Didieji konteineriniai laivai yra pasaulinės ekonomikos kraujo kūneliai. Politikai gali sudarinėti prekybos susitarimus, o verslininkai gali pasirašyti sutartis, bet būtent laivai tą prekybą įvykdo techniškai. Didžiausių konteinervežių ieškotume didžiausiuose pasaulio uostuose. O gal jie kartais užsuka ir į Klaipėdą?
Ar žinote, kiek konteinerių per metus pameta krovininiai laivai? O kodėl laivų greitis matuojamas mazgais? Jums tikriausiai bus įdomu sužinoti ir tai, kokio ilgio buvo ilgiausias laivas istorijoje.

Tai, kad didžiausiuose pasaulio uostuose rastume daugiau didžiųjų krovininių laivų, yra faktas. Didžiausi pasaulinės ekonomikos centrai turi milžiniškus uostus ir tarp jų nuolat kursuoja labai dideli laivai. Tačiau tai nereiškia, kad vandenynų milžinai negali užsukti į Klaipėdą.
Klaipėdos valstybinis jūrų uostas maloniai Nodum.lt pateikė informaciją apie ilgiausius uoste buvusius laivus. Šis titulas atitenka konteinervežiams MSC Ingy ir MSC Diana, kurie Klaipėdoje lankėsi atitinkamai 2018 ir 2022 metais. Šie laivai yra giminingi – abu priklauso Pegasus klasei, abu priklauso Mediterranean Shipping Company, kuri turi didžiausią konteinerinių laivų flotilę pasaulyje, abu buvo pastatyti laivų statykloje Pietų Korėjoje. Jų ilgis – po maždaug 400 metrų.
MSC Ingy ir MSC Diana gali gabenti po beveik 19,4 tūkstančius jūrinių konteinerių. Bet, aišku, Lietuvoje jie nebuvo nei pilnai iškrauti, nei pilnai pakrauti. Konteineriniai laivai kartais veikia kaip kokie siuntų tarnybų autobusai – keliauja, išvežiodami paketus po skirtingas vienas.

400 metrų ilgio laivas yra tikras milžinas ir artimiausiu laiku šis rekordas nebus pagerintas. Tai yra, ilgesnio krovininio laivo Klaipėda tikrai nesulauks. Kodėl? Nes ilgesnių tiesiog nėra. Visi ilgiausi konteinervežiai yra iki 400 metrų ilgio. Sueco kanalas ilgesnius laivus priima tik su specialiais leidimais, o ir inžinerine prasme kurti dar ilgesnį laivą nėra visai logiška. Kadangi ilgesnių krovininių laivų nėra, uostai nėra pasiruošę ilgesnių nei 400 metrų ilgio laivų priėmimui. Tai dar labiau įtvirtina šį standartą.
Šiuo metu Klaipėdos uostas gali priimti iki 400 metrų ilgio ir iki 61,5 metro pločio laivus. MSC Ingy ir MSC Diana yra šiek tiek siauresni – iki 59 metrų pločio. Oficialiai, 58,84 metrų pločio MSC Ingy yra plačiausias Klaipėdos uoste buvęs konteinerinis laivas.