Pastebėję, kad jūsų automobilio padangoje trūksta oro, turite ieškoti, kur galėtumėte sustoti ją pripūsti. Tuo tarpu daug sunkvežimių ir autobusų Brazilijoje turi integruotas padangų slėgio reguliavimo sistemas. Kam jiems jos?

Jei ilgai skaitote Nodum.lt svetainę, žinote, kad aš, jos autorius, kasmet lankausi Brazilijoje. Todėl čia galite paskaityti apie tai, kodėl dauguma automobilių Brazilijoje naudoja ne benziną, o etanolį, ir kodėl Brazilijoje populiarios elektrinės dušo galvutės. Dabar sužinosite šį tą keisto apie sunkvežimius Brazilijos keliuose.

Sunkvežimis Brazilijoje. Įsižiūrėję ant jo ratų pastebėsite oro žarneles.

Tai, kad sunkvežimiai turi galimybę pripūsti savo padangas, nėra naujiena ir Europoje. Skirtumas tas, kad čia komercinių sunkvežimių vairuotojai turi išlipti ir prie kompresoriaus prijungti padangas, kurias nori pripūsti. Brazilijoje populiari kitokia sistema – ten daugybės sunkvežimių ir autobusų padangos yra nuolat prijungtos prie slėgio reguliavimo sistemos. Jos dėka vairuotojui nereikia išlipti ar net sustoti, kad prisipūstų ar šiek tiek nuleistų padangas.

Priežasčių aktyviai reguliuoti slėgį padangose tikrai yra. Slėgis jose nuolat kinta dėl temperatūros ir aukščio virš jūros lygio, vis nukrypdamas nuo gamintojo nurodyto optimalaus vidurkio. Nuo teisingo slėgio priklauso sukibimas, padangų dėvėjimosi greitis ir net degalų sąnaudos. Vairuotojai turi reguliariai tikrinti slėgį savo automobilio padangose, ypač keičiantis orams.

Hummer H1 ratas. Už to juodo dangtelio yra (ar bent turėtų būti) oro vamzdelis, jungiantis padangos vožtuvą su centrine slėgio palaikymo sistema.

Bekelės mėgėjai iš savo visureigių padangų išleidžia šiek tiek oro, kad padidintų kontakto plotą ir sumažintų automobilio grimzdimą į sniegą, smėlį ar purvą. Sportiniai bekelės visureigiai ir karinė technika dažnai tam naudoja integruotas slėgio reguliavimo sistemas, kurios veikia greičiau. Be to, centrinės slėgio reguliavimo sistemos išlaiko pripūstas padangas, net kai jos yra pradurtos ar kitaip nežymiai pažeistos.

Paprasti sunkvežimiai Brazilijoje ir, turbūt, kitose Lotynų Amerikos šalyse purvynais nevažinėja, bet vis tiek daug jų turi centrines padangų slėgio reguliavimo sistemas. Tokias, kokios ant sunkvežimių Lietuvoje neblizga.

Mažas sunkvežimis Brazilijoje su slėgio padangose palaikymo sistema.

Brazilijoje važinėjantys autobusai ir sunkvežimiai dažnai turi negamyklines slėgio reguliavimo sistemas, kurių vamzdeliai yra išvesti per kėbulą ar rėmą. Jie chromu blizga ryškioje Pietų Amerikos saulėje ir yra iš tolo pastebimi.

Pagrindinė priežastis, kodėl tokios sistemos populiarios Brazilijoje – ekonomija. Logistikos kompanijos pastebėjo, kad padangų gyvenimą galima stipriai pailginti aktyviai reguliuojant slėgį jose. Šios sistemos dėka padangos tarnauja netgi ilgiau nei numatė jų gamintojai. Slėgis padangose natūraliai nuolat kinta ir vairuotojui pačiam į tai reaguoti neįmanoma – tiesiog nepakaktų laiko dažnai stoti ir tupinėti prie kiekvieno rato. Dienos metu, kai oras ir asfaltas įšyla, slėgis padangose stipriai išauga, o vakare atvėsus – nukrenta. Tie pokyčiai nėra pavojingi, bet spartina padangų dėvėjimąsi. Centrinė slėgio palaikymo sistema užtikrina, kad slėgis padangose visada būtų optimalus. Brazilijoje, kur šią įrangą mačiau pirmą kartą, tai aktualu dėl šilto klimato, aukštų kalnų ir kartais aštrias briaunas turinčių duobių.

Vilkikas Brazilijoje. Įsižiūrėję pastebėsite oro vamzdelius prie ratų.

Vairuotojams sunku pastebėti, kai pradurta padanga labai lėtai leidžia orą. Su laiku išsileidusi padanga gali būtų visiškai sugadinta. Centrinė slėgio palaikymo sistema ne tik perspėja vairuotoją, kad kuri nors padanga yra pažeista, bet ir nuolat ją pripučia, kad sunkvežimis ar autobusas saugiai pasiektų remonto dirbtuves ir padanga būtų išgelbėta nebrangiu lopu.

Beje, kai kurie sunkvežimių savininkai taip savo mašinas puošia dėl estetinių priežasčių – jiems tiesiog patinka chromuotų vamzdelių vaizdas, kuris tarsi rodo, kad tuo sunkvežimiu gerai rūpinamasi.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia