Greitosios medicinos pagalbos motociklai naudojami daugybėje pasaulio šalių. Tiesą sakant, kelis jų surastume ir visai čia pat, tiesiai už sienos – greitosios pagalbos motociklai važinėja net keliuose Lenkijos miestuose. Bet kokia iš jų nauda, jei net ligonio pavežti neįmanoma?

Jau esame rašę apie ugniagesių motociklus. Jie, tikriausiai, yra dar keistesni už greitosios medicinos pagalbos motociklus – juk nei kopėčios, nei hidrauliniai spaustuvai, nei didelės vandens cisternos motociklų daiktadėžėse netelpa. Tačiau ne vienas žmogus nustemba pamatęs ir greitosios medicinos pagalbos motociklus.

Straipsnio pradžioje minėjome, kad greitosios medicinos pagalbos motociklai negali pavežti ligonių. Iš tikrųjų, Pirmojo pasaulinio karo metais motociklai buvo naudojami sužeistų karių evakavimui iš mūšio lauko. Motociklas yra pakankamai greitas ir labai manevringas. Kartu jis yra ir mažesnis taikinys priešo šauliams (nors į medicinos pagalbos mašinas įprastai nebuvo šaudoma). Motociklas su priekaba yra siauresnis, gali greitai apsisukti, net įstrigusį purve jį lengva ištempti.

Du sužeistuosius galintis gabenti medicininės pagalbos motociklas su priekaba 1918-ieji metai. (Wikimedia)

Amerikiečių medicininės pagalbos motociklai Pirmojo pasaulinio karo metais galėjo vienu metu pavežti po du sužeistuosius. Juos taip pat naudojo britų ir prancūzų pajėgos. Net ir po karo motociklai ir toliau buvo naudojami sužeistiesiems gelbėji, o vėliau juos ėmė naudoti ir britų gyvūnų ligoninės.

Tačiau tai net nėra tokia tolima praeitis. Štai Kenijoje, Matavyje, Sudane ir dar keliose Afrikos šalyse greitosios medicinos pagalbos motociklai priekabose vis dar vežioja sergančiuosius. Tokios mašinos yra pigesnės už įprastą greitosios medicinos pagalbos transportą ir gali nuvažiuoti ten, kur furgonai ir lengvieji automobiliai tiesiog netelpa.

Greitosios pagalbos motociklas Sudane. (Pete.sonderskov, Wikimedia)

Tuo tarpu kitose pasaulio dalyse įprasti greitosios pagalbos motociklai ligonių nevežioja. Tai kam jie reikalingi? Ogi tam, kad sergantys ir sužeisti žmonės būtų pasiekti greičiau. Kamščiai, itin siauros gatvės, prastos stovėjimo aikštelės – šie it kiti faktoriai apsukina greitosios medicinos pagalbos furgonų keliones. Štai Sidnėjuje greitosios pagalbos motociklas atvyksta vidutiniškai per 6 minutes, kai furgonui reikia bent dvigubai daugiau.

Nemanykite, kad motociklai negali pavežti jokios įrangos. Lenkiški greitosios motociklai turi pirmosios pagalbos rinkinius, automatinius defirbriliatorius, radijo komunikacijos įrangą. Kartais ant vieno motociklo atvyksta du žmonės.

Greitosios pagalbos motociklas Honda ST1300 Gdanske. (LukaszKatlewa, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Tikriausiai esate matę, kaip sunkiai greitosios pagalbos automobiliai braunasi per kamščius miestuose – kartais pasitraukti tiesiog nėra kur. Tuo tarpu motociklai nardo tarp automobilių eilių, gali važiuoti šaligatviais, dviračių takais ir parkų takeliais. Pas žmogų, kuriam reikia pagalbos, jie gali atvykti žymiai greičiau.

Greitosios medicinos pagalbos motociklai savo privalumus demonstruoja ne tik miestuose. Štai Japonijoje naudojami bekelei pritaikyti motociklai, kurie lengvai susidoroja su kalnų takais. Taip pagalba atkeliauja pas žygiuose susižalojusius žmones.

Greitosios pagalbos motociklai Honda ST1300 ir BMW R1200RT-P Londone, 2010-ieji. (Tony.hughes085uk, Wikimedia)

Aišku, greitosios pagalbos motociklai įprastai į ligonines žmonių neveža (išskyrus jau paminėtas išimtis). Tačiau jais pagalba atkeliauja greičiau ir kartais tos minutės yra gyvybės ir mirties klausimas. Motociklais atvykę medikai ar paruošti savanoriai gali įvertinti situaciją ir perduoti informaciją automobiliu skubantiems medikams. Todėl miestuose, kuriuose kamščiai yra kasdienybė, tokios priemonės yra itin vertingos.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia