Nuotraukoje – tikrų tikriausias veikiantis traktorius. Jis neturi kabinos ar jokio kėbulo. Tiesą sakant, visiškai atvirame rėme net nematyti variklio. Tai – elektrinis Solectrac eFarmer – traktorius be jokių dvokiančių skysčių.

Solectrac – tai JAV kompanija, gaminanti ir parduodanti elektrinius traktorius ir jų priedus. Tiesa, tai yra visai jauna kompanija, kurios gamoje kol kas yra tik konvertuoti įprasti sodo traktoriai. Tačiau Solecrac tikslas – sukurti unikalius elektrinius traktorius, kurie savo architektūra jau niekuo neprimintų senamadiškų dyzelinių mašinų. eFarmer yra vienas iš tų pirmųjų žingsnių to tikslo link.

Soletrac eFarmer yra visiškai atviras – jo rėmo visiškai nedengia joks kebulas, jis net neturi kabinos. (Gamintojo nuotrauka)

Keistuolis Solectrac eFarmer

Solectrac eFarmer – tai tik galiniais ratais varomas traktorius su visiškai atviru rėmu. Tiesą sakant, eFarmer forma nėra kažkoks naujas išradimas. Tai – klasikinė saveigė šasi. Nors eFarmer rėmas neturi vietos krovinių kėbului, šis traktorius savo paskirtimi yra labai panašus į sovietinį T-16 ir jo pirmtakus iš Vakarų.

Kaip jau spėjote pastebėti, eFarmer neturi jokio kėbulo ar kabinos. Vairuotojo vieta yra po nedideliu stogeliu – daugiau jokios apsaugos nuo orų jis negaus. Čia nerasite ir vairo – jis tik trukdytų stebėti tiesiai po rėmu sumontuotus padargus. eFarmer yra valdomas vairalazde, sumontuota vairuotojo dešinėje. Po vairuotojo kojomis yra 28 kWh baterijos ir elektros variklis, sukantis galinius traktoriaus ratus.

Soletrac eFarmer neturi ne tik kabinos – jis net neturi vairo. (Gamintojo nuotrauka)

Solectrac eFarmer turi tris padargų tvirtinimo taškus – priekyje, gale ir viduryje. Šis traktorius neturi hidraulinės įrangos ir tai šiek tiek apriboja jo panaudojimo galimybes – jam netinka kai kurie hidrauliką naudojantys padargai. Vietoje hidraulinių stūmoklių eFarmer naudoja elektrinius linijinius variklius, kurie leidžia nuleisti ir pakelti skirtingus įrankius. Vienas toks variklis naudojamas traktoriaus vairavimui. Kiti elektriniai varikliai gali būti naudojami kitiems darbams. Pavyzdžiui, eFarmer gali būti naudojamas sniegui pūsti ar įvairiems chemikalams purkšti.

eFarmer neturi hidraulinės įrangos – vietoje to naudojami elektriniai linijiniai varikliukai. (Gamintojo nuotrauka)

eFarmer gali būti naudojamas kaip bet kuris kitas tokio dydžio traktorius. Priekyje galima montuoti krautuvą ar sniego peilį, viduryje – kultivatorių ar vagorius, gale – purkštuvą ar sėtuvą.

eFarmer – traktorius nebijantiems elektros

Solectrac kompanija neslepia, kad jai sunku įsibėgėti, nes ūkininkai dažnai prisibijo elektrinių mašinų. Ką gali tylusis eFarmer prieš garsiai burzgiantį dyzelinį traktorių?

Tikriausiai jau supratote, kad eFarmer nėra skirtas labai dideliems ūkiams – jis šalia kombaino netemps 20 tonų priekabos. eFarmer savo galia prilygsta įprastam 30 AG dyzeliniam traktoriui. Jis turi 540 apsisukimų per minutę greičiu besisukantį darbinį veleną ir tris įprastas trijų taškų padargų tvirtinimo vietas.

eFarmer yra labiau tinkamas mažesniems ūkiams ir sodams, ypač šiltuose kraštuose, tačiau ir didesniuose ūkiuose jis rastų darbo. (Gamintojo nuotrauka)

28 kWh baterija gali dirbti ilgiau nei jums atrodo. Gamintojas teigia, kad be įkrovimo eFarmer darbuosis 4-8 valandas, priklausomai nuo darbo sudėtingumo. Už papildomą kainą galima įsigyti papildomą baterijų bloką, kurį galima tvirtinti bet kuriame iš trijų padargų taškų. Standartinį baterijų bloką galima įkrauti per 3 valandas.

Gamintojas teigia, kad standartinė baterija tikrai tarnaus bent 10 metų, bet tikriausiai išliks naudinga ir gerokai ilgiau.

Kuo elektriniai traktoriai pranašesni už dyzelinius?

Elektrinės transporto priemonės turi žymiai mažiau judančių dalių, todėl genda rečiau. Be to, eFarmer nereikia įprasto serviso – jis neturi tepalų ar transmisijos skysčio, kuriuos reikėtų keisti. Tiesą sakant, dėl to eFarmer neturi ir hidraulikos – hidraulinis skystis yra toksiškas, o linijiniai varikliai yra tiesiog patikimesni ir efektyvesni.

Be to, vis daugiau ūkių įsirengia savo elektros gamybos priemones – saulės arba vėjo jėgaines. Tokiems ūkiams eFarmer tinka tiesiog puikiai. Net jei jis bus įkraunamas iš tinklo, elektrinio traktoriaus eksploatacijos kaštai vis tiek bus žemesni nei dyzelinio. Ir nereikės rūpintis degalais – eFarmer degalinė visada bus ten, kur yra kištukinis lizdas.

Klasikinė savaeigės šasi forma bus pažįstama T-16 traktorių savininkams. (Gamintojo nuotrauka)

Negalima pamiršti ir aplinkosaugos – eFarmer tiesiog neteršia. Tai reiškia, kad sodas ar daržas, kuriame dirbs elektrinis traktorius, nekvėpuos vėžį sukeliančiais dūmais. eFarmer net ūkininiko žolės niekada nepavaišins iš kažkur ištekėjusiais tepalais.

Nors eFarmer tam ir nėra skirtas, elektriniai traktoriai praverstų ir toms vietoms, kuriose pageidaujama tyla. Pavyzdžiui, golfo laukams ar didelėms kapinėms.

Solectrac eFarmer kainuos daugiau nei 40 tūkstančių eurų ir turėtų pasirodyti kitais metais. Galbūt dabar tokie neįprasti traktoriai nesulaukia labai daug dėmesio, tačiau tai iš tikrųjų yra ateitis. Su laiku tobulėjant baterijoms, elektros varikliams ir įkrovimo technologijoms, elektriniai traktoriai ims lygiavertiškai konkuruoti su dyzeliniais. Nepamirškite, kad ir apie elektrinius tankus jau kalbama kaip apie realią ateitį. Ir eFarmer, kad ir kaip keistai jis atrodytų, yra tokios ateities pranašas.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia