Hyundai vardas jums tikriausiai pažįstamas iš automobilių, tačiau šis Pietų Korėjos pramonės milžinas gamina ir sunkvežimius, ir autobusus, ir sunkiąją pramoninę techniką. Todėl gal ir nieko keisto, jog naujausia Hyundai koncepcinė mašina yra ne lengvasis automobilis, o didelis 3 ašių elektrinis sunkvežimis, kuris, beje, elektrą sau gamins pats.
Hyundai sunkvežimių gamybai ir ateities technologijoms skiria didelį dėmesį. Pietų Korėjos keliuose išbandytas ir Hyundai autonominis sunkvežimis, kompanija nuolat kalba apie elektrinių autobusų gamos išplėtimą ir daug kitų labai ambicingų planų. Tarp jų – ir 2030 Vision planas į kelius paleisti kuo daugiau vandeniliu varomų mašinų.
Šis planas gali skambėti kaip beprotybė Tesla Semi ir kitų elektrinių sunkvežimių šviesoje. Kam reikia vandenilinių kuro elementų, kai galima tiesiog įkrauti baterijas? Tačiau Hyundai taip nemano. Kalifornijoje šiuo metu važinėja net du vandeniliu varomi Hyundai automobiliai – NEXO ir speciali Tucson versija. 2018-ųjų gruodį Hyundai paskelbė į vandenilinę ateitį investuojanti 6,4 milijardus dolerių. Mat vandenilinės transporto priemonės turi pranašumų ir prieš elektrines.
Didžiausias vandenilio kuro elementų pranašumas – vandenilio bakų užpildymo laikas. Elektriniai vilkikai įkrovimo stotelėse, tikėtina, stovės per naktį (bent kelias valandas). Tuo tarpu vandenilinius bus galima papildyti per maždaug tiek pat laiko, kiek degalinėse užtrunka įprasti dyzeliniai vilkikai.
Būtent su tokia vizija Hyundai praeitą savaitę Atlantoje pristatė HDC-6 Neptune vilkiko koncepciją. Vieta šiam pristatymui pasirinkta neatsitiktinai. JAV jau važinėja tūkstančiai Hyundai puspriekabių, o štai vilkikai į rinką dar tik ruošiasi žengti. Galbūt tai nebus Neptune, kuris, tikėtina, liks tik koncepcija, bet Hyundai į vandenilinę ateitį žiūri labai rimtai. Hyundai iki 2025-ųjų įmonėms Šveicarijoje pristatys net 1600 vandeniliu varomus vilkikus, pirmuosius 50 – dar kitais metais. Ir tai nėra kažkokie įsivaizduojami vilkikai – tai yra tiesiog vandenilinės Xcient vilkikų versijos.
Hyundai HDC-6 Neptune dizainas
HDC-6 Neptune yra sukurtas įkvėpimo semiantis iš praeito amžiaus garvežių. Itin aptakus vilkikas priekyje turi didžiules groteles, kurios nėra tik dizaino elementas – per jas oras keliauja į kuro elementą, kur susijungia su vandeniliu. Po priekiniu Neptune stiklu yra LED ekranas, kuriame bus rodoma vilkiko būklė ar jį valdančios kompanijos logotipas. Tuo tarpu laipteliai, vedantys į Neptune kabinos vidų, yra paslepiami, taip sunkvežimiui suteikiant dar daugiau aptakumo.
HDC-6 Neptune salonas – erdvus ir patogus. Sėdynės sukiojasi į šalis, vairuotojas galės naudotis keliais ekranais ir gausia virtuvės įranga. Hyundai HDC-6 Neptune sukurtas turint omenyje būtent ilgas keliones per visą Amerikos žemyną, todėl jo salonas yra pritaikytas įprastam vairuotojų gyvenimui.
Šis vilkikas yra sukurtas sunkesniems kroviniams – tai yra amerikietiško Class 8 standarto mašina su trimis ašimis. Hyundai ypač didelį dėmesį skyrė svorio pasiskirstymui, kad vilkikas atitiktų visus JAV keliamus reikalavimus. Tačiau, aišku, kol kas tai yra tik maistas protui, nes Neptune jokių reisų vykdyti negali.
Beje, kartu Hyundai pristatė ir puspriekabę-šaldytuvą HT Nitro ThermoTech. Ir tai – tik koncepcija, tačiau Hyundai teigia, kad šis šaldytuvas veikia labai tyliai (dėl ko džiaugsis visi stovėjimo aikštelėse miegantys vairuotojai), yra labai efektyvus ir lengvas. Svorį pavyko sumažinti atsisakius karkasinės konstrukcijos – HT Nitro ThermoTech yra surinktas be jokio rėmo, tiesiog sujungiant dideles kelių sluoksnių plokštes.
Neptune=2 NEXO
Hyundai HDC-6 Neptune vilkiko koncepcija iš tikrųjų yra veikianti. Po futuristišku rūbu slypi du vandenilio kuro elementai, pasiskolinti iš NEXO automobilio. Pastarasis lengvasis automobilis yra vienas iš populiariausių vandenilinių modelių pasaulyje. Tačiau net ir dviejų NEXO modulių nepakaks – Neptune išvysto tik maždaug 255 ag. Tai yra, maždaug pusę to, ko reikėtų tikram, reisams pasiruošusiam vilkikui.
Tačiau tai – tik koncepcija. Masinei gamybai paruoštas vilkikas, kuris bus sukurtas Neptune pagrindu, išvystys daugiau galios ir galės varžytis su šiuolaikiniais dyzeliniais sunkvežimiais. Bet, aišku, visiems kur kas įdomiau sužinoti, kokį atstumą Neptune gali įveikti nesustojęs vandenilio kolonėlėje.
Neptune koncepcija turi 4 suslėgto vandenilio balionus. Tai turėtų užtikrinti 965-1290 km nuotolį. Hyundai teigia, kad vandenilio talpų skaičius yra kintamas ir, jei tik pirkėjas pageidaus, galima sumontuoti iki 8 vandenilio balionų.
Hyundai HDC-6 Neptune ir liks tik koncepcija. Šis sunkvežimis nėra pasiruošęs darbui. Tačiau jo pagrindu sukurtas vilkikas turėtų išriedėti į gatves iki 2023-iųjų. Hyundai teigia, kad stengsis išlaikyti Neptune dizainą, todėl bus įdomu pamatyti, kaip tai pavyks. Dar įdomiau bus sužinoti, ar vandeniliniai vilkikai kaina galės varžytis su dyzeliniais bei elektriniais.
Taip pat skaitykite:
Hyundai išbandė pirmą Pietų Korėjos autonominį vilkiką;
Didžiausias elektrinis sunkvežimis pasaulyje turi 4 tonas baterijų, bet laidais jų įkrauti nereikia;
Elektrinis Tesla Semi vilkikas šiemet gatvėse nepasirodys – gamyba atidedama;
Pasaulį nustebinęs Tesla Semi pristatymas;
Pirmoji Vokietijos elektrinio greitkelio atkarpa jau veikia;
Tesla Semi nuvažiuojamas nuotolis bus dar didesnis nei planuota anksčiau;
Nikola One – elektrinis sunkvežimis, kuris elektrą sau gaminsis pats;
Volvo Vera – elektrinis vilkikas be kabinos.