Formulės 1 trasos yra aptvertos, žiūrovų vietos yra atskirtos, o trasos maršalai laikosi griežtų saugumo taisyklių. Tačiau Formulės 1 istorijoje yra ne viena avarija, kurioje bolidas susidūrė su žmogumi.
Formulės 1 organizatoriai ir Tarptautinė automobilių federacija labai rūpinasi saugumu ir jis nuolat gerėja. Pavyzdžiui, prieš titaninio halo atsiradimą vairuotojai rimtai rizikavo netekti galvų. Be to, vairuotojai dėvi ypatingus ugniai atsparius kostiumus ir sėdi ypatingai tvirtoje saugumo kapsulėje. Lenktynininkai yra saugūs, o štai žmonės, kurie pasipainioja bolidų kelyje, yra didžiuliame pavojuje.
Ir tokių avarijų Formulės 1 istorijoje yra ne viena. F1 vyksta nuo 1950 metų. Kadaise žiūrovai stovėdavo visai šalia trasos be jokių berjerų, o kartais net perbėgdavo trasą, kad pamatytų bolidus iš kitos pusės. Neišvengiamai, yra buvę skaudžių avarijų, kuriose nukentėjo žiūrovai, mechanikai ar kiti kėbulais nepridengti žmonės. Štai keli pavyzdžiai.

Pryceas ir van Vuurenas
1977-ųjų Pietų Afrikos Grand Prix įvyko vienas garsiausių F1 bolido ir žmogaus susidūrimų. 22-ajame rate Renzo Zorzi vairuojamas Shadow bolidas sustojo trasos pakraštyje ir užsidegė. Du trasos maršalai su gesintuvais paskubėjo bėgti per trasą, nors negavo tokios komandos ar leidimo. Tais laikais buvo įprasta kiek įmanoma greičiau skubėti prie degančio bolido. Vienas maršalas vos spėjo perbėgti trasą, o antrąjį, devyniolikmetį Janseną van Vuureną, partrenkė brito Tomo Pryceo vairuojamas bolidas, lekiantis maždaug 270 km/val. greičiu. Pryceas toje itin greitoje trasos vietoje sekė vieną varžovą ir neturėjo jokių galimybių laiku pamatyti, kad į trasą išėjo žmonės.
Van Vuureno kūnas buvo tiesiog sudraskytas, jaunas vaikinas mirė vietoje. Prycesas, kuris, beje, buvo Zorzi komandos draugas, irgi žuvo iš karto, nes į jo šalmą pataikė sunkus van Vuureno neštas gesintuvas. Jo bolidas su negyvu Pryceu už vairo po to rėžėsi į sieną ir kliudė kitą bolidą. Lenktynės, kaip tuomet buvo įprasta, tęsėsi, jas laimėjo Niki Lauda.
Dvi avarijos, du mechanikai
Net sunku tuo patikėti, bet 1981-ųjų Belgijos Grand Prix savaitgalį įvyko dvi atskiros avarijos, kuriose bolidai susidūrė su mechanikais.
Penktadienio treniruočių metu Osella komandos mechanikas Giovanni Amadeo tiesiog nukrito ant trasos, kur į jį iš karto atsitrenkė Carloso Reutemanno vairuojamas Williams bolidas. Amadeo buvo sunkiai sužeistas ir po kelių dienų mirė ligoninėje.

Lenktynių dieną prieš pat startą nesaugiomis darbo sąlygomis ir perpildyta techninio aptarnavimo juosta pasipiktinę mechanikai surengė protestą, prie kurio prisijungė ir keli lenktynininkai. Organizatoriai, atrodo, buvo nusiteikę parodyti, kad jiems nerūpi, ir vis tiek paskelbė startą apšilimo ratui, nepaisydami to, kad kai kurie vairuotojai nebuvo savo boliduose. Prireikė šiek tiek laiko, kol visi pajudėjo ir tame chaose Nelsonas Piquet užėmė ne savo startinę vietą. Jis buvo pasiųstas važiuoti aplink trasą. Jo laukiantys lenktynininkai išjungė variklius, kad išvengtų perkaitimo.
Vėl paskelbus startą Riccardo Patreseas nesugebėjo užvesti savo Arrows bolido ir karštligiškai mojavo rankomis pro šalį greitai lekiant jo varžovams. Mechanikas Daveas Luckettas neapgalvotai įžengė į trasą ir pritūpė už Arrows bolido galo, kad pabandytų jį užvesti. Jis net nepalaukė, kol kiti bolidai nuvažiuos. Netrukus Luckettas sulaukė kito Arrows bolido smūgio. Tarp dviejų aštrių automobilių atsidūręs mechanikas išsisuko stebėtinai lengvai – viena sulaužyta koja, keli sumušimai ir nubrozdinimai nėra taip blogai, turint omenyje, kad avarija atrodė išties šiurpiai.
Suknežinta koja boksuose
„Čia tik senos istorijos, dabar žmonių F1 trasose nebebūna“, pagalvos skaitytojas ir iš tikrųjų bus teisus. Tokios šiurpios avarijos kaip Pryceo ir van Vuureno tragedija šiais laikais yra sunkiai įsivaizduojamos. Žmonių trasose pasitaiko – yra buvę atvejų, kai bolidus gaudė išprotėję protestuotojai, o ir maršalai kartais padaro klaidų. Bet į tai greitai reaguojama perpėjant vairuotojus ir keliant geltonas ar raudonas vėliavas.

Tačiau žmonės su bolidais viena erdve vis dar dalinasi techninio aptarnavimo juostoje. Štai 2018 metais Kimi Räikköneno Ferrari bolidas Bahreine sutraiškė mechaniko Francesco Cigorini koją, nes per klaidą buvo paleistas per anksti. Daugybę kartų mechanikai yra buvę nublokšti per vėlai stabdančio bolido – juk vienas žmogus su keltuvu turi stovėti tiesiai priešais keistis padangų atskubantį automobilį.