Volkswagen Golf pasirodė 1974 metais. Paprastas, pigus, tačiau kartu ir patikimas, ekonomiškas bei praktiškas automobilis per naktį tapo labai populiariu. Golf Mk. 1 pirkėjai rikiavosi į eilę visame pasaulyje. Tačiau, žinoma, su laiku pirmąją kartą pakeitė antroji, tada – trečioji, ketvirtoji ir taip iki dabartinės aštuntosios. Bet ar žinojote, kad vienoje gamykloje pirmos kartos Golf buvo gaminamas gerokai ilgiau?

1983 metais pasirodė antroji Volkswagen Golf karta. Tai buvo kiek didesnis ir modernesnis automobilis, į kurį su laiku atkeliavo ir naujos saugumo technologijos. Tiesa, antrosios kartos Golf kabrioleto nebuvo – iki pat Golf Mk.III pasirodymo gamintas Mk. 1 kabrioletas.

Volkswagen Golf Mk.1 – tai geresnės komplektacijos LX versija. (Rudolf Stricker, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Pirmosios kartos Golf buvo kampuotesnis – tokios buvo aštuntojo dešimtmečio mados. Tiesą sakant, antroji Golf karta tarsi išsipūtė – kampai tapo apvalesni, o linijos – minkštesnės. Tai pagerino automobilio aerodinamiką, o pats dizainas atrodė modernesnis. Golf Mk.1 dizainą kūrė garsusis Giorgetto Giugiaro, o štai už Mk.2 atsakingu tapo Herbertas Schäferis – jam teliko pagerinti Giugiaro darbą.

Golf Mk. 1 buvo gaminamas ne tik Vokietijoje. Štai Pietų Afrikos Respublikos pietuose, Uitenhage mieste, šis automobilis vietinei rinkai gamintas nuo 1978 metų. Ir jis buvo beprotiškai populiarus. 1984 metais ši Volkswagen gamykla turėjo pradėti gaminti Golf Mk. 2, tačiau tuomet buvo pastebėta problema – naujasis modelis buvo per brangus. Taigi, Volkswagen gamoje pietų Afrikoje staiga atsivėrė skylė – trūko mažo ir pigaus automobilio. O gal ir netrūko – juk Golf Mk. 1 buvo mažesnis ir pigesnis.

Pažįstamas automobilis? Tai – 2006-ųjų Volkswagen Citi Golf. (Vauxford, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Buvo priimtas sprendimas Uitenhage ir toliau gaminti pirmos kartos Golf. Gamykla jau turėjo tam reikalingą įrangą, štampavimo formas, skirtingų komponentų tiekimo kanalus. Tai kodėl gi ne? Juolab, kad šiame regione tuomet dar negaliojo jokie griežti saugumo ar taršos standartai.

Taigi, Volkswagen gamykla PAR vienu metu gamino ir pirmos, ir antros kartos Golf. Tam, kad būtų išvengta painiavos, pirmosios kartos modelis buvo pavadintas Citi Golf. 1988 metais Golf Mk.1 gamyba buvo nutraukta Pensilvanijoje ir nebereikalinga įranga taip pat iškeliavo į Pietų Afrikos Respubliką. Taip šio modelio istorija tęsėsi toliau.

Dažyti bamperiai, kiek kitokie žibintai ir linija ant galinio statramsčio – originalus Golf Mk.1 tokių dizaino elementų neturėjo. (Vauxford, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Iš pradžių buvo siūloma rinktis tik iš trijų spalvų, tačiau su laiku Citi Golf spalvų gama augo. Negalima sakyti, kad automobilis nebuvo atnaujinamas. Štai 1988 metais inžinieriai sugalvojo pakeisti automobilio groteles – jos tapo panašesnės į tas, kokias sutinkame Golf Mk.2 priekyje. Tada pasikeitė ir galini statramstis – jame atsirado ryški ledo ritulio lazdos formos linija. 2004 metais Citi Golf gavo iš Škoda Fabia perimtą prietaisų skydelį. Ir tai – tik dalis atnaujinimų.

Įprasti Citi Golf turėjo 1,4 l variklį, o sportiškos versijos gavo 1,6 l (vėliau – 1,8 l) variklį. Šalia keturdurio hečbeko Citi Golf buvo gaminamas ir sedanas Fox (identiškas Jetta A1), ir pikapas Caddy. Volkswagen Citi Golf buvo labai populiarus – jį naudojo ir paprasti šalies gyventojai, ir policijos pajėgos, ir vairavimo mokyklos bei kitos organizacijos. Tiesą sakant, šis modelis buvo toks populiarus, kad jo nepakeitė ir gerokai modernesni Golf variantai.

Volkswagen Citi Golf Naujojoje Zelandijoje – dauguma šių automobilių liko Pietų Afrikos Respublikoje. (Riley, Wikimedia(CC BY 2.0)

Volkswagen Citi Golf buvo gaminamas iki pat 2009 metų. Tai – beprotiškai ilgas laikas – tuo metu Vokietijoje jau buvo gaminamas šeštosios kartos Golf. Citi Golf Pietų Afrikos Respublikoje pakeitė Polo Vivo – ketvirtos Polo kartos versija.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia