Jūs tikrai žinote nemažai itališkų, vokiškų, britiškų, amerikietiškų ir japoniškų automobilių markių. O ar žinote nors vieną graikišką? Tik nemanykite, kad tokių nebuvo. Pažvelkime į keistą limuziną Neorion Chicago.

Neorion – tai viena seniausių Graikijos kompanijų, kurios ištakos siekia tradicinės Syros salos laivų statybos laikus. 19 amžiuje Neorion veikla po truputį ėmė keistis – kompanija nuo maždaug 1860-ųjų metų ėmė gaminti ir garo variklius, boilerius bei artileriją. 1893 metais Neorion pastatė savo pirmąjį metalinį garlaivį.

Peršokime į 20 amžiaus antrąją pusę, kai graikų milijonierius Giannis Goulandrisas, kuriam tuomet priklausė Neorion, nusprendė imtis automobilių gamybos. Tai nebuvo kažkoks atsitiktinis ekstravagantiškas sprendimas. Goulandrisui priklausė ir britiškas automobilių gamintojas Enfield Automotive. Todėl buvo įkurta nauja bendrovė Enfield-Neorion E. P. E., kuri turėjo tapti svarbiu Graikijos automobilių gamintoju.

Neorion-Enfield E 8000 Bicini. (Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Automobiliai ir toliau buvo kuriami Jungtinėje Karalystėje, tačiau prie Enfield inžinierių prisijungė nemažai graikų. Georgiosas Michaelas, garsus graikų dizaineris, tapo vienu iš Neorion darbuotojų. Pirmasis jo kūrinys šioje kompanijoje buvo E 8000 Bicini – mažas atviras visureigis, gamintas nuo 1973 metų. Šiek tiek daugiau nei 100 Bicini modelių buvo pagaminta, kai kurie visureigiai buvo pritaikyti darbui kasyklose. Tiesa, visus šiuos visureigius teko eksportuoti – jie neatitiko Graikijoje taikytų standartų.

1974 metais Neorion pristatė automobilį, apie kurį ir norime papasakoti.

Neorion Chicago, kai dar buvo naujas. (Skartsis, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Neorion Chicago – vienas keisčiausių 20 amžiaus limuzinų

Enfield Automotive kūrė mažus elektromobilius, tačiau Goulandrisas visada norėjo gaminti ir labiau tradicinius automobilius. Taigi, jis nurodė Michaelui sukurti limuziną, kuris pasižymėtų retro dizainu, būtų patogus, prabangus ir neblogai susitvarkytų su nelygiais keliais.

Tik du Neorion Chicago limuzinai buvo užbaigti. (Buch-t, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Ir taip vos per 8 mėnesius buvo sukurtas Neorion Chicago. Pavadinimą šis automobilis gavo dėl savo retro stiliaus, nes savo kūrėjams priminė ketvirtojo dešimtmečio Čikagą. Pirmasis veikiantis Chicago prototipas buvo parodytas 1974 metais ir jau tuo metu tai buvo labai keistas automobilis.

Na taip, savo dizainu Neorion Chicago šiek tiek priminė Rolls-Royce limuzinus, bet tuo metu gamintas Rolls-Royce modelis nebuvo taip prisirišęs prie istorinės praeities. O ką jau kalbėti apie Mercedes-Benz W116 – tai buvo visai modernus limuzinas. Neorion Chicago turėjo plačias arkas, išorėje sumontuotus žibintus, chromuotus bamperius – daug stiliaus elementų, kurie buvo labiau būdingi pirmajai 20 amžiaus pusei.

Neįprastas Neorion Chicago dizainas ypač keistai atrodo iš šono – proporcijos atrodo tiesiog neteisingai. (Buch-t, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Po aliumininiu Chicago kėbulu buvo tvirtas plieninis rėmas, sukurtas Neorion laivų statykloje. Automobilių variklių ir transmisijų Neorion negamino, todėl Chicago gavo Jeep Wagoneer varančiąją dalį – AMC V8 variklį ir automatinę transmisiją. Buvo planuojama, kad šis limuzinas bus varomas tik galiniais arba visais keturiais ratais.

Ir tai buvo viena iš priežasčių, kodėl Neorion Chicago atrodo toks keistas – Goulandrisas norėjo, kad šis limuzinas nebijotų labai prastų kelių ir bekelės. Taigi, Chicago turėjo trumpą ratų bazę, neįprastai aukštą važiuoklę ir neproporcingai mažus ratus. Tiesą sakant, ankstyvuosiuose Michaelo eskizuose buvo pavaizduotas kur kas elegantiškesnė limuzino versija, tačiau tuomet jį teko pritaikyti prie keistų kompanijos savininko reikalavimų. Pats dizaineris vėliau savo kūrinį vadino kalnų dinozauru ir pripažino, kad juo tikrai nesididžiuoja.

Chicago dizaineris šį automobilį vadino kalnų dinozauru. (Buch-t, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Neorion planavo, kad didžioji Chicago limuzinų dalis liks Graikijoje. Tačiau pasikeitę įstatymai šį automobilį pavertė tiesiog neįperkamu ir kompanija anksti nutraukė limuzino gamybą. Buvo užbaigti tik du Chicago automobiliai – vienas pateko į privačią kolekciją, kitas dabar yra eksponuojamas Salonikų Mokslo centre ir technologijų muziejuje.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia