Benediktas Vanagas, tikriausiai garsiausias šalies lenktynininkas, kuria kokybiškus vaizdo reportažus apie įdomius automobilius. Vanagas Extreme Machines pavadinta serija yra šis tas tikrai verta dėmesio. Štai naujausioje serijos video apžvalgoje Vanagas kalba apie naująją Toyota GR Supra. Galbūt tą filmuką jau matėte, tačiau yra keletas įdomybių, kurių tame reportaže neišgirdote.

Labai svarbu iš pat pradžių paminėti, kad šis straipsnis nėra skirtas peikti Vanago ir jo komandos darbui ar netgi pačiai Vanagas Extreme Machines serijai. NODUM visada palaikys bet kokias nuoširdžias pastangas kurti kokybišką turinį apie automobilius. Juk iki šiol Lietuvoje neturime jokios automobilių entuziastams skirtos televizijos laidos (galite nepradėti vardinti pavadinimų – neturime), o ir žurnalai nevilioja originaliu, įdomiu turiniu. Internete situacija šiek tiek geresnė, tačiau tai, ką žada Vanagas Extreme Machines serija yra atgaiva, kurios, atrodo, laukėme patys to nežinodami. Tai apie ką tada šitas straipsnis

Šis straipsnių serija yra skirta tiems, kuriuos sudomino Vanagas Extreme Machines apžvalgos, tačiau jie norėtų sužinoti šiek tiek daugiau. Šiuose straipsniuose kalbėsime apie įdomias detales, kurių Vanagas nepaminėjo dėl laiko rėmų, pasirinkto formato ar tiesiog kitaip sudėliotų prioritetų. Tiesiog pabandysime jus paskatinti pasidomėti apžvelgiamais automobiliais išsamiau. Kartu tai yra ir apžvalgos apžvalga, nors didžiausią dėmesį skiriame automobiliui.

Taigi, pirmiausia pažvelkime į Toyota GR Supra apžvalgą

Puikus kameros darbas, neblogas tekstas ir ryškiai geltona naujoji GR Supra tikrai traukia dėmesį. Pačioje apžvalgos pradžioje Vanagas pamini, kad yra Toyota ambasadorius. Tai, beje, nėra atsitiktinai paminėtas faktas, tačiau visi tai supranta ir be mano paaiškinimų. Vėliau paminima, kad naujoji Supra karta jau yra penktoji ir jai užpildyti ketvirtosios vietą tikrai nebus lengva. Kodėl? Ogi todėl, kad ketvirtąją tiesiog dievino automobilių entuziastai. Ir šiandien tai yra vienas iš mylimiausių visų laikų sportinių automobilių. Žinoma, apžvalgoje paminimas ir filmas Greiti ir Įsiutę (The Fast and the Furious, 2001 m.), kuris prisidėjo prie neblėstančios Supra šlovės.

Beje, ar žinojote, kad pirmosios dvi Supra kartos Japonijoje buvo vadintos Celica XX, o kitur – Celica Supra? Iš tikrųjų, pirmieji Supra modeliai buvo ilgesnės ir šiek tiek modifikuotos Celica versijos su 6 cilindrų varikliais vietoj 4 cilindrų agregatų. Kitas įdomus faktas – šį automobilį Toyota kūrė su Lotus inžinierių pagalba. 1981 metais Celica XX tapo pirmuoju automobiliu pasaulyje su integruotu navigacijos kompiuteriu (navigacijos sistemos pirmtaku). Celica ir Supra atsiskyrė tik 1986 m., ties trečiąja karta, kuomet Celica tapo priekiniais ratais varomu automobiliu, o Supra išlaikė sportišką galinės varomos ašies konfigūraciją. Trečiosios kartos Supra visgi turėjo brolį – Japonijos rinkai skirtą Soarer.

Toyota Celica XX 2000GT – antrosios kartos Supra. (TTTNIS, Wikimedia)

Vanagas taip pat negalėjo paminėti kito įdomaus fakto apie ketvirtosios kartos Supra ir  Greitus ir Įsiutusius (nes visko nepaminėsi). Garsusis filmas pasirodė 2001 metais, tačiau tuo metu Supra JAV jau kurį laiką nebebuvo pardavinėjama – dėl smunkančios paklausos Toyota Supra automobilių į Šiaurės Ameriką nebevežė nuo 1998 metų. Taigi, nors šis filmas ir atnešė neblėstančią šlovę, Toyota iš to jau nebepasipelnė.

Vanagas pabrėžė, kad ketvirtosios kartos Supra buvo itin mėgstama automobilių modifikacijos meistrų, kurie rasdavo būdų pakelti variklio galią iki 1000, o gal ir daugiau arklio galių. Jei tiksliau, tai iki 1800 ag – tiek galios turi vienas JAV važinėjantis automobilis, kuris gali važinėti gatvėmis, bet yra skirtas traukos lenktynių trasai.

Video apžvalgoje taip pat užsimenama, kad ketvirtosios kartos Supra turi gana seklią bagažinę. Taip yra dėl to, kad po kilimu slepiasi atsarginis ratas, o po juo – degalų bakas. Toyota stengėsi subalansuoti šį automobilį, kad jis smagiai riedėtų posūkiais – bagažinės talpa nebuvo prioritetas.

Naujoji Toyota GR Supra iš tikrųjų yra šiek tiek standesnė nei Lexus LFA ir tai yra įspūdingas faktas. Bet labiausiai Toyota inžinieriai didžiuojasi tuo, kad tai buvo pasiekta nenaudojant anglies pluošto konstrukcijos. Įprastai anglies pluoštas leidžia pasiekti aukštesnį standumo lygį, bet ši medžiaga būtų perdėtai išpūtusi GR Supra kainą. Juolab, kad Toyota nelabai turėjo pasirinkimo, nes nusprendė bendradarbiauti su BMW.

Vanagas parodė ir GR Supra širdį. Po šio automobilio kapotu plaka šešių cilindrų BMW širdis (to vaizdo įraše nepamatysite, kad po GR Supra kapotu – gausybė BMW logotipų). Tai, kad BMW vis dar gamina tokius variklius, ir yra priežastis, kodėl būtent su šia marke Toyota nusprendė bendradarbiauti. Supra nuo pat pradžių turėjo I6 tipo variklius (cilindrai išdėstyti vienoje eilėje). Beje, kaip pastebėjo ir Vanagas, žurnalistai jau kurį laiką stebisi, kad jiems skirti GR Supra automobiliai išvysto gerokai daugiau galios nei rašoma Toyota specifikacijose.

Variklio dangtį puošia netikros ventiliacijos angos. (Toyota nuotrauka)

Apie dizainą Vanagas kalbėti nepanoro – tik užsiminė, kad jam jis patinka ir pasiūlė pažvelgti į dvigubo kupolo stogą (apie šio dizaino elemento ištakas jau esame rašę). Dizainas yra kildinamas iš dviejų koncepcinių automobilių – 2007-ųjų Toyota FT-HS ir 2014-ųjų Toyota FT-1. Deja, tačiau Toyota nusprendė, kad šiam automobiliui reikia labai daug netikrų grotelių ir ventiliacijos angų. Salone – BMW detalių gausybė. Aš nemanau, kad tai yra blogai – viskas veikia ir vairuotojui iš esmės nėra kuo skųstis.

Vanagas GR Supra panardė ir Pernu trasos posūkiais. Tai – labai gerai, nes lietuviai automobilių apžvalgininkai retai kada bandomus automobilius pasiima į trasą ar bent jau vingiuotą užmiesčio keliuką. Tačiau čia anksčiau girtas kameros darbas jau nuvilia – gražių GR Supra kadrų trasoje tikrai trūksta.

Toyota GR Supra turi tik du dinamikos nustatymus – Normal ir Sport. Pastarasis pagyvina 8 laipsnių transmisiją, variklis mikliau reaguoja į akceleratoriaus paspaudimus, sustandėja važiuoklė, pasikeičia diferencialo nustatymai. Sport režimas tinka ne tik trasai, bet ir vingiuotam užmiesčio keliukui – kaip pastebi žurnalistai, nebūtina lėkti milžinišku greičiu, kad būtų galima pasimėgauti GR Supra savybėmis. ESP (elektroninė stabilumo kontrolė) gali būti išjungta visiškai arba nustatyta trasai – tuomet kompiuteris leidžia automobilio galui slysti bent šiek tiek.

Šiek tiek kitokia apžvalga, labai rimtai žiūrinti į BMW pėdsakus GR Supra DNR

Apskritai, apie Toyota GR Supra būtų galima kalbėti labai ilgai. Tai yra naujas ir labai įdomus automobilis. O Vanagas Extreme Machines yra kokybiškas produktas – kitokio iš šių žmonių ir nesitikėjome. Vaizdo įraše buvo paminėta daug įdomių faktų tiek apie Toyota Supra istoriją, tiek apie dinamines automobilio savybes. Jei drįstume ką nors patarti, tai siūlytume paminėti ir automobilio trūkumus (nors suprantama, kodėl buvo nuspręsta to nedaryti). Taip pat būtų gerai, jei į vaizdo įrašą būtų įtraukta daugiau pasivažinėjimo trasoje vaizdų. Galiausiai, kai kuriuos faktus būtų galima pasakoti sėdint už vairo – dauguma garsiausių automobilių žurnalistų kalba vairuodami apžvelgiamus automobilius.

Ir toliau seksime Vanagas Extreme Machines seriją. Tikimės, kad ir kitos apžvalgos bus tokios geros kaip ši arba dar geresnės.

Taip pat skaitykite:

Labiausiai erzinantis Toyota GR Supra dizaino elementas – netikros grotelės ir ventiliacijos angos;

Kas ir kada automobilių pasaulyje sugalvojo dvigubo kupolo stogus?

Kodėl Mercedes-Benz EQC elektromobilis priekyje neturi bagažinės? 

TOP10 mėgstamiausių išnykusių automobilių dizaino elementų;

Meistrai Toyota Century dureles gamykloje tyčia montuoja kreivai;

10 linksmų faktų apie automobilius;

Toyota Kikai – išvirkščias automobilis.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia