Lenktynių inžinierius ir strategai apskaičiuoja optimalų momentą padangoms pakeisti, bolidas neria į techninio aptarnavimo juostą ir mechanikų komanda jau laukia pasiruošusi. Dalis to pasiruošimo – šalmo užsidėjimas. Bet kokius šalmus dėvi F1 mechanikai?

Ar žinote, kaip lenktynių metu F1 pilotai nusivalo šalmo stiklą? Šalmai svarbūs visose automobilių sporto šakose ir jie visur yra šiek tiek skirtingi. Štai IndyCar lenktynininko šalmas turi prijungtą storą žarną.

Tai, kad F1 mechanikai, aptarnaujantys bolidą lenktynių metu, turi dėvėti šalmus, yra logiška. Bolidas gali slystelti, laiku nesustoti, kliudyti ir į šoną švystelti oro žarną. Nors greitis techninio aptarnavimo juostoje yra ribotas, avarijų ir traumų vis tiek gali pasitaikyti. Ir pasitaiko – jei bent kurį laiką žiūrite Formulę 1, žinote, kad mechanikų darbas techninio aptarnavimo juostoje yra susijęs su tam tikra rizika. Anksčiau, kai vykdavo degalų papildymas lenktynių metu ar greitis techninio aptarnavimo juostoje nebuvo ribotas, mechanikų darbas buvo dar pavojingesnis, bet ir dabar labai arti bolidų dirbantis techninis personalas privalo dėvėti šalmus.

HAAS F1 komandos mechaniko šalmas. Panašu, kad jis sukurtas motociklininko šalmo pagrindu, bet buvo pagamintas pagal užsakymą. (HAAS F1 nuotrauka)

Tai kokius šalmus dėvi F1 mechanikai? Kadangi greitis techninio aptarnavimo juostoje yra ribotas iki 80 km/val. ar net 60 km/val., mechanikams tinka praktiškai bet koks transportui skirtas veidą dengiantis šalmas.

Šveicarijoje įsikūrusi Sauber F1 komanda į Nodum.lt klausimą apie tai atsakė, kad jos mechanikai naudoja motociklininkų šalmus. Jie tam puikiai tinka, nes yra sukurti atlaikyti daug didesnius smūgius nei F1 mechanikai gali patirti techninio aptarnavimo juostoje. Be to, jie yra lengvi, patogūs, gali turėti pakeliamą veido dalį, o tai padeda, kai mechanikai garaže tiesiog stebi lenktynes, laukdami, kai bus pašaukti pakeisti padangas. Šalmas pritaikomas kiekvienam mechanikui pagal jo poreikius, bet tai vis tiek yra motociklininkams sukurta galvos apsauga.

HAAS F1 mechanikai dirba prie Nico Hulkenbergo bolido 2024-ųjų Australijos GP. (HAAS F1 nuotrauka)

Tuo tarpu HAAS F1 komanda į šį Nodum.lt klausimą atsakė, kad naudojami pagal užsakymą pagaminti šalmai, bet jie vis tiek techniškai yra motociklininkų šalmai. Tai patvirtino ir jų gamintojas Schuberth – stebuklų čia nėra ir tie šalmai būtų pažįstami motociklininkams.

Iš tikrųjų, F1 mechanikams reikia gana paprastų šalmų. Kaip Nodum.lt paaiškino šalmų gamintojas Schuberth, dabartiniai standartais leidžia F1 mechanikams naudoti tiek motociklininkų, tiek automobilių lenktynininkų šalmus. Ventiliacija jiems nėra labai svarbi, nes sustojimas techninio aptarnavimo juostoje trunka tik kelias sekundes. Mechanikai nėra ir motociklų ar lenktyninių automobilių vairuotojai, todėl ir aerodinamika jiems nėra svarbi, nereikia kaklo apsaugos tvirtinimo taškų. Jiems reikia patogaus šalmo, kuris apsaugotų visą galvą ir užtikrintų gerą matomumą.

Schuberth, beje, atskleidė, kad 2004 metais kai kurie mechanikai naudodavo kalnų dviračių nuokalnės lenktynių šalmus. Tik tie, kurie rūpinosi degalų papildymu, turėjo ugniai atsparius šalmus. Kiek vėliau, apie 2012 metus, Mercedes ir Force India naudojo anglies pluošto slidininkų šalmus. Dabar F1 mechanikai privalomai dėvi iš automobilių sporto ar motociklų pasaulio pasiskolintus šalmus.

Beje, F1 mechanikai turi ir kitas asmeninio saugumo priemones – nedegią aprangą ir storas gumines pirštines, kurias apsimauna, kai yra rizika, kad modernus hibridinis bolidas gali patirti elektros iškrovą.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia