Žemės ūkio technikos būna įvairios. Traktoriai, savaeigiai purkštuvai, rinktuvai, kombainai – net jei nedirbate kaime, su šia technika dažnai susiduriate keliuose. Ir tikriausiai atkreipėte dėmesį į tai, kad galiniai kombaino ratai yra daug kartų mažesni.

Beje, ar žinote, kodėl visi kombainai išpila nukultus grūdus į kairę pusę? Nesvarbu, apie kokio gamintojo kombainą kalbame – grūdų rankovė visada yra kairėje. Tame straipsnyje, beje, rasite ir trumpą kombaino istoriją. O kodėl daug kombainų dėvi atvirkščiai sumontuotas galines padangas? Labai gaila, bet vasaros pabaiga yra ne tik kombainų darbo, bet ir gaisrų laikas – ar žinote, kodėl?

Laikas surinkti derlių nėra ilgas, todėl kombainai turi būti efektyvūs

Visų gamintojų kombainai pagrinde vairuojami galiniais ratais. Ir taip buvo praktiškai nuo pat savaeigių kombainų istorijos pradžios. Aišku, yra buvęs vienas-kitas modelis su dviem vairuojamomis ašimis, bet jie yra reti. Ir nors yra dideli, manevringumu kombainai nesiskundžia.

Kaip žinote iš savo rugpjūčio lenkimo manevrų sudėtingumo, kombainai yra labai dideli. To reikia derliaus nuėmimo efektyvumui – vienu kartu didelis kombainas nurėžia plačią javų juostą, todėl nenukultas plotas mažėja daug greičiau. Galinė vairuojama ašis tokiai plačiai mašinai suteikia daugiau manevringumo. Tik kaip?

Didžioji kombaino svorio dalis natūraliai tenka priekinei ašiai, todėl ratai čia privalo būti dideli ir platūs, kad atlaikytų apkrovas ir giliai nesmigtu į minkštą gruntą. Vietos jiems pasisukti čia nėra daug,  nes tarp jų yra kombaino mechanizmai. Tuo tarpu gale veiksmo mažiau, ratai gali būti mažesni ir aštriai sukiotis, kai yra vairuojami. Vairuojami traktorių ratai dažniausiai irgi yra mažesni dėl panašios priežasties. Taigi, pirmoji priežastis, kodėl kombainai vairuojami galiniais ratais – didesnė erdvė gale ratams pasukti ir vairavimo mechanizmui montuoti.

Seni sovietiniai kombainai

Dar svarbiau tai, kad vairuojami galiniai ratai perkelia mašinos apsisukimo ašį tolį į priekį. Tikrai esate matę, kaip aštrius posūkius įveikia autobusai – jie turi pravažiuoti posūkį ir pradėti sukti gana vėlai (liaudiškai tariant, užsiduoti). Kombainui to daryti nereikia, nes jo apsisukimo ašis yra daug toliau priekyje. Kombaino galas tarsi bėga aplink priekį. Laukuose tai reiškia, kad kombainui nereikia išvažiuoti iš kuliamų javų ploto, kad atliktų aštrų posūkį. Kombaino priekiui tai suteikia daug preciziškesnį valdymą, o juk būtent priekyje ir vyksta darbas. Jūs tai žinote, nes stumdami žoliapjovę ją labai efektyviai vairuojate iš galo.

Dėl šių priežasčių – labiau apkrautų ir todėl didesnių priekinių ratų ir preciziško priekio valdymo būtinybės – ir šakiniai krautuvai dažniausiai turi galinę vairuojamą ašį.

Ankstesnis straipsnisAr elektrinį bagažinės dangtį saugu uždaryti ranka?
Kitas straipsnisKodėl anksčiau daug automobilių turėjo įžeminimo uodegas?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia