2017-ųjų Tokijo automobilių parodoje Toyota pristatė įdomų visureigį. TJ Cruiser buvo visureigio ir furgono derinys, skirtas aktyvų laisvalaikį propaguojantiems žmonėms. Tada į TJ Cruiser žvelgėme kaip į įdomią koncepciją, tačiau dabar pasigirdo gandų, kad Toyota išskirtinį modelį iš tiesų ruošiasi gaminti. Kodėl? Kuo TJ Cruiser yra ypatingas ir kodėl jis turėtų sulaukti didžiulės sėkmės?

Daugybė koncepcinių automobilių buvo sukurta neturint nei menkiausių svajonių juos kada nors gaminti. Tai inžinieriams ir dizaineriams atriša rankas. Jiems nereikia laikytis saugumo reikalavimų ir automobilių gamybos ekonomikos dėsnių, nereikia galvoti apie automobilio paklausą ar technologijų prieinamumą. TJ Cruiser atrodė būtent toks. Atrodė, kad didelis ir kampuotas visureigis yra sukurtas norint parodyti, kas galėtų būti, bet ne kas bus. Juk Toyota jau tada prieš beveik dvejus metus žadėjo, kad šis automobilis taps jungtimi tarp darbo ir laisvalaikio.

Iš tikrųjų, tokį dvilypį charakterį turi atspindėti ir TJ Cruiser vardas, kuriame T pasiskolinta iš Toolbox (įrankių dėžė), o J – iš Joy (džiaugsmas). Tuo tarpu Cruiser pavadinimas naudojamas Toyota visureigiams žymėti. Apie gandus, jog Toyota TJ Cruiser bus gaminamas, pakalbėsime tuoj pat, bet prieš tai pažvelkime, kas tai buvo per automobilis.

Šiurkštų automobilio charakterį pabrėžė grubus dizainas. (Toyota nuotrauka)

Kietasis Toyota TJ Cruiser

TJ Cruiser galėjo būti ir šeimos automobiliu, ir furgonu kroviniams, ir visureigiu nuotykių ieškotojams. Koncepcinio automobilio salone buvo tik keturios sėdynės, tačiau buvo akivaizdu, kad vietos pakaktų ir dar vienai eilei. Visos sėdynės gali būti nulenktos pirmyn, taip suformuojant milžinišką krovinių zoną su plokščiomis grindimis. Čia lengvai tilptų pora dviračių, palapinės, 3 metrų ilgio banglentė, kopėčios, medkirčio įrankiai ir dar bet kas, ką TJ Cruiser pirkėjas sugalvotų vežtis su savimi. Net jei kroviniams paruoštame salone atsidurtų kelios avys nieko baisaus automobiliui nenutiktų – sėdynių nugarėlės yra apsaugotos kietu plastiku. Visame salone – labai daug įvairių tvirtinimo taškų, dirželių ir kilpų.

TJ Cruiser salonas yra greitai pritaikomas kroviniams – čia tilps ir 3 metrų ilgio banglentė. (Toyota nuotrauka)

Nepaisant kieto TJ Cruister charakterio, šio automobilio prietaisų panelė atrodo labai moderniai. Pagrindinius prietaisus (spidometrą, perspėjimo signalus, degalų lygio matuoklę) pakeitė per visą salono plotį išsitiesęs ekranas. Tuo tarpu vairo dizainas labiau primena senuosius visureigius. Viskas Toyota TJ Cruiser salone yra sukurta taip, kad primintų apie šio automobilio tvirtumą ir paskirtį.

Priekinė Toyota TJ Cruiser salono dalis yra labai moderni – nepamirštos naujos technologijos. (Toyota nuotrauka)

Toyota TJ Cruiser kėbulo dizainas buvo kampuotas, grubus ir, sakytume, vyriškas. Šis automobilis nesiekė būti gražiu – įrankių dėžės neturi būti gražios. Dideli visureigio ratai, stambios grotelės, išryškintos kampuotos arkos – viskas buvo sukurta pabrėžti tą ypatingą TJ Cruiser charakterį. Tačiau jis nebuvo didelis – TJ Cruister ilgis siekė 4,3, plotis – 1,78, o atstumas tarp ašių – 2,75 metrus. Šio automobilio kapotas, stogas ir sparnai buvo padengti įbrėžimams atsparia danga, o į vidų buvo galima patekti per slankiojančias galines dureles ar didelį bagažinės dangtį. Iš tikrųjų, žiūrint iš galo, Toyota TJ Cruiser labiau primena furgoną nei visureigį.

Į saloną patenkama per plačias duris. (Toyota nuotrauka)

Po stambiu, grioveliais puoštu kapotu neburzgė joks V8 variklis – čia slėpėsi kuklus 2 litrų agregatas, sujungtas su hibridine sistema. pastaroji technologija rodo, kad tai – šiuolaikiniam miesto jaunimui pritaikytas automobilis. Čia TJ Cruiser įvaizdis ir nukentėjo labiausiai – koncepcija turėjo tik priekinius varomus ratus, nors Toyota žadėjo, kad jei automobilis pasieks masinę gamybą, bus siūlomas ir visų varomų ratų variantas.

Toyota TJ Cruiser bus gaminamas?

Tais 2017 metais buvo kalbų, kad Toyota gali ryžtis gaminti šį automobilį. Nepaisant unikalios išvaizdos, TJ Cruiser iš esmės neturi jokių beprotiškų savybių, kurių nebūtų galima perkelti į masinės gamybos modelius. Vienintelis galima projekto stabdis buvo dvejonės apie automobilio paklausą. Tačiau, panašu, Toyota ryšis šiam žingsniui ir TJ Cruiser pasieks kelius.

Toyota TJ Cruiser koncepcija traukė dėmesį, bet mažai kas manė, kad Toyota ryšis gaminti šį modelį. (Toyota nuotrauka)

Bent jau taip praneša Japonijos automobilių naujienų portalas Best Car. Teigiama, kad jau šių metų Tokijo automobilių parodoje bus pristatyta gamybai paruošta versija. Ji išlaikys koncepto išmatavimus, tačiau turės 5 arba 7 sėdynes, keturių varomų ratų transmisiją, o vietoje hibridinės sistemos bus galima rinktis ir paprastą benzininį variklį.

Portalas praneša, kad TJ Cruiser iš pradžių būtų siūlomas Japonijoje, tačiau jis netruks pasiekti ir Europos bei JAV.

TJ Cruiser ilgis – tik 4,3 metrai. (Toyota nuotrauka)

TJ Cruiser dabar būtų labai sėkmingas

Toyota TJ Cruiser atrodo kaip nišinis automobilis, kuris neturi šansų būti populiarus, tiesa? Visiškai ne – jis pataiko net į dvi dabar labai populiarių automobilių kategorijas.

Visureigiai šiuo metu yra itin populiarūs. TJ Cruiser yra pakankamai praktiškas, kad veiktų mieste, ir pakankamai tvirtas, kad veiktų užmiestyje. Vieniems jis suteiks aukštą vairuotojo poziciją ir daug erdvės pirkiniams iš IKEA, kitiems – solidų būdą įveikti pusnis ar į mišką nusivežti porą dviračių.

TJ Cruiser sugrįš ir 2019-ųjų Tokijo automobilių parodoje? (Toyota nuotrauka)

Bet ir furgonų populiarumas šiuo metu yra nepaprastai didelis. Entuziastai juos verčia kemperiais ar tiesiog montuoja palapines ant stogų ir stovyklauja gamtoje. Tik pažvelkite, kiek peržiūrų Youtube platformoje šiuo metu surenka įvairių savaip įrengtų kemperių apžvalgos. Tai nėra nauja kultūra, tačiau dabar ji išgyvena renesansą.

Tiesa, Japonijos žurnalistai taip pat teigia, kad Toyota ribos TJ Cruiser gamybos apimtis iki 1500 vienetų per metus. Taigi, šis automobilis tikriausiai neskubės pasiekti Europos.

Iš tikrųjų, visai norėtųsi, kad Toyota TJ Cruiser pasiektų gatves. Tai – unikalus, įdomus automobilis, išsiskiriantis iš pilkos visureigių ir furgonų masės. Taigi, lauksime rudenį vyksčiančios Tokijo automobilių parodos.

Taip pat skaitykite:

Meistrai Toyota Century dureles gamykloje tyčia montuoja kreivai;

Toyota Kikai – išvirkščias automobilis;

Prabangus automobilis neprivalo turėti odinį saloną – japonai mėgsta vilną;

Tikriausiai labiausiai erzinantis naujojo Toyota Supra modelio dizaino elementas – netikros grotelės ir ventiliacijos angos;

Elektrinių visureigių gamintojas Rivian sulaukė investicijų iš Amazon;

Ką bendro turi kibiras ir Citroën Méhari visureigis?

Kaip atrodytų studentiškas JEEP?

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia