Ford GT – tai 2004-2006 metais gamintas riboto leidimo superautomobilis, įkvėptas legendinio GT40 pergalių Le Mano trasoje. Ford GT yra savotiška moderni retro dizaino interpretacija – tarsi septintojo dešimtmečio automobilis perkeltas į 21-ąjį amžių. Tai yra gražus automobilis, bet kam jam tokios nepatogios durelės su stogu?

Plautus įėjimas? Taip, bet tik jei turėsite galimybę plačiai atverti dureles. (Usien, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Ford GT40 – 1964-1969 metais gamintas lenktyninis automobilis, kuris Le Mano lenktynėse triumfavo 1966, 1967, 1968 ir 1969 metais. GT40 yra ypatingas tuo, kad buvo sukurtas praktiškai iš keršto, nes Ford norėjo įsigyti Ferrari, į šį sandorį investavo milijonus, tačiau galiausiai italų superautomobilių gamintojo negavo, nes Enzo Ferrari nutraukė derybas. Ford nusprendė kirsti Ferrari per skaudžiausią vietą – automobilių sportą. Ir taip atsirado GT40 – lenktyninis automobilis su V8 varikliu viduryje ir itin žemu kėbulu.

2002 metų Tarptautinėje Šiaurės Amerikos automobilių parodoje buvo pristatytas modernus GT40 konceptas. Tai buvo moderni GT40 interpretacija, tikras keliams skirtas superautomobilis, išlaikęs pagrindinius legendinio lenktyninio GT40 dizaino bruožus. Tarp jų – ir durelės su stogo dalimi. Ford GT su tokiomis keistomis durelėmis išriedėjo ir į gatves, bet šis sprendimas ne visiems atrodė logiškas – tokia durelių forma yra tiesiog nėra labai praktiška.

Istorinėmis spalvomis papuoštas Pirmos kartos Ford GT. (Alexandre Prévot, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Taip, Ford GT yra superautomobilis, bet net jiems kartais tenka stovėti šalia garažo sienos ar ankštose automobilių aikštelėse. Ne iki galo atidarytos Ford GT durelės palieka labai nedidelį tarpą išlipimui ar įlipimui. 1,95 metrų pločio automobilis ne visada gali stovėti ten, kur dureles galima atverti labai plačiai. Galite įsivaizduoti, kaip tai erzina – šiek tiek atverkite savo automobilio dureles ir pabandykite įlipti, įsivaizduodami, kad tarp atidarytų durelių viršaus ir stogo nėra jokio tarpo. Kodėl Ford priėmė tokį keistą ir išties daug nepatogumų sukeliantį dizaino sprendimą? Tokį dizainą suformavo du pagrindiniai veiksniai – istorija ir superautomobilių durelių unikalumas.

Ford GT – ant stogo matote linijas, kur baigiasi jo durelės. (Damian Morys, Wikimedia(CC BY 2.0)

Istorija. Ford GT turi tokias dureles, nes jas turėjo GT40. O tas automobilis buvo lenktyninis, jam nereikėjo stovėti garažuose ar prekybos centrų aikštelėse. Tiesą sakant, GT40 durelės ne tik nekėlė nepatogumų – jos buvo sugalvotos patogumui.

Skaičiai Ford GT40 pavadinime nurodo jo aukštį coliais – šio automobilio stogas buvo vos metro aukštyje nuo žemės. Palyginimui, Audi R8 aukštis – 1,24 m. Žemas GT40 buvo aptakesnis ir turėjo žemesnį svorio centrą, o tai padeda posūkiuose. Tačiau kartu tai nepaliko daug vietos durelėms – įprastos durelės būtų buvusios tiesiog neįtikėtinai mažos dėl žemo stogo ir aukštų slenksčių.

Ford GT40 Le Mano trasoje. (Gamintojo nuotrauka)

O didelių durelių Le Mano automobiliams reikėjo, nes iki pat 1970-ųjų lenktynės prasidėdavo vairuotojams net nesėdint automobiliuose. Lenktynininkai stovėdavo vienoje trasos pusėje, o automobiliai – kitoje. Išgirdę signalą vairuotojai turėdavo nubėgti į automobilį, įšokti į vidų, užvesti variklį, prisisegti saugos diržus ir pradėti lenktyniauti. Tai buvo labai nesaugi starto procedūra, nes automobiliai startuodavo iš vienos trasai lygiagrečios linijos, o skubantys vairuotojai dažnai tinkamai neužsisegdavo saugos diržų.

Tačiau tokios buvo taisyklės ir komandoms reikėjo galvoti, kaip pagreitinti vairuotojų įlipimą. Ford GT40 buvo labai žemas automobilis, todėl inžinieriai dalį stogo pritvirtino prie durelių – dėl to šalmą dėvintis vairuotojas galėjo tiesiog nusileisti į sėdynę iš viršaus, o ne įsirankyti į ją iš šono per labai mažas dureles.

Le Mano stiliaus starter 1965-ųjų Nurburgringe. (Lothar Spurzem, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Superautomobilio stilius. Ford GT buvo sukurtas kaip superautomobilis, o ne lenktyninė mašina. Be to, Le Mano lenktynės jau seniai prasideda kitaip, o Ford GT yra aukštesnis už GT40 – 109 cm. Tačiau tas istorinis GT40 durelių dizainas naudojamas todėl, kad superautomobiliui reikia išskirtinumo. Lamborghini durelės yra atveriamos pirmyn ir aukštyn (žirklinės durelės), Koenigsegg durelės juda į šoną ir pirmyn, McLaren atsidaro įstrižai, o Ford GT turi stogelį.

Atvertos plačiai Ford GT durelės iš tikrųjų palengvina įlipimą. (Gamintojo nuotrauka)

Taip, tai nėra praktiškas sprendimas, bet superautomobiliai neturi būti praktiški. Tai Ford GT suteikia akivaizdaus unikalumo. Nors šis automobilis turi pažangiomis technologijomis suformuotą kėbulą ir ypatingą degalų baką, šių inovacijų nesimato. O štai nepatogios durelės yra lengvai pastebimos.

Kita vertus, Ford GT vis tiek yra labai žemas automobilis ir tas iš kelio pasitraukiantis stogo segmentas padeda įlipti aukštesniems ar šalmą dėvintiems žmonėms. Aišku, tik jei yra vietos dureles atverti iki galo. Na, o jei tos vietos nėra, teks šliaužti.

Antrosios kartos Ford GT, gaminamas nuo 2017 metų. (Gamintojo nuotrauka)

Tiesa, antrosios kartos Ford GT, gaminamas nuo 2017 metų, jau turi įstrižai atidaromas dureles be stogelio.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia