tiesiog užregistravo visą automobilio grotelių priekinį vaizdą. Jame jau buvo vadinamasis Marso simbolis – apskritimas su į viršų nukreipta rodykle. Šis simbolis turėjo pabrėžti švedišką geležį kaip tvirtumo simbolį. Jį ant grotelių laikė metalinė įstrižainė, kuri, nors ir buvo sumontuota tik logotipui laikyti, pati tapo Volvo simbolikos dalimi.

Švedai iš karto rodė didelį susidomėjimą naujuoju automobiliu, tačiau jiems labiau patiko uždara automobilio versija PV 4, pasirodžiusi 1928 metais. Ji tiesiog geriau tiko Švedijos klimato sąlygoms. Iš viso 1927-1929 metais Volvo pagamino 996 automobilius.

Gražuolis juodas Volvo ÖV 4 – nedaug šių automobilių išliko dėl medinio rėmo konstrukcijos. (Stahlkocher, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Štai kelios Volvo ÖV 4 techninės savybės:

Svoris su skysčiais – 1170 kg;
Ilgis – 2,850 m;
Konstrukcija – medinis rėmas su plienine skarda, sumontuotas ant plieno bazės;
Variklis – 4 cilindrai eilėje, 1,9 l, 28 AG (21 kW);
Transmisija – mechaninė, trys pavaro į priekį ir viena atgal, galiniai varomi ratai;
Maksimalus greitis – 90 km/val. (gamintojas rekomendavo tausoti medinius ratus ir neviršyti 60 km/val.)

Kiti automobilių pasaulio pirmieji:

Pirmasis Mazda automobilis net nebuvo automobilis.

Pirmasis Subaru buvo labai negražus?

Škodos vardo nenešiojęs pirmasis markės automobilis;

Pirmasis Honda pikapas.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia