Volvo – tai pasaulinio garso markė. Kad ir kur esate, jei šiandien buvote kelyje, tikriausiai matėte bent vieną Volvo automobilį. Arba autobusą, sunkvežimį ar ekskavatorių – Volvo markė žymi daug įvairios technikos. Ir su ja galite susipažinti Volvo muziejuje Geteborge.

Jums patinka automobilių markių muziejai? Paskaitykite, ką Nodum.lt rašė apie Škoda muziejų Mlada Boleslave. Citroën nevadina šios vietos muziejumi, bet Paryžiuje turi įspūdingą markės automobilių archyvą. O jei planuojate kelionę į Geteborgą, pagalvokite ir apie apsilankymą Maritiman laivų muziejuje – ten galėsite susipažinti su gausiai ginkluotu Småland.

Volvo muziejus yra Geteborge – Švedijos mieste prie Šiaurės jūros, kuris yra lengvai ir greitai pasiekiamas iš Lietuvos. Pats muziejus yra ant jūros kranto, pramoninėje miesto dalyje. Jis pasiekiamas automobiliu arba autobusu.

Volvo muziejus yra pramoninėje Geteborgo dalyje, kur parašyta didelė šios markės istorijos dalis.

Volvo muziejus buvo įkurtas 1995 metais ir jį kartu administruoja Volvo ir Volvo Cars – dvi atskiros, bet vieną istoriją turinčios kompanijos. Čia – daugiau nei šimtas įvairių mašinų ir daug smulkesnių eksponatų. Užsukę pastebėsite, kad čia nėra visų istorinių Volvo modelių pavyzdžių – tie, kurie dar dažnai sutinkami gatvėse, dar nėra eksponuojami. Ir visų Volvo sunkvežimių ar autobusų čia nerasite, nes Volvo muziejus tiesiog nėra viešas archyvas. Bet nenusivilsite į jį užsukę – tikrai sužinosite šį tą naujo.

Tiesa, kaip visada reikia pasakyti, kad šiame straipsnyje nepaskaitysite apie kiekvieną Volvo muziejuje esantį eksponatą. Čia net nepamatysite visų nuotraukų, kurias užfiksavau – nėra prasmės viską pažinti ekrane. Šis straipsnis yra skirtas sudominti, o ne pakeisti gyvą apsilankymą muziejuje.

Automobilių gamintojas Volvo Geteborge įkurtas 1927 metais, bet ne kaip nepriklausoma įmonė, o kaip guolių gamintojo SKF šaka. Tai, beje, yra priežastis, kodėl Volvo markė nėra pavadinta kokio nors žmogaus vardu – Volvo lotyniškai reiškia „Aš riedu“. Assaras Gabrielssonas buvo paskirtas generaliniu direktoriumi, o Gustavas Larsonas – techniniu vadovu (vyriausiuoju inžinieriumi) – šie žmonės ir laikomi Volvo tėvais. Pirmasis Volvo automobilis pristatytas tais pačiais 1927 metais.

1927 metais Volvo ÖV 4 tapo pirmuoju markės automobiliu.

Tai – Volvo ÖV 4. Gana paprastas, bet tvirtas automobilis. Įdomu, kad dėl netinkamai sumontuoto diferencialo pristatymo metu ÖV 4 galėjo važiuoti tik atbulas, bet tai buvo ištaisyta vietoje ir labai greitai. ÖV 4 tapo ir pirmųjų Volvo sunkiųjų mašinų pagrindu.

Tokie Volvo LV sunkvežimiai gaminti 1928-1930 metais.
1928-ųjų LV45 autobusas. Sunkiąją techniką – autobusus ir sunkvežimius – Volvo pradėjo gaminti dar pačioje savo istorijos pradžioje.

Jau pačioje pradžioje Volvo įtvirtino ir savo logotipą – graikų geležies simbolį, kuris naudojamas iki šiol

Po ÖV 4 sekė PV650 serija, kuri įtvirtino Volvo markę kaip stiprų automobilių gamintoją. PV650 gaminti 1929-1937 metais.

Volvo PV651. Tai – pirmasis Volvo automobilis su 6 cilindrų varikliu. Tikras žingsnis į prabangą.
Volvo taksi.
Volvo PV serijos automobiliai, gaminti 1944-1965 metais, pasižymėjo įsimintinu dizainu. Automobiliai po karo akivaizdžiai sumažėjo, nes trūko medžiagų.
Volvo Amazon – labai populiarus ir Švedijoje vis dar pastebimas automobilis, gamintas 1956-1970 metais.
Volvo 140, pakeitęs Amazon. Šis automobilis yra labai praktiškas ir patikimas, bet jūs jį tikriausiai atsimenate, nes Šiaurės Korėja kadaise pavogė tūkstantį panašių automobilių.
1975-ųjų Volvo 66, sukurtas DAF 66 pagrindu. Volvo 1974 metais įsigijo DAF ir ėmė gaminti automobilius Nyderlanduose.

Bet nebelėkime per istoriją. Volvo muziejus nesiekia chronologiškai atpasakoti visos markės istorijos. Pažvelkime į keletą išskirtinių modelių.

Štai Volvo P1900. Tai – ypatingai retas sportinis automobilis, gamintas 1956-1957 metais. Tik 68 tokie automobiliai buvo pagaminti. Įdomu tai, kad Volvo vadovą Assarą Gabrielssoną įkvėpė Chevrolet Corvette, todėl P1900 turi stiklo pluošto kėbulą. Pirmieji 19 šių automobilių buvo pagaminti JAV. 52 kW variklį turintis mažylis nestebina galia, bet yra gana vikrus.

Vienas iš 68 – Volvo P1900.

O čia – Volvo P1800. Šis 1961-1973 metais gamintas sportinis automobilis mechaniškai yra artimas Amazon, bet, aišku, yra daug gražesnis. Mažai kas žino, kad pirmiausia Volvo P1800 pradėtas gaminti Anglijoje ir tik nuo 1963 metų buvo surenkamas Švedijoje.

Volvo P1800 vadinamas sportiniu automobiliu, bet nebuvo greitas net savo laiku. Muziejuje yra ir universalo pavyzdys.

Na, o šį automobilį, Volvo 262C, pažįstate, jei dažnai skaitote Nodum.lt. Tai – Bertone kūrinys.

Volvo 262C, pagamintas Italijoje.

Volvo muziejuje galima pamatyti ir nemažai specializuotos technikos pavyzdžių.

Volvo Amazon pagrindu sukurtas policijos automobilis su priekaba.
Maža, bet greitai greitoji.
Volvo sportinių pasiekimų ekspozicija su gana garsiais ralio ir žiedinių lenktynių bolidais.
Sportiški gatvės automobiliai.

Kaip galite įsivaizduoti, koncepcinių automobilių Volvo muziejuje yra labai daug. Jie yra labai įdomūs ir leidžia pamatyti, kaip buvo formuojamas populiarių modelių dizainas.

Pavyzdžiui, 2001 metais pristatytas Adventure Concept Car tapo Volvo XC90.

Volvo ACC

Ar žinojote, kad Volvo svarstė paversti 480 hečbeką kabrioletu? Jaunatviškasis Volvo 480 1986-1995 metais buvo gaminamas tik Nyderlanduose ir buvo gana netikėta dizaino kryptis gana konservatyviai markei. Tai – pirmasis priekiniais ratais varomas Volvo automobilis ir vienintelis kada nors gamintas Volvo su paslepiamais žibintais.

Volvo 480 kabrioleto koncepcija.

Kodėl 480 netapo kabrioletu? Iš vienos pusės, jam nepasisekė – bankrutavo vienas iš numatytų tiekėjų. Iš kitos pusės, Volvo nenorėjo 480 kabrioleto, nes būtų sunku sukurti saugią keleivių galvas apsaugančią konstrukciją. O Volvo požiūris į saugumą yra labai didelė kompanijos tapatybės dalis.

Kalbant apie saugumą, štai 1972-ųjų Volvo VESC konceptas, sukurtas galvojant tik apie tai, kaip avarijos atveju apsaugoti žmones salone.

1972-ųjų Volvo VESC

Ilgas bamperis turi sugerti smūgio energiją, net jei VESC į ką nors atsitrenktų 80 km/val. greičiu. Didesnio smūgio atveju variklis būtų nukreiptas po grindimis, o vairo kolonėlė sulįstų į prietaisų skydelį, kad ant jos nepasimautų vairuotojas. Visas šis automobilis yra suformuotas kaip ralio bolidas su integruotais saugos lankais. Jei pakeltume VESC į 2,4 metrų aukštį ir apverstą jį mestume žemyn, stogas įdubtų ne daugiau nei 75 mm. Aišku, VESC turi ir ABS, oro pagalves, pažangius žibintus ir net kamerą vaizdui už automobilio stebėti.

O štai apie šį Volvo Elbil prototipą Nodum.lt svetainėje jau skaitėte:

1976-ųjų Volvo Elbil.

Kaip ir apie Volvo ECB autobusą:

Environmental Concept Bus – žemagrindis koncepcinis autobusas su centrine vairuotojo pozicija ir labai aptakiu kėbulu.

Volvo Muziejus turi didelę sunkiosios technikos ekspoziciją, tačiau automobilių gamintojas Volvo ir sunkvežimių bei autobusų gamintojas Volvo yra skirtingos kompanijos. Visiškai skirtingos. 1999 metais Volvo pardavė savo automobilių diviziją Ford, kuri ją išlaikė iki 2010-ųjų, kai ją įsigijo kinų Geely. Tačiau sunkiosios technikos gamintojas Volvo ir automobilių gamintojas Volvo Cars bendradarbiauja ir šis muziejus yra vienas iš tokio bendradarbiavimo pavyzdžių.

Volvo sunkioji technika.
SAAB naikintuvas virš sunkiosios technikos ekspozicijos.
1939-ųjų Volvo LV93DT, karo metu konvertuotas į varomą malkomis.
1946-ųjų Volvo T43.
1963-iųjų Volvo Viking. Tokie sunkvežimiai kadaise Švedijoje buvo labai populiarūs. Šis 15 metų vežiojo cukrinius runkelius.
Geležinkelių priežiūros mašina.
Senesni Volvo vilkikai.
Ir šiek tiek naujesni. Matote kaip skiriasi amerikietiško ir europietiško tipo sunkvežimiai?

Volvo muziejuje galima pamatyti ir Volvo Penta variklių laivams. Penta kompanija iš tikrųjų yra senesnė už Volvo – ji įkurta dar 1907 metais. 1927 metais Penta pagamino variklį pirmajam Volvo automobiliui. 1935-aisiais Volvo įsigijo Penta kompaniją ir ji veikia iki šiol

Volvo Penta varikliai.

Taigi, tiek. Nuotraukų šiame straipsnyje yra labai daug, bet vis tiek nepajusite šio muziejaus skonio tol, kol jame neapsilankysite. Ir tai padaryti tikrai verta. Eksponatai yra lengvai prieinami, puikiai atrinkti ir tikrai įdomūs.

Volvo Museum

Adresas – Arendals Skans, 405 08, Geteborgas, Švedija

Internete Volvomuseum.com

Darbo laikas – darbo dienomis – 10:00-17:00, savaitgalį – 11:00-16:00.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia