Kokį automobilį vairuojate? Žmonės įprastai turi mėgiamas markes ir modelius, kuriems yra ištikimi. Visgi, nebent esate labai didelis kurio nors gamintojo fanas, tikriausiai negalėtumėte pasakyti, ką reiškia jo vardas ir ką simbolizuoja jo logotipas. Šiame straipsnyje atskleisime, ką reiškia 7 garsių markių pavadinimai ir kokia prasmė slypi už jų logotipų.

Automobilių kompanijos vadinamos labai įvairiai. Visgi, daugybė jų savo pavadinimą įgijo iš įkūrėjo pavardės – taip pavadintos daugelis markių. Tačiau ne visos.

Mazda yra garsus japonų automobilių gamintojas. Kompanija, kuri iš pradžių vadinosi Toyo Cork Kogyo, buvo įkurta 1920 metais, tačiau iš pradžių gamino produktus iš kamštinės medžiagos, o vėliau – pramoninę techniką. Pavadinimas Mazda buvo sukurtas su pirmuoju automobiliu, pradėtu gaminti 1931 metais. Mazda vardas pasiskolintas iš iranėnų aukščiausios dievybės Ahūra Mazda – šviesos dievo. Buvo tikimasi, kad toks pavadinimas praskaidrins triračių sunkvežimių ir automobilių įvaizdį.

Pirmasis Mazda logotipas buvo tiesio užrašas „Mazda“. 1936 metais jis pakeistas triguba stilizuota raide M, kuri dar priminė ir Hirošimos kraštovaizdį. 1962 metais pereita prie vienos stilizuotos M, o 1975 metais vėl sugrįžta prie stilizuoto užrašo „Mazda“ – jis tebėra naudojamas iškabose. Tuomet 1991 metais buvo sukurtas liepsną vaizduojantis logotipas – rombas ovaliu apvadu. Jis kiek priminė Renault logotipą, todėl kitais metais kampai buvo kiek išlyginti ir užapvalinti. Galiausiai, 1997 metais pereita prie dabartinio logotipo, kuris vėlgi yra stilizuota M, primenanti išskleistus kompanijos sparnus.

Dabartinis Mazda logotipas vaizduoja išskleistus kompanijos sparnus. (zeevveez, Wikimedia(CC BY 2.0)

Subaru kompanija buvo įkurta 1953 metais, tačiau jos istorija yra kur kas senesnė. Subaru buvo įkurta susijungus penkioms korporacijoms, kurios anksčiau buvo išskaidytos ardant Fuji Sangyo įmonę. Subaru vardas naudotas nuo pat pirmojo markės automobilio 1500. Tai – japoniškas Sietyno žvaigždyno pavadinimas. Sietynas jau nuo seniausių laikų yra svarbus japonų kultūrai, o žodis „Subaru“ dar reiškia „susirinkti drauge“ – visa tai puikiai tiko į vieną susijungusioms kompanijos apibūdinti. Kartu tai paaiškina ir Subaru logotipą – ten taip pat vaizduojamas Sietynas.

Subaru logotipas – tai Sietyno žvaigždyno atvaizdas. (Pkofler, Wikimedia)

Audi ir Subaru istorija turi šiokių tokių panašumų. Garsus vokiečių automobilių gamintojas yra sukurtas sujungus keturias kompanijas – Audi, DKW, Horch ir Wanderer – tai ir simbolizuoja keturi žiedai logotipe. Taip buvo suformuota Auto Union, kuri buvo pavadinta Audi, kai septintajame dešimtmetyje ją įsigijo Volkswagen korporacija. Pirmoji Audi kompanija buvo įkurta Augusto Horcho. Horchas ne kartą bandė įsitvirtinti automobilių rinkoje – 19 amžiaus pabaigoje jis įkūrė A. Horch & Cie, o kiek vėliau – August Horch & Cie. Motorwagenwerke AG. Šią kompaniją Horchui teko palikti dėl vidinių nesutarimų. Jis tuomet įkūrė trečią savo įmonę August Horch Automobilwerke, tačiau teismas įpareigojo pavadinimą pakeisti – jis buvo per daug panašus į ankstesnės Horchui nebepriklausančios kompanijos pavadinimą. Pasakojama, kad Audi vardą pasiūlė Franzo Fikentschero, vieno iš Horcho partnerių, sūnus. „Audi“ yra sutrumptina lotyniško žodžio „audire“ forma. Šis žodis, kaip ir vokiečių „horch“, reiškia „girdėti“. Čia galite paskaityti dar kelis įdomius faktus apie Audi.

Audi logotipas simbolizuoja 4 susijungusias kompanijas, sukūrusias dabar garsų automobilių gamintoją – Audi, DKW, Horch ir Wanderer. (David Adam Kess, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Hyundai buvo įkurta kaip statybų kompanija 1947 metais. Dabar jau pakankamai garsus korėjiečių automobilių gamintojas buvo suformuotas 1967 metais. Pats Hyundai vardas yra korėjietiško žodžio, reiškiančio „modernumas“, forma. Hyundai logotipas atrodo tarsi stilizuota pakreipta H, tačiau jis turi šiek tiek gilesnę reikšmė. Iš tiesų tai kompanijos atstovas spaudžiantis ranką patenkintam klientui. Ovalus rėmelis taip pat nėra šiaip sau – jis simbolizuoja globalius Hyundai kompanijos planus.

Hyundai logotipas yra paprasčiausia stilizuota raidė H. (Falcon Photography, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

SEAT dabar yra Volkswagen korporacijos dalis, garsus ispanų automobilių gamintojas. SEAT buvo įkurta 1950 metais, Nacionalinio Pramonės Instituto, šešių bankų ir Fiat pastangomis. Vardas kilo nuo pilno įmonės pavadinimo Sociedad Española de Automóviles de Turismo (laisvas vertimas – Ispanijos lengvųjų automobilių asociacija).  Pirmasis markės logotipas buvo tiesiog sparnuotas žodis SEAT, tačiau vėliau jis pasikeitė į dabar naudojamą stilizuotą raidę S. Iki 2012 metų S raidę SEAT logotipe skyrė ir tos pačios spalvos linija (logotipą sudarė trys dalys), tačiau vėliau ji buvo panaikinta.

Stilizuota reidė S, nurodanti, kad automobilį pagamino SEAT. (Jhy Turley, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Jaguar vardas dabar asocijuojasi su prabanga ir prestižu. Tačiau kompanijos ištakos yra gana kuklios. Jaguar istoriją galima atsekti iki nedidelės motociklų priekabų kompanijos Swallow Sidecar Company. Kompanija augo, keitėsi savininkai. Metalo apdirbimo įrangą turinti gamykla ėmėsi gaminti automobilių kėbulus, o vėliau – ir automobilius. Jaguar buvo modelio pavadinimas, pasirinktas dėl jaguaro veržlumo. Kiek vėliau jis tapo ir markės pavadinimu. Jaguar logotipas yra jaguaras šuolyje, priekį dažnai puošia riaumojantis gyvūno veidas. Anksčiau automobilių kapotus puošė jaguaro skulptūrėlė, tačiau vėliau ši mada dingo, o ir saugumo reikalavimai jai buvo labai nepalankūs.

Toks logotipas puošia Jaguar automobilių galą – priekyje matoma riaumojančio jaguaro galva. (akub “Flyz1” Maciejewski, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Alfa Romeo yra ilgą istoriją turinti italų automobilių gamintojas, šiuo metu išgyvenantis tikrą renesansą. Kompanija buvo įkurta Milane dar 1910 metais. Iš pradžių ji vadinosi tiesiog A.L.F.A nuo Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (laisvas vertimas – Lombardijos automobilių gamybos kompanija). 1915 metais kompaniją perėmė Nicola Romeo. Verslininkas nieko nelaukęs prie markės pavadinimo pridėjo savo pavardę. Kaip jau minėjome, daugelis markių nešioja įkūrėjų pavardes, todėl nieko keisto, kad Romeo norėjo taip įamžinti ir savo indėlį į kompaniją.

Alfa Romeo logotipe – Milano simbolika. (Andrea Pavanello, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 it)

Alfa Romeo logotipas iš tiesų atrodo gana keistai – vienoje jo pusėje yra raudonas kryžius baltame fone, o kitoje – žmogų ryjanti gyvatė. Tai – Milano simboliai. Raudonas kryžius yra Milano vėliava, o gyvatė ryjanti žmogų – Viskončių šeimos herbas. Viskončiai 14 amžiuje valdė Milaną. Teigiama, kad žmogus herbe yra arba vaikas, arba mauras.

Taip pat skaitykite:

Kur nuo automobilių kapotų dingo iškilūs logotipai ir skulptūrėlės?

Ispanijos gelbėtojas ir džiaugmas SEAT 600 atšventė 60 metų jubiliejų;

7 įdomūs faktai apie Audi;

Pirmasis Subaru buvo (ne)gražus;

Škodos vardo nenešiojęs pirmasis markės automobilis.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia