Kokios gali būti lenktynės be lenkimų? Techniški ir drąsūs lenkimai tikriausiai yra gražiausia Formulės 1 dalis. Kai lenkimų nėra daug, F1 žiūrovai pradeda žiovauti, laukdami daugiau veiksmo. Ar žinojote, kad per visą Formulės 1 istoriją yra buvę lenktynių, per kurias neįvyko nei vienas lenkimas?

Lenkimas – tai varžovo pozicijos perėmimas trasoje. Kitaip tariant, kai automobiliai lekia pro techninio aptarnavimo juostoje sustojusius varžovus, tai nėra lenkimas. Lygiai taip pat lenkimu negalime laikyti ir sugedusių ar į avariją patekusių automobilių apvažiavimą. Taigi, absoliutus lenkimų trūkumas dar nereiškia, kad visi vairuotojai lenktynes baigė ta pačia tvarka, kaip ir pradėjo. Be to, lenkimais nelaikome visu ratu atsilikusių varžovų apvažiavimą.

Kodėl Formulėje 1 kartais trūksta lenkimų?

Dėl mažo lenkimų skaičiaus Formulės 1 lenktynėse dažniausiai galima kaltinti trasą. Pavyzdžiui, Monako Grand Prix vyksta labai siauroje trasoje. Kadangi bolidai yra labai platūs ir ilgi, lenkimai čia yra neįtikėtinai sudėtingi. Be to, ši gatvių trasa neturi tikros tiesiosios, kuria galėtų pasinaudoti aukštą maksimalų greitį pasiekiantys bolidai – net aukščiausia pavara čia nėra jungiama. Galiausiai, pats faktas, kad šalia posūkių čia nėra saugumo zonų, reiškia, kad netikslus manevras čia labai greitai gali užbaigti lenktynes, todėl vairuotojai yra labai atsargūs.

Grand Prix lenktynės Monake 1948 metais – atkreipkite dėmesį, kiek vietos turėjo žymiai siauresni automobiliai. (Wikimedia)

Bet lenkimai visada yra šiek tiek rizikingi – niekas Formulės 1 nelaiko labai saugiu sportu. Taigi, trasose, kur lenkimai yra sudėtingi, komandos stengiasi jų vengti. Kvalifikacija greičiausius bolidus pastato rikiuotės priekyje. O tuomet komandų inžinieriai, naudodami kompiuterines simuliacijas, orų ir kitų komandų elgesio duomenis, pasirenka efektyviausią padangų keitimo strategiją, kad lenkimų pavyktų išvengti.

Galiausiai, lenkimų skaičių mažina ir prastos oro sąlygos bei pačių bolidų aerodinamika – jiems sunku sekti vienam kitą. Taigi, kartais matome tik koncertinos efektą, kai bolidai susispaudžia prieš posūkius, o tada vėl nutolsta vienas nuo kito. Tačiau lenktynių, kuriose lenkimų nebuvo apskritai, Formulėje 1 nebuvo daug.

F1 lenktynės be lenkimų

Nuo 1950 metų buvo tik trejos Formulės 1 lenktynės, kuriose neįvyko nei vienas lenkimas.

2003 metais tai įvyko Monake. Kaip minėta, lenkimams ta trasa nėra labai tinkama, ypač šiuolaikiniams bolidams, kuriems reikia švaraus, nesudrumsto oro ir daug vietos. Tas lenktynes laimėjo Williams vairuotojas Juanas Pablo Montoya, antras finišo liniją kirto McLaren vairuotojas  Kimi Räikkönenas, trečias – Ferrari ir F1 legenda Michaelas Schumacheris.

Schumacheris 2005-ųjų JAV Grand Prix. (Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

2005-ųjų Jungtinių Valstijų Grand Prix buvo antros lenktynės be lenkimų. Indianapolio trasa yra pakankamai palanki lenkimams, bet tos lenktynės buvo labai keistos, nes jose dalyvavo tik trijų komandų bolidai (kaip žinote, kiekviena komanda trasoje turi po du automobilius). Taip nutiko dėl to, kad treniruočių metu Michelin padangas naudojusios komandos susidūrė su jų patikimumo problemomis. Gamintojas negalėjo užtikrinti, kad padangos atlaikys lenktynių iššūkius, todėl prie starto linijos išsirikiavo tik Bridgestone padangas dėvintys bolidai. Ferrari, Jordan ir Minardi bolidų pajėgumų skirtumai buvo akivaizdūs, todėl visi 6 automobiliai finišą pasiekė be lenkimų. 2005-ųjų Jungtinių Valstijų Grand Prix laimėjo Ferrari vairuotojas Michaelis Schumacheris, paskui jį atvažiavo komandos draugas Rubensas Barrichello, trečias – Tiago Monteiro iš Jordan.

Heikki Kovalainenas 2009-ųjų Europos Grand Prix. (Emilio del Prado, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

2009-ųjų Europos Grand Prix Valensijoje buvo labai karštos lenktynės, bet tik oro bei asfalto temperatūra. Po 57 ratų pirmasis finišo liniją kirto Brawn komandos vairuotojas Rubensas Barrichello, antrasis – Lewisas Hamiltonas iš McLaren, trečias – Ferrari vairuotojas Kimi Räikkönenas. Prie starto linijos bolidai buvo išsirikiavę visiškai kita tvarka – pirmas buvo Hamiltonas, antras – Heikki Kovalainenas, trečias – Barrichello. Tačiau rikiuotė pasikeitė ne lenkimų, o sustojimų strategijos dėka.

Formulės 1 istorijoje yra nemažai lenktynių su 1-2 lenkimais. Pavyzdžiui, 2017-ųjų Rusijos Grand Prix užfiksuotas vienas lenkimas. Kai matomos tokios lenktynės, lieka grožėtis posūkių įveikimo trajektorijomis, komandų strategijomis ir Formulės 1 švente apskritai.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia