Multicar M22 – tai mažas vos 3,5 metrų ilgio sunkvežimis, sveriantis kaip mažas hečbekas. Savo laiku jis buvo labai naudingas ir daug kur yra naudojamas ir šiandien. Bet kodėl jo kabina atrodo taip keistai?

Multicar M22, gamintas 1964-1974 metais. (Rene Schwietzke, Wikimedia(CC BY 2.0)

Apie Multicar jau esame rašę. Tai – 1920 metais įkurta kompanija, kuri gamina mažus sunkvežimius ir įvairias specializuotas mašinas. 1956-1964 metais Multicar gamino mažą sunkvežimį M21, kuris buvo vairuojamas kojomis. Su laiku šis modelis paseno ir ribotos jo galimybės nebetenkino Rytų Vokietijos pramonės ir miestų priežiūros įstaigų poreikių. Taigi, 1964 metų Leipcigo pavasario mugėje buvo pristatytas M22.

Neįprastas kabinos dizainas kartu palengvina priėjimą prie variklio. (Bergfels, Wikimedia(CC BY 2.0)

Multicar M22 buvo gerokai geresnis sunkvežimis nei M21. Visų pirma, jis turėjo įprastą vairą ir uždarą kabiną, kurioje vairuotojas galėjo atsisėsti – niekada nenuvertinkite šių patogumų, nes M21 jų tiesiog neturėjo. Be to, M22 buvo žymiai tinkamesnis eismui – kone visos šios mašinos gamyklą paliko su tinkamais žibintais. Galimybė saugiai važinėti keliais buvo vienas iš svarbiausių M22 dizaino kriterijų.

Vietos kabinoje – tik tiek, kiek reikia. (Bergfels, Wikimedia(CC BY 2.0)

M22 turėjo trumpas/ilgas šviesas, posūkių žibintus, numerių apšvietimą ir hidraulinius stabdžius. Tuo tarpu ankstesnio M21 vairuotojas stovėdavo lauke, o tai nėra suderinama su saugiu vairavimu. Toks M21 dizainas padėjo išlaikyti nedidelį mašinos ilgį, tačiau M22 jau buvo greitesnis ir tiesiog privalėjo būti saugus. Taigi, šis sunkvežimis turėjo vienvietę uždarą kabiną. Kodėl vienvietę? Nes taip pigiau – reikia žymiai mažiau medžiagų, nes net ir stiklui pakanka vos vieno valytuvo. Tokia kabina taip pat buvo žymiai lengvesnė, o tai buvo labai svarbu, nes M22 turėjo labai mažos galios variklį. Be to, tokia konstrukcija, kuri primena terminalų vilkikus, leido vežti ilgesnius krovinius ir lengviau pasiekti variklį.

Daug Multicar M22 mašinų tapo platformomis įvairioms kopėčioms, vandens cisternoms, atliekų surinkimo konteineriams. (Richenza, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Multicar M22 turėjo 0,8 litrų dviejų cilindrų variklį. Iki 1970-ųjų pagaminti M22 turėjo 13 AG, tačiau vėliau montuotas atnaujintas 15 AG variklis. Jis per keturių laipsnių mechaninę transmisiją suko tik galinius sunkvežimio ratus ir leido pasiekti maksimalų 23 km/val. greitį. Palyginimui, M21 turėjo tik 6,5 AG ir keliavo iki 15 km/val. greičiu. Visi M22 modeliai gamyklą paliko su elektriniu starteriu – dar vienu patogumu, kuris anksčiau buvo retas.

Daug Multicar M22 yra naudojami iki šiol. (ŠJů, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

M22 taip pat turėjo ir stipresnį rėmą. Tai ir galingesnis variklis leido šiai mašinai pavežti 1,9 tonų krovinius. Tiesa, kadangi M22 galėjo važinėti bendro naudojimo keliais, nemažai jų buvo pritaikyti įvairioms užduotims – atliekų surinkimui, įvairiems keltuvams, kopėčioms. M22 taip pat galėjo patempti 2,5 tonų svorio priekabą.

Daug Mutlicar M22 sunkvežimių dabar atrodo taip. (Henk Obee, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

M22 dirbo gamyklose, statybose, parkuose ir ūkiuose. Per 10 metų Multicar pagamino daugiau nei 42,5 tūkstančius šių mašinų ir jos buvo populiarios ne tik Rytų Vokietijoje, bet ir artimame užsienyje – apie 58 % M22 mašinų buvo eksportuota. 1974 metais M22 buvo pakeistas M24 – tai buvo panašus, bet dar galingesnis sunkvežimis, kuris galėjo turėti vienvietę ar dvivietę kabiną.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia