Paimate seną automobilį, išmetate vidaus degimo variklį, transmisiją ir viską, kas susiję su jais. Tada sumontuojate baterijas bei elektros variklius – atrodo, pakankamai paprasta, tiesa? Iš tikrųjų tai yra labai sudėtingas darbas, tačiau viena kompanija jau kitais metais pasiūlys unikalų gaminį, kuris stipriai palengvins senų automobilių virtimą elektromobiliais.
Entuziastai jau seniai savo senus automobilius konvertuoja į elektromobilius. Tai yra pakankamai sudėtingas procesas – reikia surasti sudaužytą elektromobilį, sugalvoti, kaip pritaikyti jo baterijų modulius, variklius, gerai apgalvoti sistemos saugumą. Tai daro ir didesnės kompanijos – Volkswagen verčia Käfer elektriniu Vabalu, o Silverstone įsikūrusi Lunaz elektrifikuoja senus Jaguar ir Rolls-Royce. Tačiau britų kompanijos Swindon Powertrain pasiūlymas vis tiek yra pakankamai unikalus.
Tai – į vieną modulį sumontuoti automobiliams skirti elektros varikliai ir jiems reikalingi komponentai. 600 x 440 x 280 mm dydžio mazge, vadinamame High Power Density arba HPD moduliu, telpa elektros variklis, inverteris, transmisija ir aušinimo sistema. Šis modulis sveria tik 70 kg ir yra toks mažas, kad lengvai telpa po klasikinio MINI kapotu ar net vietoje keturračio variklio. Gamintojas teigia, kad HPD tiks pačioms įvairiausioms mašinoms – nuo klasikinių automobilių iki nedidelių sunkvežimių.
Modulinė HPD konstrukcija leidžia šį modulį montuoti įvairioje technikoje. Galima keisti inverterio ir aušinimo bloko pozicijas, o pats modulis turi kelis montavimo taškus, kad tvarkingai įsitaisytų po sportinio automobilio kapotu ar po gatvės šlavimo mašinos kėbulu. Swindon Powertrain teigia, kad modulis gali būti ir visiškai atsparus vandeniui, todėl jis tinka ir rekreaciniam transportui, įskaitant visureigius ir keturračius.
HPD išvysto 80 kW galią, tačiau modulis yra toks mažas, kad vienas automobilis galėtų turėti ir po vieną HPD modulį kiekvienai ašiai. Tai buvo vienas iš pagrindinių reikalavimų HPD dizainui – Swindon Powertrain siekė, kad tas pats modulis tiktų tiek priekiniais, tiek galiniais ratais varomoms mašinoms.
Aišku, išvystoma galia nėra įspūdinga, tačiau prisiminkite, kad elektromobiliai pasižymi ypatinga sukimo momento kreive – visi niutonmetrai prieinami iš karto. Kita vertus, galbūt ateityje Swindon Powertrain išplės siūlomų HPD modulių gamą ir galingesniais variantais. Tačiau neskubėkite džiaugtis.
Swindon Powertrain taikosi ne į paprastus entuziastus, bet į mažiausius elektromobilių gamintojus bei įmones, kurios atliks tokias modifikacijas klasikiniams automobiliams. Kokybiški, lengvai pritaikomi elektros varikliai šiuo metu nėra lengvai prieinami, todėl mažesni nepriklausomi automobilių gamintojai sunkiai prisitaiko prie naujų elektrifikacijos tendencijų. Tokia Swindon Powertrain strategija tikriausiai reiškia, kad HPD modulis bus gana brangus, nors ir turėtų būti nesunkiai pritaikomas ir instaliuojamas.
Taip pat reikėtų nepamiršti, kad elektros variklis, transmisija ir inverteris nėra visas elektromobilis – juk dar reikės baterijų. Taigi, nors į vieną modulį sudėti patys svarbiausi elektromobilio komponentai palengvins vidaus degimo variklių keitimą elektrinėmis sistemomis, tai nėra stebuklinga LEGO kaladėlė, kurią galėtų sumontuoti bet kas. Swindon Powertrain HPD modulis rinkoje pasirodys 2020-ųjų birželį.
Taip pat skaitykite:
Volkswagen Käfer yra verčiamas elektriniu Vabalu;
Silverstone įsikūrusi Lunaz elektrifikuoja senus Jaguar ir Rolls-Royce;
Estiškas elektromobilis Nobe 100 yra keistas ir toks mielas;
L’Œuf Electrique – elektrinis kiaušinio formos automobilis, sukurtas dar 1942 metais;
100 m/h ribą pirmasis įveikė elektromobilis;
Pirmieji elektromobiliai pasirodė prieš pirmuosius automobilius su vidaus degimo varikliais;
Amazon užsakė neįsivaizduojamą daugybę Rivian elektrinių furgonų;
7 įdomiausi faktai apie naująjį elektrinį Porsche Taycan.