1993-ieji, Tokijo automobilių paroda. Jūs vaikštinėjate tarp nerealistiškų koncepcinių modelių, kurie neturi jokių masinės gamybos ambicijų, praeinate daugybę išryškintų modifikuotų automobilių, kurie atrodo tarsi atvykę iš anime pasaulio, ir pasiekiate jį – Suzuki X-90. Kas per velnias…

Štai tokių proporcijų automobilis. Suzuki Vitara X-90. (Wesha, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

Suzuki Vitara X-90, kaip teigė gamintojas, buvo naujo žanro pradžia, tikras visureigis-raudsteris. Bet yra buvę ir kitų įdomių visureigių. Štai Isuzu VehiCROSS atrodo tarsi atvykęs iš kito pasaulio, o Biagini Passo buvo sukurtas iš garsaus Volkswagen ir irgi turi nuimamą stogą.

Suzuki nuo seniausių laikų garsėjo savo visureigiais, tokiais kaip Jimny. Tokių automobilių bėda yra ta, kad jie puikiai jaučiasi bekelėje, bet miesto aplinkoje nepritampa. Taigi, 1988 metais Suzuki pristatė pirmos kartos Vitara, kuris savo galimybėmis ir konstrukcija yra tikras visureigis, bet dizainu geriau dera prie miestietiško gyvenimo būdo.

Pirmos kartos Suzuki Vitara. (OSX, Wikimedia)

Vitara iš karto tapo hitu, todėl Suzuki turėjo daug priežasčių džiaugtis šio modelio sėkme. Bet užmigti ant laurų nebuvo kada – Vitara buvo nuolat vystoma ir tobulinama. Jau 1991 metais pristatyta penkiadurė Vitara versija, o ir variklių pasirinkimas buvo vis atnaujinamas.

Peršokime į 1993 metus, kai Vitara nebebuvo naujas automobilis. Tada Tokijo automobilių parodoje Suzuki pristatė koncepcinį automobilį X-90. Japoniški koncepciniai automobiliai dažnai būna tiesiog juokingai pašėlę, be jokių užuominų į gamybą. X-90 atrodė kaip vienas iš tokių dizaino eksperimentų. Vitara pagrindu sukurtas X-90 konceptas turėjo trumpą dvivietę kabiną, suapvalintas ir sušvelnintas kėbulo linijas, spolerį and bagažinės dangčio, porą nuimamų stogo plokščių. Suzuki skelbė, kad tai – pirmasis tikras visureigis-raudsteris. Tarsi Mazda MX-5 ir Vitara vaikas. Tiesą sakant, Suzuki ir sukūrė X-90 tam, kad populiarintų savo markę – skleistų pasauliui žinią apie įperkamus Suzuki visureigius ir kompanijos drąsą kurti inovacijas.

Suzuki X-90 buvo pristatytas 1993-iųjų Tokijo automobilių parodoje (gamintojo nuotrauka)

Reikia pasakyti, kad ir Vitara turėjo atvirą versiją. Visureigių su nuimamu stogu buvo visais laikais. Tačiau X-90 buvo kitoks. Nors buvo manančių, kad X-90 ir liks tik Tokijo automobilių parodos eksponatu, keistai atrodantis konceptas iš Suzuki planų niekur nedingo. 1995 metais kompanija pristatė jau gamyklinę X-90 versiją. Ir jo gamyba buvo padėta.

Iš pradžių X-90 siūlytas Japonijoje, vėliau vežtas į JAV, Australiją ir Europą. Jis iš karto tapo vienu keisčiausių automobilių keliuose visur, kur tik pasirodydavo. Jiems taip pat buvo patikėta užduotis reklamuoti Red Bull – buvo keli X-90 su milžiniškomis energinio gėrimo skardinėmis. Bet buvo žmonių, kurie nebijo pasirodyti keistais, ir mėgo šį kone animacinio stiliaus automobilį.

X-90 turi dvi nuimamas stogo plokštes, kurias galima paslėpti bagažinėje. (Andreas Koll AKO, Wikimedia)

Nors reklamose buvo pabrėžiamas sportiškas Suzuki X-90 charakteris, tai nėra greitas automobilis – neleiskite tam dekoratyviniam spoileriui jūsų apgauti. Po X-90 kapotu burzgia 1,6 litrų benzininis variklis, spaudžiantis 71 kW. Vos 1,1 t sveriančiam automobiliui tai nėra tragiškai mažai, bet sportišku jo tikrai nepavadinsi. X-90 yra vos 3,71 metrų ilgio ir 1,7 m pločio. Dauguma X-90 buvo varomi visais keturiais ratais, bet buvo ir tik galiniais ratais varomų versijų. Suzuki siūlė rinktis tarp 4 laipsnių automatinės ir 5 laipsnių mechaninės transmisijos, pastaroji buvo populiaresnė.

Kalbant apie populiarumą, Suzuki X-90 jo nepasiekė. Suzuki žinojo, kad tai yra nišinis automobilis labai specifinį skonį turintiems pirkėjams, bet X-90 pardavimai vis tiek buvo nuviliantys. Gimtojoje Japonijoje Suzuki pardavė tik 1348 X-90 visureigius. Pardavimai buvo prasti, nes X-90 net nepriklausė kei mažųjų automobilių klasei. JAV X-90 buvo daug populiaresnis – ten iškeliavo daugiau nei 7 tūkstančiai šių automobilių. Keli šimtai parduoti ir Australijoje, Europoje. Suzuki bandė skatinti pardavimus ir vienu metu net sumažino X-90 kainą 25 %, bet jau 1997 metais, nepraėjus nei dvejiems metams nuo gamybos pradžios, X-90 programa buvo nutraukta.

Tas spoileris ant X-90 bagažinės dangčio yra tik dekoracija. (Rudolf Stricker, Wikimedia)

X-90 buvo per daug keistas, kad būtų populiarus. Tie, kurie norėjo mažo visureigio, pirko Vitara. Tie, kurie norėjo mažo raudsterio, pirko MX-5. Tokių, kuriems reikėtų abiejų viename, nebuvo daug.

Suzuki X-90 dabar vadinamas vienu praščiausių 10-ojo dešimtmečio automobilių. Top Gear žurnalas teigė, kad jis ne tik keistai atrodo, bet ir pasižymi sunkiai prognozuojamu valdymu. Be to, X-90 salonas savo kokybe ir dizainu yra labai pigus, nedera prie tos minties iškelti stilių aukščiau formos. Kita vertus, ieškantys įdomaus, reto ir išsiskiriančio automobilio X-90 formose ir dabar rastų šį tą įdomaus.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia