Ilgiausi kruiziniai laivai yra daugiau nei 360 metrų ilgio. Neišvengiamai jie yra ir labai platūs – jų plotis gali siekti 65,7 metrus. Tuo tarpu Ramform Titan nėra kruizinis ar labai ilgas. Jo ilgis – 104,2 metrai. Tačiau pločiu jis pranoksta ir trigubai ilgesnius laivus.

Pasaulio vandenynuose netrūksta keistų laivų. Pavyzdžiui, Pioneering Spirit yra pasagos formos laivas. Tuo tarpu RP FLIP techniškai net nėra laivas, nes turi būti tempiamas, bet jis gali atlikti įdomų triuką.

Ramform Titan – vienas plačiausių laivų pasaulyje. (kees torn, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Ramform Titan – tai laivas, kuris atrodo tarsi nupjautas. Stebint jį iš priekio gali pasirodyti, kad tai – labai ilgas laivas, bet taip nėra.

Aišku, 104,2 metrų laivo mažu nepavadinsi, bet žvelgiant iš priekio atrodo, kad jis turėtų būti daug ilgesnis. Taip yra todėl, kad Ramform Titan yra labai platus – net 70 metrų pločio! Tai – vienas plačiausių vieno korpuso laivų pasaulyje. Jo korpusas turi stačius šonus, todėl tas 70 metrų plotis gali būti išmatuotas ir ties vandens linija. Palyginimui, didžiausi kruiziniai laivai ties vandens linija yra beveik 48 metrų pločio, didžiausi konteineriniai laivai – 61,5 metrų pločio. Ramform Titan dar pasižymi santykinai nedidele 6,4 metrų grimzle, nes ten, kur jis dirba, nebūtinai yra labai gilu.

Darbinė Ramform Titan pusė – jis įprastai tempia čia prikabintus jutiklius. (kees torn, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Aišku, Ramform Titan toks platus yra ne šiaip sau. Tai – seisminių duomenų rinkimo laivas, naudojamas Norvegijos kompanijos Petroleum Geo-Services (PGS). Dirbdamas Ramform Titan velka eilę jutiklių, kurie renka seisminius vietovės duomenis. Vėliau jie analizuojami, siekiant išsiaiškinti seisminį vietos stabilumą ir kitą informaciją, kuri yra būtina ieškant naudingųjų iškasenų telkinių ir juos eksploatuojant. Trumpai tariant, Ramform Titan padeda tyrinėti vietas, kuriose potencialiai galima išgauti dujas ar naftą.

Ramform Titan 2013 metais pastatė Japonijos įmonė Mitsubishi Heavy Industries. Jis kone iš karto pramintas vienu baisiausių pasaulio laivų, bet jo forma yra visiškai funkcionali, o pramoniniams laivams išvaizda nėra svarbi. Ankstesni Ramform vardą nešioję laivai tiesiog nebuvo tokie platūs, o vėlesni – Ramform Atlas, Ramform Hyperion ir Ramform Tethys – jau yra maždaug 70 metrų pločio.

Ramform Titan nėra ypatingai ilgas – jo ilgis siekia 104,2 metrus. (kees torn, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Ramform Titan gale telpa 24 ritės. Nuo jų ištiesiamos plūduriuojančios jutiklių linijos, kurios nuskaito dugno seisminę informaciją. Kadangi Ramform Titan yra toks platus, jis apima didelį dugno plotą ir gali rinkti pakankamai detalią informaciją santykinai dideliu greičiu. Ramform Titan ir kiti šios klasės laivai šį darbą dirba efektyviausiai.

Ramform Titan įgulą sudaro iki 80 žmonių. Tai – gana didelė įgula tokio dydžio laivui, bet, vėlgi, Ramform Titan renka labai daug duomenų. Kita vertus, viduje pakako vietos plaukimo baseinui, sporto salei, kitoms poilsio erdvėms. Ant denio yra aikštelė sraigtasparniui.

Į priekį Ramform Titan stumia trys sraigtai, kiekvienam skiriama po 6000 kW galios. Maksimalus Ramform Titan greitis siekia 30 km/val., bet, aišku, dirbdamas jis plaukia gerokai lėčiau. Įdomu tai, kad Ramform Titan yra sukurtas nuolatiniam darbui, todėl didžiąją dalį priežiūros ir remonto darbų galima atlikti jūroje ir jis be problemų plauktų ir netekęs vieno sraigto.

Ramform Tethys – kitas tos pačios klasės laivas, pasižymintis kone identiškais išmatavimais. (Rab Lawrence, Wikimedia (CC BY 2.0)

Beje, nors Ramform Titan yra labai platus, jis gali be problemų įveikti Sueco kanalą – ten maksimalus leidžiamas laivo plotis yra 77,5 m. Tuo tarpu Panamos kanalas įsileidžia tik tuos laivus, kurių plotis neviršija 49 m, todėl ten Ramform Titan rodytis negali.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia