Nepaisant giliu automobilių sporto tradicijų ir visos eilės ypatingų karštųjų hečbekų, Peugeot tikrai negarsėja kaip sportinių automobilių gamintojas. O galėjo būti kitaip. 1984 metais Peugeot pristatė superautomobilį Quasar. Šis koncepcinis modelis niekada nepasiekė gamybos, tačiau buvo sukurtas taip kruopščiai, kad galėjo būti tikrų tikriausiu prototipu.

Norėdami papasakoti apie Quasar pirmiausia turime pažiūrėti į 205. Šis 1983-1998 metais gamintas hečbekas iki šiol yra laikomas vienu įdomiausių Peugeot automobilių. Jo forma atrodo paprastai elegantiška. Kukli, bet įdomi. 205 turėjo itin trumpą uodegą (už galinės ašies išsikišusią kėbulo dalį) ir nosį, buvo labai lengvas ir praktiškas. Daugybei prancūzų tai buvo pirmasis automobilis – jis idealiai tiko miestuose gyvenančiam jaunimui.

Peugeot 205 – mielas, praktiškas ir prieinamas. (Lebubu93, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Jau 1984 metais buvo paleista karšta GTI versija. Buvo akivaizdu, kad Peugeot nori naudoti šį automobilį sporte. Tik kokiame? Žinoma, kad ralyje. Tiksliau – legendinėje ir dabar nebeegzistuojančioje B grupėje.

Standartinis Peugeot 205 GTI raliui nebūtų tinkamas – ten varžovai jį gyvą suvalgytų. Tačiau B grupės taisyklės nurodė, kad čia gali dalyvauti tik tokie automobiliai, kokius gamintojas iš tikrųjų siūlo vairuotojams. Buvo privaloma parduoti bent 200 keliais važinėjančių sportinio automobilio versijų. Taigi, 1984 metais Peugeot pristatė 205 T16 (Prancūzijoje vadintas Turbo 16).

Peugeot 205 GTI – vienas geriausių visų laikų karštųjų hečbekų. (Christoph, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Nors išoriškai T16 daug kuo priminė standartinį 205, su juo jis neturėjo beveik nieko bendro. Visų pirma, jo variklis buvo sumontuotas viduryje. T16 kėbulus gamino prancūzų kompanija Heuliez. Ji tiesiog nupjaudavo galinę 205 kėbulo dalį ir paruošdavo vietą varikliui. Nauja galinė dalis buvo suvirinama iš plieninių vamzdžių. Panašiai buvo modifikuojamas ir priekis, siekiant automobiliui suteikti daugiau standumo. Užbaigti T16 kėbulai keliaudavo į Simca (Talbot), kur būdavo montuojamas specialiai šiam automobiliui sukurtas turbokompresorinis variklis.

205 T16 variklis buvo pakankamai įdomus – juk tai buvo raliui paruošta jėgainė. Peugeot sumanė panaudoti dyzelinio variklio bloką ir jam sukurti naują 16 vožtuvų galvą. Rezultatas – apie 147 kW galios 1,8 l keturių cilindrų variklis, kuris per Citroën SM transmisiją suko visus automobilio ratus. 205 Turbo 16 naudojo Ferguson visų varomų ratų sistemą, kuri 60 % galios skirdavo priekinei, 40 % – galinei ašiai. Kaip įsivaizduojate, Peugeot 205 T16 buvo kišeninė raketa, kurią nepatyrusiam vairuotojui būtų sunku suvaldyti.

Peugeot 205 T16 su pakeltu variklio gaubtu. (Alexander Migl, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Žinoma, Peugeot labai didžiavosi savo kūriniu. Juk standartinis 205 į gatves išriedėjo tik 1983 metais, o jau 1984 metais jis virto ir ypatingai smagiu karštuoju hečbeku GTI, ir pajėgiu lenktyniniu automobiliu T16. Tai – didelis pasiekimas, ypač turint omenyje, kad 1985 ir 1986 metais T16 leido Peugeot Pasaulio ralio čempionate laimėti konstruktorių taures. Tačiau juk šis straipsnis nėra apie Peugeot triumfą ar 205.

Peugeot Quasar – pirmasis koncepcinis markės modelis

Peugeot Quasar yra įdomus dėl daugybės savo savybių, tačiau kartu tai – pirmasis Peugeot koncepcinis modelis. Prisiminkite, kad Peugeot kompanija gyvuoja dar nuo 19 amžiaus ir savo pirmą konceptinį modelį vis tiek pristatė tik 1984-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje.

Peugeot Quasar – pirmasis markės koncepcinis automobilis. (Arnaud 25, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Quasar – tai superautomobilis, skirtas pademonstruoti ir pabrėžti T16 technologijas. Jį sukūrė du svarbiausi Peugeot dizaineriai Gérardas Welteris (žmogus sukūręs 205 dizainą) ir Paulas Bracqas. Pastarasis rūpinosi interjeru ir buvo įkvėptas fantastinių filmų ir sparčios to meto technologinės pažangos. Koncepcinio superautomobilio salonas yra aptrauktas raudona oda. Jo prietaisų skydelis yra skaitmeninis, o centre yra ir didelis CRT ekranas – primityvi multimedijos sistema su integruotu GPS, borto kompiuteriu, teletekstu.

Labai raudonas Quasar salonas. (Arnaud 25, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Quasar pasižymėjo klasikine suapvalinto pleišto forma. Automobilis turėjo trumpą nosį, papuoštą lengvai atpažįstamomis Peugeot grotelėmis. Quasar turėjo labai didelį priekinį stiklą, į viršų atidaromas žirklines dureles ir atvirą variklio skyrių. Viduryje sumontuotas T16 variklis nebuvo paslėptas, o dideli chromuoti išmetimo vamzdžiai tapo vienais ryškiausių Quasar dizaino elementų. Galiniai žibintai buvo paimti tiesiai iš 205.

Quasar variklis, paimtas tiesiai iš T16, buvo visiškai nepridengtas. (Arnaud 25, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Dviem turbinomis ginkluotas Quasar variklis teoriškai išvystė 600 AG ir per 5 laipsnių mechaninę transmisiją suko visus keturis automobilio ratus. Šis automobilis turėjo tą pačią T16 važiuoklę, kuri buvo sukurta žvalgantis į Formules 1 automobilius. Peugeot Quasar turėjo keturis ventiliuojamų diskų stabdžius ir inovatyvaus mišinio Michelin MXX padangas. Nors būtų sunku prognozuoti, koks greitas būtų šis automobilis, reikėtų spėti, kad labai, nes didelė jo dalis buvo pagaminta iš kompozitinių medžiagų.

Peugeot Quasar dabar ilsisi markės muziejuje Sošo. (Alf van Beem, Wikimedia)

Tačiau Peugeot taip niekada ir nepradėjo Quasar gamybos. Ir planų tokių, atrodo, nebuvo. T16 variklis buvo skirtas lenktynėms. Tai reiškia, kad jis buvo pakankamai lepus ir reikalavo nuolatinės priežiūros – keliams tokie netinka. Be to, Peugeot net nebūtų turėję laiko išvystyti Quasar iki gamyklinio automobilio – 1986 metais B grupė buvo panaikinta, o kartu su ja išnyko ir bet kokia motyvacija vystyti šį projektą.

Tiesa, Peugeot T16 taip iš karto nepasidavė – 1987 ir 1988 metais šis automobilis laimėjo Dakaro ralį.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia