Legendinės Le Mano 24 valandų lenktynės yra vienas iš garsiausių ir giliausią istoriją turinčių automobilių sporto renginių. Pirmosios Le Mano ištvermės lenktynės įvyko dar 1923 metais. Dabar tai – ypatingai technologiškai pažangių automobilių varžybos, kurių viršuje – LMP1 klasė. Šiuos bolidus tikrai esate matę, bet ar galite įsivaizduoti, kokio dydžio jie yra?

Le Mano prototipai skirstomi į tris klases – LMP1, LMP2 ir LMP3. Egzistuoja ir automobilių, kurie neformaliai priskiriami LMP4 klasei, o anksčiau trumpai egzistavo ir LMPC klasė, tačiau bent jau šiuo metu tai nėra aktualu. LMGTE klasėje varžosi tokie automobiliai kaip Ferrari 488 GTE Evo ir Porsche 911 RSR, bet šis straipsnis bus tik apie prototipus. Skirstymas į klases yra labai panašus į F1, F2 ir F3, kur trečioji klasė yra pati silpniausia, labiau skirta jaunų vairuotojų įgūdžių gerinimui. Absoliučiu Le Mano lenktynių nugalėtoju visada taps kažkas iš galingiausių ir technologiškai pažangiausių LMP1 bolidų.

Jūs tikriausiai įsivaizduojame, kaip šios mašinos atrodo, tačiau tiems, kurie ištvermės lenktynėmis nesidomi, parodysime kelis pavyzdžius. 2018, 2019 ir 2020 metais Le Mane triumfavo štai toks automobilis – Toyota TS050 Hybrid:

Toyota TS050 Hybrid automobilis. (Gamintojo nuotrauka)

O štai taip atrodo nedaug Toyota bolidui nusileidžiantis nehibridinis Rebellion R13:

Rebellion R13 2019-aisiais. (Alain Janssoone, Wikimedia(CC BY 2.5)

2017 metais Le Mano 24 valandų lenktynes laimėjo šis Porsche 919 Hybrid:

Porsche 919 Hybrid, 2017-ųjų Le Mano 24 valandų lenktynių nugalėtojas. (David Merrett, Wikimedia(CC BY 2.0)

Taigi, dabar Jums užduotis – išrikiuokite šiuos automobilius nuo ilgiausio iki trumpiausio: Porsche 919 Hybrid, 2020-ųjų Formulės 1 bolidas, 2016-ųjų Audi A4 ir 2020-ųjų Volkswagen Jetta.

Buvo lengva? Teisinga rikiuotė atrodo taip – F1 bolidas, A4, Jetta ir Porsche 919 Hybrid. Iš tikrųjų, daug kas nustemba sužinoję, kad standartinis Formulės 1 bolidas yra ilgesnis ir platesnis už ne vieną limuziną, bet lygiai taip pat stebina ir faktas, kad LMP1 bolidai yra pakankamai trumpi.

Volkswagen Jetta tikrai nėra didelis automobilis – jo ilgis siekia tik 4,7 metrus. Tuo tarpu maksimalus leistinas LMP1 bolido ilgis – 4,65 m. LMP1 bolido plotis privalo būti tarp 1,8 ir 1,9 metrų, todėl šios mašinos tikrai nėra labai siauros, tačiau tas nedidelis ilgis iš tikrųjų stebina. LMP1 automobilis yra beveik visu metru trumpesnis ir šiek tiek siauresnis už Formulės 1 bolidą, nors atrodo, kad turėtų būti atvirkščiai.

2007-2011 metais lenktyniavęs Peugeot 908 HDi FAP. (DoomWarrior, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Kodėl LMP1 bolidai atrodo ilgesni nei yra iš tikrųjų? Tai – optinė apgaulė, kurią sukuria neįprastos šių automobilių proporcijos. Jie turi labai žemas, bet kartu ir vizualiai plačias kabinas. Taigi, LMP1 automobilių langai yra žemi ir ilgi. Be to, toks automobilis įprastai turi ir ilgą vertikalų stabilizatorių, ištemptą nuo kabinos stogo iki pat spoilerio gale. Galiausiai, LMP1 klasės lenktyninių automobilių kėbulai yra gana lygūs ir aptakūs – jų silueto vizualiai nepadalina joks vertikalus skirtukas. Taigi, jie atrodo ilgesni nei yra iš tikrųjų.

Tiesa, jei atidžiai stebėtumėte Le Mano lenktynes, greitai patys suprastumėte, kad LMP1 bolidai nėra tokie jau ilgi, nes jie trasa dalijasi su kitų klasių lenktyniniais automobiliais. Kai Toyota TS050 Hybrid lenkia Porsche 911 RSR, jūs galite įsivaizduoti, kad tai – įprastas 911, kurį tikrai esate matę gatvėje. Ir kuris yra tik šiek tiek trumpesnis už LMP1 bolidą.

BR Engineering BR1 2019-ųjų Le Mane užėmęs 3-iąją vietą. (John Chapman, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Beje, LMP2 bolidai yra šiek tiek ilgesni ir sunkesni. Jų ilgis siekia 4,75 metrus.

Na, o pabaigai paminėsime dar kelis LMP1 klasę apibrėžiančius skaičius:

  • Minimalus svoris (kg): įprastai – 833, hibridams – 875 +3 kameroms ar balastui;
  • Maksimalus ilgis (m): 4,65;
  • Leistinas plotis (m): 1,8-,19;
  • Degalų bako talpa benzininiams bolidams (l): įprastai -75, hibridams – 62,3;
    • dyzeliniams: 50,1;
  • Maksimalūs ratų išmatavimai (mm): 710 x 360;
  • Maksimalus darbinis tūris (l): 5,5, hibridams – neribojamas.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia