Galbūt kažkada kelyje ar tiesiog eidami pro sunkvežimį esate pastebėję šiuos keistus daiktus ant jų ratų veržlių. kokią funkciją atlieka šios ryškios plastikinės rodyklės? O kodėl kai kurie sunkvežimiai JAV turi spyglius primenančius ratų veržlių dangtelius? Ar jie nepavojingi kitiems eismo dalyviams?

Abu šie sunkvežimių aksesuarai nėra taip plačiai paplitę – gali būti, kad jų net nesate matę. Visgi, kartais pasitaiko pamatyti kokį nors sunkvežimį ar autobusą su nedidelėmis ryškiomis rodyklėmis ant ratų. Jos, pasirodo, atlieka labai svarbią funkciją. Tai – laisvų veržlių indikatoriai.

Kaip galite įsivaizduoti, sunkiojo transporto ratai tvirtinami visa eile veržlių. Nuo vibracijos ir kelio nelygumų jos gali atsipalaiduoti. Teigiama, kad taip nutinka retai, tačiau nutinka ir pasekmės gali būti prastos – kai vairuotojas pajus, kad ratas yra šiek tiek laisvas, jis jau gali būti sugadintas. Šie paprasti plastikiniai aksesuarai, dažniausiai pasižymintys tamsoje šviečiančią oranžine ar geltona spalva, padeda labai greitai pastebėti, kurią veržlę reikėtų prisukti stipriau. Kaip veikia laisvų veržlių indikatoriai?

Šios ryškiai geltonos plastikinės rodyklės – laisvų veržlių indikatoriai. (Herkie, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Jie, žinoma, yra paprastos plastikinės plokštelės. Jas reikia uždėti tuomet, kai visos veržlės yra patikimai prisuktos. Rodykles reikia pasukti pagal norimą tvarką – galima jas visas pasukti, pavyzdžiui, rato sukimosi kryptimi, arba porose viena į kitą. Svarbu tai, kad ši tvarka būtų akivaizdi. Kokybiški indikatoriai tvirtai laikosi ant veržlių ir nekrenta. Kuomet kuri nors veržlė atsipalaiduoja, vairuotojas gali tai įvertinti vizualiai – rodyklė neberodys ten, kur rodė prieš tai.

Taip pasisukusi rodyklė rodo, kad veržlė yra atsipalaidavusi. (Smurrayinchester, Wikimedia(CC BY 3.0)

Taigi, nors laisvų veržlių indikatoriai nėra privalomi, jie bent jau šiek tiek palengvina vairuotojų darbą ir prisideda prie saugumo. Tiesa, kai kurie vairuotojai į juos žiūri kreivai ir mano, kad jie yra nepatikimi ar tiesiog nereikalingi. O kiti kaip tik visiems pataria juos įsigyti.

O štai aštrūs smaigai ant, dažniausiai, amerikietiškų vilkikų ratų neatlieka jokios funkcijos, išskyrus estetinę. Kai kuriems vairuotojams taip tiesiog gražiau. Šie metaliniai smaigai yra dedami tiesiai ant veržlių, norint jas priveržti smaigus tenka nuimti.

Tokie ir panašūs smaigai ant rato veržlių naudojami tik dėl grožio. (Jancecustoms.com)

Tikriausiai jau spėjote pagalvoti ir apie saugumą. Tačiau tiesa yra ta, kad šie smaigai yra gaminami iš labai plono, minkšto metalo, todėl patyrę net menkiausią smūgį susilanksto tarsi kokio nors gėrimo skardinė. Tai reiškia, kad net nukritęs toks papuošimas nepradurs jokio automobilio padangos.

Taip pat skaitykite:

Kodėl sunkvežimiai ir autobusai nėra tokie aerodinamiški kaip automobiliai?

Elektriniai sunkvežimiai nėra jokia naujiena – jie važinėjo dar prieš 100 metų;

10 įdomių faktų apie sunkvežimius, kurių galbūt nežinojote.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia