Toyota yra vienas iš didžiausių automobilių gamintojų pasaulyje. Nors ši Japonijos kompanija yra žymiai senesnė, pirmąjį savo automobilį Toyota sukūrė 1935 metais. Taigi, šis gamintojas turi ilgą ir turtingą istoriją, kurioje buvo ir nemažai keistų automobilių. Pavyzdžiui, ar galėtumėte atspėti, kada buvo pagamintas labai retas Toyota Classic?

Pirmasis Toyota automobilis buvo Toyota AA, bet jį puošė žodis Toyoda. Ir tai nebuvo klaida – kadangi kompanija priklauso Toyoda šeimai, pirmasis automobilis žymėtas būtent tuo vardu. Bet visai netrukus kompanija buvo pavadinta Toyota vardu ir taip yra žinoma iki šiol.

Toyoda AA sedano replika. (Mytho88, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Pirmasis Toyota automobilis čia minimas ne šiaip sau. Classic iš tikrųjų buvo sukurtas kaip moderni Toyota AA interpretacija. Būtent dėl to Toyota Classic atrodo kaip labai senas automobilis, nors buvo gaminamas 1996-1997 metais. Jis buvo sukurtas pirmojo Toyota automobilio šešiasdešimtmečiui paminėti.

Japonijos automobilių gamintojai 20 amžiaus pabaigoje pamėgo neo-retro stilių. Taip iš praeities į modernius laikus buvo grąžinamos kai kurios įdomios, bet pamirštos dizaino detalės. Pavyzdžiui, 1987-ųjų Tokijo automobilių parodoje pristatytas Nissan Pao atrodė kaip istorinis eksponatas, nors buvo visiškai naujas modelis.

Sunku patikėti, bet Toyota Classic buvo gaminamas 1996-1997 metais. (Tennen-Gas, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Toyota Classic yra 4,9 metrų ilgio automobilis, pasižymintis klasikiniais tarpukario dizaino bruožais. Išraiškingos ratų arkos, chromuoti bamperiai, išorėje sumontuoti žibintai, atsarginis ratas ant bagažinės dangčio ir kitos senamadiškos detalės šiam automobiliui suteikė senovinės elegancijos. Tačiau atidesnis stebėtojas greitai pasakytų, kad Classic nėra toks senas. Pavyzdžiui, jo durų rankenėlės, ratai, veidrodėliai ir kai kurios kitos detalės yra akivaizdžiai modernios. Net ir pati Classic kėbulo architektūra yra labiau šiuolaikiška, nei pasirodytų nepatyrusiai akiai. O salono detalės buvo surinktos iš tuometinių Toyota modelių, bet ten netrūksta ir odos bei medienos.

Toyota Classic salonas primena Hilux, bet turi medienos ir odos apdailą. (Gamintojo nuotrauka)

Nemaža dalis Toyota Classic kėbulo yra pagaminta iš anglies pluošto, bet po juo slypi tvirtas penktos kartos Hilux pikapo rėmas. Dėl to, beje, galinė Classic važiuoklė naudoja linges, kurios pikapams padeda vežti sunkesnius krovinius, bet keleiviniuose automobiliuose nebėra naudojamos, nes tiesiog nėra labai patogios. Classic turi 2 litrų 4 cilindrų variklį, kuris per 4 laipsnių automatinę transmisiją suka galinius ratus. Maždaug pusantros tonos sveriantis automobilis nėra greitas, bet jo kūrėjai apie sportišką vairavimą apskritai net negalvojo.

Toyota Classic turi išorėje sumontuotą atsarginį ratą – visai kaip tarpukario automobiliai. (Tennen-Gas, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Toyota Classic buvo sukurtas pirmo markės automobilio šešiasdešimtmečiui paminėti ir tokių pagaminta vos 100. Tai yra kolekcinis automobilis, kuris kainavo maždaug 75 tūkstančius dolerių, bet su laiku jo vertė neišvengiamai augs.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia