Jaguar F-Type – tai gražus šiuolaikinis sportinis automobilis, gaminamas nuo 2013 metų. F-Type yra greitas, stilingas ir turi gražų balsą. Kaip sako pavadinimas, F-Type yra garsiojo E-Type pasekėjas, nors pastarasis automobilis buvo gaminamas iki 1974 metų. Kodėl F-Type gatvėse nepasirodė anksčiau?

Jaguar E-Type yra ypatingas sportinis automobilis, gamintas 1961-1974 metais. Pats Enzo Ferrari sakė, kad tai – gražiausias automobilis planetoje. E-Type savo laiku buvo ir vienas greičiausių, nes galėjo išvystyti 240 km/val. greitį. Ir važiuoti taip greitai buvo ne taip jau baisu, nes E-Type turi diskinius stabdžius bei nepriklausomą važiuoklę. Jaguar E-Type buvo toks geras, kad privertė visą automobilių pramonę šiek tiek pasitempti. Tačiau gero įpėdinio savo gražuoliui Jaguar nepasiūlė.

Trečiosios serijos E-Type turi V12 variklį. (Vauxford, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Trečioji Jaguar E-Type serija, gaminta 1971-1974 metais, padėjo gamintojui ištobulinti V12 variklį. Jis buvo geras, bet jau labiau tinkamas ne sportiniams automobiliams, o didesniems GT ir limuzinams. Su tuo 5,3 litrų V12 varikliu E-Type elgėsi kaip greitas GT, o ne tikras lengvas sportinis automobilis. Todėl nieko keisto, kad po E-Type Jaguar ėmėsi didelio ir patogaus GT gamybos – taip gimė XJ-S (vėliau brūkšnelis iš jo pavadinimo dingo). Bet sportiško kupė Jaguar visada labai trūko.

Pirmasis F-Type atšaukimas

Trečiosios serijos Jaguar E-Type automobilio ilgis – beveik 4,7 metrai. Jį Jaguar gamoje pakeitęs XJS yra beveik 20 centimetrų ilgesnis. Ir taip prasidėjo didelių ir sunkių Jaguar era, kuri iš tikrųjų užsitęsė.

Prabangūs greiti sedanai buvo pagrindinis Jaguar pajamų šaltinis. Paversti sedaną stilingu GT lengviau nei sukurti sportinį automobilį. O XJS buvo pakankamai populiarus ir gaminamas gana ilgai. Tačiau E-Type charakteris negalėjo būti pamirštas.

1978-ųjų Jaguar XJ-S. (Charles01, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Devintojo dešimtmečio pradžioje Jaguar suprato, kad norėtų gaminti ką nors mažesnio – tikrą modernią E-Type versiją. Net tada buvo manoma, kad naują sportinį automobilį reikėtų vadinti F-Type – juk prieš E-Type buvo D-Type ir C-Type (abu lenktyniniai).

Taip gimė du koncepciniai dizainai – XJ41 kupė ir XJ42 kabrioletas. 1988 metais jie buvo patvirtinti ir būtų buvę vystomi toliau, tačiau 1989 metais Jaguar pateko į Ford rankas ir netrukus projektas buvo atšauktas.

Jaguar XJ42 prototipas. (Vauxford, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Tiesa buvo ta, kad verslo prasme Jaguar reikėjo ne naujų modelių, o gamybinių pajėgumų atnaujinimo. Tiesa, XJ41/XJ42 idėjos nebuvo išmestos – pagal jas sukurtas Aston Martin DB7 ir Jaguar XK8 – dar du GT.

Antrasis F-Type atšaukimas

Nors XJ41/XJ42 taip ir nevirto F-Type, Jaguar vis tiek niežtėjo nagai atgaivinti E-Type charakterį. 2000 metais Detroite Jaguar pristatė F-Type koncepciją – bestogį dvivietį sportinį automobilį su 3,0 litrų V6 varikliu. Jaguar dizaino vadovas Geoffas Lawsonas tikėjo, kad markei reikia Porsche Boxster konkurento. Lawsonas netikėtai mirė 1999 metais, tačiau jo darbą tęsė Ian Callumas (vėliau jo biografijoje atsirado ir ypatingasis Jaguar Project 8).

2000-ųjų F-Type koncepcija. (Vauxford, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Atrodė, kad F-Type koncepcija gali būti išvystyta į gamybai tinkantį automobilį, tačiau Jaguar savininkė Ford ėmė karpyti išlaidas ir laisvės tokiems manevrams beveik nebebuvo. Nepadėjo ir tai, kad Jaguar nusprendė pasinerti į Formulę 1 – tam reikėjo daug lėšų, todėl 2002 metais F-Type projektas ir vėl buvo atšauktas.

Tuo metu Jaguar toliau gamino XK – šio modelio gamyba tęsėsi iki 2005 metų. Taigi, sportinis automobilis Ford ir Jaguar atrodė kaip neprotinga investicija. Tačiau XK galiausiai priėjo gamybos pabaigą, o 2008 metais Ford pardavė Jaguar kompaniją indų korporacijai Tata Motors. Naujos investicijos ir naujas istorijos lapas atvėrė laisvę naujo sportinio automobilio kūrimui.

Jaguar X-16 koncepcija. Įdomu, kad tai – kupė, nors pirmieji F-Type buvo kabrioletai. (Gamintojo nuotrauka)

F-Type keliauja į gatves

2011 metais Frankfurto automobilių parodoje Jaguar parodė naują koncepcinį automobilį C-X16. Tai – dar vienas įspūdingas Iano Callumo dizainas, pasiėmęs daug bruožų iš 2010-ųjų superautomobilio C-X75 koncepcijos. Geriausia buvo tai, kad C-X16 neatrodė labai nutolęs nuo to, kas įmanoma – automobilio struktūra nebuvo perdėtai futuristinė, nesuderinama su saugumo standartais ar sveiku protu. Ir Jaguar tai patvirtino – 2012 metais paskelbta, kad C-X16 pavirs tikru serijinės gamybos modeliu F-Type.

Ianas Callumas ir F-Type. (Gamintojo nuotrauka)

Beje, įdomu, kad tais 2011-ųjų C-X16 buvo hibridinis. Jis turi 280 kW 3,0 litrų benzininį ir 69 kW elektrinį variklius. Tuo metu Jaguar labai domėjosi hibridinėmis technologijomis – ir C-X75 buvo hibridinis. Šia prasme C-X16 prognozavo ateitį, tačiau gamybai paruoštas F-Type 2012 metais Paryžiuje parodytas jau be hibridinės jėgainės.

Bet kuriuo atveju, trečias kartas nemelavo – 2013 metais Jaguar F-Type tapo tikru gatviniu automobiliu! Pirmiausia gamintas kabrioletas (techniškai – roudsteris), kupė į gamą įjungtas 2014 metais. 4,47 metrų ilgio F-Type tapo mažiausiu Jaguar modeliu nuo 1954-ųjų XK120. Sportinis automobilis tvirtai visais keturiais ratais grįžo į Jaguar modelių gamą.

Gražus iš visų pusių. Čia F-Type užfiksuotas prieš atnaujinimą. (Gamintojo nuotrauka)

Iš pradžių Jaguar F-Type siūlytas su 3,0 litrų V6 arba 5,0 litrų V8 varikliu, bet 2018 metais prie jų atsirado ir 2,0 litrų keturių cilindrų pasirinkimas. Silpniausi F-Type išvysto 221 kW, galingiausi (P575 ir riboto leidimo versijos) – 423 kW. 2015 metais pasiūlyta ir mechaninė transmisija, nors absoliuti dauguma F-Type turi 8 laipsnių ZF automatines pavarų dėžes.

2019-ųjų pabaigoje Jaguar F-Type buvo atnaujintas – gavo katės (matyt, jaguaro) akis primenančius žibintus, šiek tiek ryškesnes kėbulo linijas, kelis nedidelius technologinius patobulinimus. Tiesiog po atnaujinimo F-Type atrodo šviežesnis, geriau pritinkantis prie kitų Jaguar modelių.

2019 metais Jaguar F-Type buvo atnaujintas.

Keista, kad Jaguar markė be tikro sportinio automobilio gyveno taip ilgai – nuo 1974 iki 2013 metų. Tačiau F-Type yra sėkmingas ir įdomus automobilis, suderinantis atletišką charakterį su ilgų kelionių palydovo savybėmis. Reikia viltis, kad G-Type pasirodys iš karto po jo.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia