Ford ką tik pristatė savo pirmąjį tikrą masinės gamybos elektromobilį, tačiau jo nepuošia nei vienas Ford logotipas. Tai – Mustang Mach-E visureigis, kuris kai kurių entuziastų jau dabar yra vadinamas pirmuoju elektromobiliu su siela. Bet ką bendro jis turi su legendiniu Mustang?

Pirmieji Ford Mustang nuo gamybos linijų nuriedėjo dar 1964 metais. Tai buvo labai geidžiamas ir, svarbiausia, įperkamas automobilis. Dizaineris Johnas Najjaras, dar 1961 metais sukūręs pirmąjį Ford Mustang prototipą, buvo didelis Antrojo pasaulinio karo laikų naikintuvo P-51 Mustang gerbėjas, todėl iš jo pasiskolino vardą naujajam modeliui.

Ir laukinio žirgo vardas Mustang automobiliui išties tiko. Jis nebuvo technologinių pasiekimų viršūnė ar elegancijos deimantas. Ford Mustang buvo grubus, mėgstantis dėmesį ir greitį. Jei nuoširdžiai tiksliai, tai greitį tiesioje linijoje.

1970-ųjų Ford Mustang Mach 1. (Rex Gray, Wikimedia(CC BY 2.0)

Per šešias kartas Ford Mustang užaugo. Dabar jis yra itin pajėgus, modernus ir technologiškai neatsiliekantis automobilis, mėgstamas ir vairavimo entuziastų, ir šiaip amerikietiško stiliaus gerbėjų. O dabar Mustang šeima plečiasi – joje atsirado naujasis Mustang Mach-E.

Susipažinkite – naujasis Mustang Mach-E. (Ford nuotrauka)

Skaičiai

Tai – pirmasis tikras Ford serijinės gamybos elektromobilis – anksčiau gamintas elektrinis Focus šios etiketės matuotis negalėjo. Apie technines jo savybes papasakos kiti, bet labai trumpai apie pirmąsias 4 Mach-E versijas:

Bazinis Mustang Mach-E – galiniai varomi ratai, 1993 kg, 75,7 kWh baterija, 130 kW įkrovimas, 184 kw variklio galia, 0-100 km/h – apie 8 s, įveikiamas atstumas – 450 km.

Bazinis 99 kWh Mustang Mach-E – galiniai varomi ratai, 2111 kg, 98,8 kWh baterija, 150 kW įkrovimas, 210 kw variklio galia, 0-100 km/h – apie 8 s, įveikiamas atstumas – 595 km.

Mustang Mach-E AWD – visi varomi ratai, 2086 kg, 75,7 kWh baterija, 130 kW įkrovimas, 184 kw variklio galia, 0-100 km/h – apie 7 s, įveikiamas atstumas – 418 km.

99 kWh Mustang Mach-E AWD – visi varomi ratai, 2218 kg, 98,8 kWh baterija, 150 kW įkrovimas, 248 kw variklio galia, 0-100 km/h – apie 7s, įveikiamas atstumas – 540 km.

Mach-E kainos svyruos tarp 45 ir 50 tūkstančių eurų, priklausomai nuo  pasirinktos papildomos įrangos. Pagrindinis jo konkurentas – būsimas Tesla Model Y.

Mach-E nešios 75,7 arba 98,8 kWh bateriją. (Ford nuotrauka)

Bus siūlomos kelios komplektacijos – First Edition, Select, Premium, California Route 1. Vėliau pasirodys ir Mustang Mach-E GT Performance Edition su 342 kW galia ir 830 Nm sukimo momentu, galintis iki 100 km/h įsibėgėti greičiau nei per 4 sekundes. Tuo tarpu First Edition versiją galima užsakyti jau dabar – tai yra visus privalumus turintis 99 kWh Mustang Mach-E AWD.

Pasivaikščiokime aplink Mustang Mach-E su TopGear

Pavadinimas

Ford vadovai pripažino, kad ilgai galvojo apie pirmojo elektromobilio pavadinimą. Mustang vardas asocijuojamas su galingais V8 varikliais, triukšmu ir svylančiomis padangomis. Tuo tarpu Mach-E yra ne tik elektrinis, bet dar ir praktiškas visureigis. Kodėl Ford pasirinko tokį vardą?

Mustang Mach-E neturi įprastų Ford logotipų. (Ford nuotrauka)

Todėl, kad nori naujam elektromobiliui suteikti sielą. Mustang turi labai ilgą ir ypatingą istoriją – jis rikiuojasi šalia tokių Ford modelių kaip F-150, Model T ir GT40. Ford nusprendė, kad naujas elektromobilis nebus žymimas pagrindiniu Ford prekės ženklu, o Mustang vardas pabrėžia, koks svarbus šis projektas yra garsiausiai amerikiečių markei.

Tuo tarpu Mach-E yra linktelėjimas Mach 1 vardui, kuriuo nuo 1969 metų žymėtos pačios sportiškiausios ir agresyviausios Mustang versijos.

Salone dominuoja 15,5 colių ekranas. (Ford nuotrauka)

Dizainas

Mustang Mach-E yra elektrinis ir jam didelių grotelių nereikia. Todėl tarp priekinių žibintų atsirado tik tradicinių Mustang durelių kontūras. Patys žibintai – tiek priekiniai, tiek galiniai – taip pat yra įkvėpti Mustang dizaino elementų. Galima įžiūrėti ir kai kurias iš Mustang paveldėtas kėbulo linijas ir netgi bendrą automobilio siluetą. Ford norėjo, kad Mach-E gale lengvai tilptų suaugę žmonės, todėl sukūrė netikrą stogo liniją – dalis viršutinės kėbulo dalies yra nudažyta juodai, taip sukuriant kupė primenančios formos iliuziją.

Gudri spalvų schema sukuria kupė silueto iliuziją. (Ford nuotrauka)

Mustang Mach-E neturi durelių rankenų – vairuotojo durelės atsiveria savaime jam priėjus, o galinės durelės turi tam skirtą mygtuką. Lygūs paviršiai gerina aerodinamiką, bet Ford teigia, kad taip dureles atidaryti yra ir patogiau.

Mustang Mach-E neturi įprastų rankenėlių. (Ford nuotrauka)

Viduje taip pat galima įžvelgti kai kurių panašumų su Mustang ar kitais Ford modeliais, tačiau viską nustelbia naujas 15,5 colių įstrižainės ekranas. Kita vertus, kitame ekrane prietaisų skydelyje šalia spidometro dega užrašas Ground Speed (Antžeminis Greitis) – taip pat šis tas, ką buvo galima sutikti ir kituose Mustang modeliuose.

Keliuose Mach-E pasirodys kitais metais ir varžysis su Tesla Model Y. (Ford nuotrauka)

Ir viskas – naujasis Mustang Mach-E ir sportinis Mustang yra susiję tik vardu ir kai kuriais dizaino elementais. Ford to niekada ir neslėpė – pranešimuose spaudai ne kartą buvo pabrėžta, kad naujasis elektrinis visureigis bus įkvėptas Mustang stiliaus, o ne technologijų. Jei šios naujienos jus liūdina, tai nuliūdinsime dar labiau – tai yra tik pirmasis Mustang elektromobilis. Panašu, kad Ford nori paversti Mustang atskira marke, todėl jo nežymi Ford logotipais. Tai reiškia, kad ateityje išvysime ir daugiau Mustang modelių ir šis vardas apims daug kasdieniškų ir, tikimės, nekasdieniškų elektromobilių. Pats Mustang Mach E gatvėse pasirodys antroje 2020-ųjų pusėje.

Kita vertus, Ford taip pat patvirtino, kad įprastas Ford Mustang niekur nedings. Elektromobiliai mažina vidutines gamintojo emisijas ir taip savotiškai palieka daugiau erdvės benzininiams automobiliams. Galbūt Laukinio žirgo ženklelį nešiojantis elektrinis visureigis ir erzina, bet jis gali būti tikrasis išsigelbėjimas.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia