Isuzu nėra toks garsus kaip kiti Japonijos automobilių gamintojai, bet kai kurie šios markės modeliai yra labai įsimintini. VehiCROSS yra geras pavyzdys – šis neįprasto dizaino visureigis yra lengvai atpažįstamas, nors ir yra gana retas.

Isuzu VehiCROSS – ypatingai retas japoniškas visureigis. (IFCAR, Wikimedia)

Isuzu kompanija oficialiai buvo įkurta 1934 metais, bet jos ištakos siekia 1916 metus. Iš pradžių iš importuotų rinkinių ji surinkinėjo lengvuosius automobilius. Kompanijos strategija pasikeitė po 1923 metais Japoniją sukrėtusio žemės drebėjimo. Jis sugadino geležinkelio bėgius ir pridarė kitų rimtų nuostolių, todėl Japonijai teko skubiai importuoti sunkvežimius iš Jungtinių Valstijų, kad galėtų atstatyti savo sugadintą infrastruktūrą ir išvežioti krovinius, kuriuos prieš tai gabeno traukiniai. Isuzu pirmtakė, dar nenešiojusi šio vardo, matė verslo galimybę ir pradėjo kurti sunkiąją techniką Japonijai. Pirmasis kompanijos sunkvežimis pasirodė 1927 metais.

Isuzu augo ir plėtėsi, bet sunkvežimiai ir autobusai liko jos duona. Tiesa, iki 2002 metų Isuzu gamino ir lengvuosius automobilius, daugiausia visureigius, įskaitant garsų, bet retą VehiCROSS.

Isuzu VehiCROSS – tikras, bet keistas visureigis

1993 metų Tokijo automobilių parodoje pristatytas neįprastos išvaizdos konceptas Isuzu VX. Kompaktiškas dviduris visureigis atrodė tarsi būtų skirtas ekspedicijai į Marsą ar kokį neištirtą ugnikalnį Žemėje. Ratai kampuose, keistos formos žibintai, visą kėbulą apkabinanti juodo plastiko apdaila – VX atrodė kaip kažkas iš fantastinio filmo. Nebūtinai gražus, nebūtinai meniškai elegantiškas, bet tikrai įdomus ir, atrodo, kietas. Po kelių metų VX tapo VehiCROSS – tikru visureigiu, paruoštu pardavimui Japonijoje 1997 metais.

VehiCROSS nuo koncepcinio VX pastebimai skiriasi, bet ne tiek ir daug. Jis išsaugojo keistos formos žibintus, nedažyto plastiko apdailą ir keistai futuristišką veidą su titaninėmis iltimis, bet didelė ventiliacijos anga kapote virto juodu lipduku. Kaip žadėjo ir konceptas, VehiCROSS yra tikras visureigis. Isuzu sukūrė šį automobilį tarsi žvilgsnį į ateitį. Kompanija norėjo pademonstruoti, kad yra labai inovatyvi ir drąsi.

Futuristiškai žaismingas dizainas yra išskirtinis Isuzu Vehicross bruožas.

Savo dizainerių komandai, kuri, beje, buvo tarptautinė ir dirbo Briuselyje, Isuzu buvo patikėjusi sudėtingą užduotį – sukurti visureigį, kuris būtų lengvas, tvirtas ir pakankamai draugiškas aplinkai. Be to, jis turėjo būti ne per daug brangus gaminti, nes Isuzu neplanavo bestselerio. Jis tokiu ir netapo, bet apie tai vėliau.

VehiCROSS yra 4,12 metrų ilgio, 1,8 m pločio ir 1,7 m aukščio. Kaip ir dera tikram bekelės monstrui, jis pasižymi rėmine konstrukcija ir turi kėbulo išorėje išryškintą atsarginį ratą. Tiesa, jį pasiekti galima tik iš vidaus – jis yra paslėptas bagažinės duryse. Lengvu šio automobilio nepavadinsi – dviduris VehiCROSS sveria apie 1,8 tonas. Kai kurie Japonijoje parduoti VehiCROSS yra varomi tik galiniais ratais ir yra šiek tiek lengvesni, bet pagal gimtosios šalies standartus VehiCROSS yra labai didelis ir turi milžinišką variklį.

Po VehiCROSS kapotu burzgia 3,2 arba 3,5 litrų V6 variklis. Abu jie išvysto beveik tokią pačią galią (157 ir 158 kW), bet didesnis ir dažnesnis variklis turi šiek tiek stipresnį sukimo momentą (284 Nm prieš 312). VehiCROSS siūlytas tik su keturių laipsnių automatine transmisija. Galingesnė versija pasiekia maksimalų 185 km/val. greitį, bet iki jo įsibėgėti neskuba. Geriausiai VehiCROSS jaučiasi bekelėje, kur gali išnaudoti savo amerikietišką BorgWarner keturių varomų ratų sistemą ir inovatyvią pakabą.

Marso roveris su titaninėmis iltimis iš Japonijos. Isuzu VehiCROSS buvo sukurtas bekelės nuotykiams.

Isuzu neplanavo pagaminti labai daug VehiCROSS visureigių, todėl į jo gamybą investavo nedaug. Net kėbulo štampavimo formos buvo keraminės, o plieninės, kaip įprasta – tai automatiškai reiškė, kad jos greitai susidėvės. Pirmus du metus – 1997-1999 – VehiCROSS pardavinėtas tik Japonijoje, kur nebuvo labai populiarus, nes buvo per didelis ir turėjo per didelį variklį mažų mokesčių kategorijai. Po to, 1999-2001 metais, VehiCROSS pardavinėtas tik JAV. Ir ten jis liko nišiniu brangiu produktu, nes amerikiečiai myli savo Jeep Wrangler, už kurį VehiCROSS buvo bent dvigubai brangesnis. Tiesa, ir galingesnis.

VehiCROSS buvo ir palyginti brangus išlaikyti, nes Jeep detalės JAV yra daug pigesnės ir lengviau prieinamos. Tam, kad bent šiek tiek pateisintų kainą, Isuzu į VehiCROSS montavo gražų odinį saloną su Recaro sėdynėmis ir Momo vairu. Japonijoje šie visureigiai buvo prikimšti įvairių technologijų, kad tik labiau primintų prabangos prekę.

Iš viso per keturis metus pagaminti tik 5958 VehiCROSS visureigiai. Dauguma jų parduoti JAV, iš kur jie pasiekė ir Europą. Dabar tai – labai retas automobilis.

VehiCROSS yra tikras visureigis – gera keturių varomų ratų sistema ir kėbulas ant rėmo. Atsarginis ratas atrodo lyg būtų sumontuotas išorėje, bet yra pasiekiamas tik iš vidaus. (dave_7, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Isuzu iš tikrųjų galvojo apie galimybę atnaujinti VehiCROSS, nes juo didžiavosi. Sakykite ką norite, bet tai – unikalus ir įsimintinas automobilis. 2000-ųjų Los Andželo automobilių parodoje Isuzu pristatė VehiCROSS kabrioleto ir keturdurio visureigio versijas. Nieko iš jų neišėjo, nes netrukus Isuzu visai atsisakė lengvųjų automobilių gamybos. Tie du konceptai, beje, 2017 metais buvo sunaikinti.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia