Nors pažiūrėjus už lango taip ir neatrodo, artėja pavasaris, o paskui jį – vasara. Jau greitai žmonės susiruoš lėkti prie vandens telkinių prie automobilių prisikabinę per žiemą numylėtus katerius. Vandens pramogos, žinoma, yra geras dalykas, bet ar žinote, kokį maksimalų svorį gali tempti jūsų automobilis? Kas nutiktų, jei bandytumėte tempti sunkesnį krovinį nei leidžia gamintojas?

Jei pavartytumėte savo automobilio naudotojo instrukciją ar paieškotumėte internete, greitai surastumėte eilutę, kurioje būtų nurodytas maksimalus tempiamo krovinio svoris. Jis priklauso nuo daugybės faktorių – nereikėtų įsivaizduoti, kad bet kuris miesto visureigis gali patempti daugiau nei bet kuris sedanas. Tikrai taip nėra. Tačiau kai kurie vairuotojai apie tai apskritai negalvoja, o kiti išdrįsta šiek tiek viršyti gamintojo nurodytą ribą. Kuo tai gresia?

Visų pirma, tai gresia bauda, nes B kategorijos automobilio ir priekabos junginys gali sverti ne daugiau nei 4 250 kg. Tačiau reikia paisyti ne tik įstatymų, bet ir gamintojo rekomendacijų.

Jei leistinas tempiamo krovinio svoris bus viršytas drastiškai, automobilis tikriausiai nepajudės iš vietos arba iš karto pasiduos kuris nors vienas iš jo mechaninių mazgų. Tačiau gamintojo nurodyto maksimalaus tempiamo krovinio svorio nereikėtų viršyti net truputį. Visų pirma, gali drastiškai pailgėti stabdymo kelias. Jūs žinote, kad sunkesni automobiliai sunkiau sustoja. Visgi, gamintojai išbando savo modelius ir gali užtikrinti, kad tinkamai eksploatuojamas automobilis yra saugus. Gamintojas negali užtikrinti, kad tempiant sunkesnį krovinį pavyks saugiai sustoti iškilus avarinei situacijai.

Per sunkus krovinys gali kelti problemų automobilio stabdžiams ir galios agregatams. (McChizzle, Wikimedia)

Gamintojų atliekamuose bandymuose atkuriamos įvairios situacijos, tarp kurių ir važiavimas greitkeliu, vingiuotais užmiesčio keliais ir netgi žvyrkeliais. Automobilio valdymas gali tapti neprognozuojamas, jei bus tempiamas per didelis svoris. Kitaip tariant, gamintojai šias ribas nustato dėl saugumo – saugus tempiamo krovinio svoris išryškėja bandymų metu. Tačiau jos negalima viršyti ne tik dėl saugumo.

Kuo didesnis svoris yra vežamas, tuo didesnė apkrova tenka automobilio transmisijai. Gamintojai skaičiuoja, kokią apkrovą transmisija gali pakelti. Ją viršijus prasideda problemos – pavarų dėžė kaista ir greičiau dėvisi. Kenčia ir sankaba, varikliui tenka dirbti aukštesnėmis apsukomis. Gedimas gali ištikti ir kelyje, todėl visada reikėtų laikytis gamintojo nurodomų rekomendacijų.

Tiesa, kartais patys automobilių gamintojai sugalvojai viršyti maksimalų tempiamo krovinio svorį:

Daugybė žmonių internete pasakoja apie tai kaip reguliariai viršija gamintojo nurodytą svorio limitą. Teigiama, kad gamintojai šias ribas nurodo su šiokia tokia atsarga. Tai tikriausiai yra tiesa, tačiau sunkūs kroviniai neigiamai veikia automobilio saugumą kelyje, o ir anksčiau laiko sudėvėti savo automobilio mechaninių mazgų nenori niekas.

Taip pat skaitykite:

Galia prieš sukimo momentą – ką reiškia šie skaičiai ir į kurį reikėtų labiau atkreipti dėmesį?

Paprastai apie tai, kas yra hidrosmūgis ir kodėl nereikėtų važiuoti net per menkai apsemtas gatves

Ar stabdymas varikliu gadina jūsų automobilį ir trumpina variklio ar kitų detalių gyvenimą?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia