Venturi Atlantique vienu metu buvo mėgstamiausias Jeremy Clarksono automobilis. Tiesiog kitoks, išskirtinis ir retas Atlantique buvo lyginamas su Lotus Esprit ir dažniausiai tuos palyginimus laimėdavo. Bet jūs apie jį tikriausiai net nesate girdėję, nors Venturi Atlantique buvo gaminamas beveik dešimtmetį.

Venturi Atlantique 300 kėbulas gamintas iš stiklo pluošto. Šio automobilio ilgis siekia tik 4,24 metrus. (Guillaume Vachey, Wikimedia)

Jums patinka paskaityti apie retus automobilius? Sužinokite, kuo ypatingas labai retas Goggomobil Dart. Gordano Murray sukurtas LCC Rocket yra neįtikėtinai lengvas ir primena seną Formulės 1 bolidą, bet jo tikriausiai niekada nesutiksite. Tuo tarpu Italijoje gamintas Volvo 262C yra retas, bet kartais pastebimas.

Venturi – tai 1984 metais įkurtas prancūzų automobilių gamintojas. Jį įkūrė prancūzai inžinieriai Claudeas Poiraudas ir Gérardas Godfroyus, anksčiau dirbę Heuliez kompanijoje. Jie tikėjo, kad gali sukurti prabangų prancūzišką GT klasės automobilį, kuris galėtų varžytis su Aston Martin, Ferrari ir Porsche pasiūlymais. Venturi vieta automobilių rinkoje buvo neaiški, kaip ir kompanijos modelių strategija. Kelis metus Venturi gamino pavienius automobilius ir lenktyninius bolidus. Su, beje, pačiais įvairiausiais varikliais.

Venturi 260 Atlantique. (Mcassonnet, Wikimedia (CC BY-SA 2.5)

Atlantique vardas Venturi kataloge pirmą kartą pasirodė 1991 metais. Venturi Atlantique 260 – tai 1,1 toną sveriantis automobilis su 2,8 litrų 191 kW varikliu viduryje, penkių laipsnių mechanine transmisija ir tik galiniais varomais ratais. Tai – atletiškos išvaizdos automobilis 100 km/val. greitį pasiekiantis per maždaug 6 s. Jis greitai tapo vienu mėgstamiausių Jeremy Clarksono bandytų automobilių. „Lyg turėtum savo asmeninį reaktyvinį naikintuvą,“ Clarksonas 1992 metais gyrė Venturi Atlantique 260, nežinodamas, kad greitesnis modelis jau pakeliui.

Venturi kompanija nepardavė daugybės automobilių – šis faktas nenustebins nieko. Tačiau ji laikėsi neblogai ir 1992 metais netgi įsigijo Larrousse Formulės 1 komandą. Venturi vardu pavadintas bolidas Formulėje 1 varžėsi tik vieną sezoną, pelnė tik vieną tašką, bet šiek tiek pagerino markės žinomumą.

Venturi 400GT – vienas įspūdingiausių prancūziškų superautomobilių, bet tik 15 jų buvo pagaminta. (Ben, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

1994 metais kompaniją įsigijo škotų verslininkas Hubertas O’Neillas. Jo vedama Venturi pristatė naują modelį – 400GT tapo vienu įspūdingiausių visų laikų prancūziškų superautomobilių. O’Neillas taip pat nurodė inžinieriams paversti Atlantique kažkuo geresniu. Ir greitai – vos po 6 mėnesių Paryžiaus automobilių parodoje pasirodė Venturi Atlantique 300.

Venturi Atlantique 300

1994-ųjų Paryžiaus automobilių parodos lankytojai negalėjo atplėšti akių nuo Venturi Atlantique 300. Viena vertus, tuo metu tai buvo netikėtai elegantiškai paprasta forma. Kita vertus, minkštas Atlantique 300 siluetas vertė šį automobilį kone moderniu žvilgsniu į GT klasės ateitį. Atlantique 300 neatrodo agresyvus, neturi didžiulių aerodinaminių komponentų ar žiojėjančių oro paėmimo. Net žibintus jis laiko paslėpęs, kaip kažkada buvo madinga.

Venturi Atlantique 300. (Mcassonnet, Wikimedia (CC BY-SA 2.5)

Pirmieji Atlantique 300 pasirodė su 3,0 litrų V6, pasiskolintu iš Peugeot ar Citroën. Atmosferinė versija išvystė 154 kW, o su turbokompresoriaus pagalba Atlantique 300 išspaudė visus 207 kW. Apie 1,2 tonas sveriančiam automobiliui su stiklo pluošto kėbulu tai – neblogas rodiklis. Bet greičiausias Atlantique 300 pasirodė 1998 metais.

1996 metais Venturi kompanija buvo ant bankroto ribos, bet ją ištraukė Tailando kompanija Nakarin Benz. 1998 metais pasirodė Atlantique 300 Bi-Turbo – kaip suprantate, šis automobilis turi V6 su dviem turbokompresoriais. 228 kW galia jam leidžia 100 km/val. pasiekti per vos 4,7 sekundes ir bėgėtis iki pat 275 km/val. Visi Venturi Atlantique 300 turi penkių laipsnių mechanines transmisijas. Jokių oro pagalvių, jokių galinių sėdynių, jokių vairo stiprintuvų.

Venturi 300 Atlantique Bi-Turbo. (Mcassonnet, Wikimedia (CC BY-SA 2.5)

Galingas Venturi Atlantique 300 Bi-Turbo buvo lyginamas su Lotus Esprit V8. Lotus buvo kiek sportiškesnis, o Atlantique buvo labiau subalansuotas ilgoms kelionėms, bet prancūziškas superautomobilis savo konkurentui labai nenusileido. Richardas Hammondas, tada kūręs Men and Motors laidas, sakė, kad Venturi Atlantique 300 Bi-Turbo savo kokybe lenkia ir Esprit V8, ir Porsche 911, nors salono dizainas ir atrodė senamadiškas. Tiesa, kai kurie kiti žurnalistai negailėjo kritikos stiklo pluošto kėbului – ne visų Atlantique durelės tvarkingai užsidarydavo.

Žurnalistai 1991-2000 metais Venturi Atlantique skyrė daug dėmesio. Labai daug dėmesio. Tai kaip yra, kad apie Lotus Esprit ir Porsche 911 jūs esate girdėję, o apie Venturi Atlantique – ne?

Venturi 300 Atlantique V6 variklis yra viduryje. (Guillaume Vachey, Wikimedia)

Žurnalistai Venturi Atlantique gyrė dažniau nei peikė. Taip, Venturi automobiliai tikriausiai nebuvo patikimiausi. Ir salonas buvo primityviai senamadiškas, ir vairo stiprintuvo trūkumas stovėjimo aikštelėse tikrai jaučiamas. Bet Venturi Atlantique yra gražus, greitas, veržlus ir prabangiai išdailintas GT – tikrai turėjome apie jį girdėti!

Tiesa yra paprasta. Nors Venturi visiems kartojo, kad gali gaminti po daugiau nei 200 Atlantique automobilių per metus, niekas jų nepirko. Šis automobilis nerado savo pirkėjų, o pats gamintojas atrodė nepatikimas. Venturi 1994-2000 metais iš viso pagamino vos 72 Atlantique 300 automobilius, 2 iš kurių yra lenktyniniai. Absoliutus finansinis fiasko baigėsi dar vienu kompanijos žlugimu.

Venturi 300GTR lenktyninis automobilis. (Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Venturi ir dabar egzistuoja. Kompaniją išgelbėjo Monako milijonierius ir dabar ji kuria technologijas elektromobiliams. Venturi vardas net buvo grįžęs į lenktynes, tik šįkart į Formulę E.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia