Nikola jau išsirinko vietą savo įspūdingų hibridinių sunkvežimių gamyklai – kada išvysime šiuos monstrus kelyje?

Nikola jau išsirinko vietą savo įspūdingų hibridinių sunkvežimių gamyklai – kada išvysime šiuos monstrus kelyje?

Apie elektrinius sunkvežimius yra paskelbusios kelios korporacijos. Cummins, Daimler, Volvo jau ruošia elektrinius sunkvežimius ir ketina juo pristatyti jau kitais metais. Tačiau didžiausiu Tesla Semi konkurentu įvardijamas kitas vilkikas Nikola One. Jis nebus pilnai elektrinis, tačiau ir iškastinio kuro nedegins. Kompanija ką tik išsirinko plotą didžiulei gamyklai statyti, o kada išvysime patį sunkvežimį?

Tesla Semi aplenkti nėra lengva. 180 tūkstančių dolerių kainuojantis vilkikas yra labai greitas ir taupus. Vienu įkrovimu jis gali nuvažiuoti 805 km – vos pusvalandžio trukmės įkrovimas užtikrina 644 km. Keturi Model 3 varikliai tiesiogiai suka keturis vilkiko ratus, o pats vilkikas yra tylus ir, tikėkimės, patogus. Manoma, kad pirmieji užsakovai savo sunkvežimių sulauks jau kitais metais. O kas per žvėris yra Nikola One?



Tai – vandenilio kuro elemento energija varomas didelis vilkikas, tiesioginis Tesla Semi konkurentas. Jo nereikia įkrauti – pakaks kartas nuo karto užpildyti vandenilio bakus. Tikriausiai jau susimąstėte, koks čia privalumas, jei aplink nesimato nei vienos degalinės, turinčios vandenilio kolonėles. Tačiau Nikola kompanija pati imsis populiarinti vandenilį – iki 2019 metų pabaigos JAV pastatys 364 vandenilio kolonėles. Jų nepakaks visam infrastruktūros tinklui, tačiau galbūt tai taps pirmuoju postūmiu iki tolesnės vandenilio plėtros.

Nikola One bus didelis vilkikas, skirtas tolimiems reisams (Gamintojo nuotrauka)

Vandenilio kuro elementai turi daugybę privalumų. Visų pirma, reikia pastebėti, kad vandenilis yra dažniausiai visatoje sutinkamas elementas. Problema ta, kad jis beveik niekada nebūna grynas – jį reikia atskirti. Tai, kaip demonstravo Toyota, galima atlikti ir ekologiškais būdais perdirbant biologines atliekas. Kuro elemente vandenilis susijungia su deguonimi iš aplinkos, išskiriamas vanduo ir energija, kuri įkraus Nikola One baterijas. Šis sunkvežimis tarp vandenilio kolonėlių galės nuriedėti net 1931 km. Galia ribojama iki 1000 ag, nors teoriškai Nikola One galėtų išvystyti ir 3000 ag, tačiau tuomet jis būtų ne toks saugus, o ir vandenilio bakai ištuštėtų greičiau.

Vandeniliu varomas sunkvežimis po vieno vizito kolonėlėje galės nuvažiuoti daugiau nei 1900 km. (Gamintojo nuotrauka)

Su kroviniu Nikola One iki 97 km/h įsibėgės per 30 sekundžių – šiek tiek lėčiau nei Tesla Semi. Visgi, žemas svorio centras užtikrins, kad sunkvežimis riedėtų saugiai ir stabiliai. Pati vandenilio kuro elemento, baterijų ir variklių sistema yra gana sunki, tačiau Nikola One bus maždaug dukart efektyvesnis nei įprastas dyzelinis vilkikas. Viena nuvažiuota mylia su kroviniu kainuos 20-30 dolerio centų – du-tris kartus mažiau nei dyzeliniuose sunkvežimiuose. Paties sunkvežimio kaina nėra skelbiama, bet nuoma, į kurią įskaičiuotas vandenilis, vilkiko priežiūra ir daugelis kitų kaštų, atsieis 5-7 tūkstančius dolerių per mėnesį.

Salone vietos išties daug, o šalia vairuotojo yra ir didelis ekranas su 4G ryšiu – taip vežėjai galės sekti savo sunkvežimių judėjimą, o vairuotojai – pasirinkti geriausią maršrutą. (Gamintojo nuotrauka)

Nikola atliko tyrimus, siekdama išsiaiškinti, ko vairuotojams reikia salone, kad ilgos kelionės būtų patogios. Tesla, beje, tikriausiai tokių tyrimų nevykdė, nes vairuotojai turi priekaištų Semi dizainui. Kadangi priekyje nėra variklio, vairuotojo vieta One sunkvežimyje yra arčiau priekio, o pats salonas – 30 % didesnis nei įprasta. Vairuotojo vieta, beje, yra ten, kur jos ir ieškotumėte (ne viduryje, kaip Tesla Semi). Už vairuotojo darbo vietos yra didelė erdvė poilsiui – taip pat šis tas, ko dar nematėme Tesla Semi.

Tesla Two bus gerokai mažesnis, nes neturės poilsio/miego zonos. (Gamintojo nuotrauka)

Nors bandymai jau prasidėjo ir sistema, kaip pranešama, veikia, greitu metu Nikola One keliuose neišvysite. Neseniai kompanija atskleidė, kad gamykla bus statoma Bakajuje, Arizonoje. Tikimasi, kad Nikola One bus pradėtas gaminti jau 2020-aisiais, o versija be miegojimui skirtos zonos Nikola Two – 2021-aisiais.

 

Nikola taip pat gamina elektrinį UTV ir ketina pristatyti porą vandens motociklų. Panašu, kad, kitaip nei kai kurie kiti startuoliai, Nikola įsitvirtins rinkoje, todėl ateityje apie šią kompaniją išgirsime vis dažniau. Tuomet apie sunkvežimio technines charakteristikas pakalbėsime išsamiau.



Taip pat skaitykite:

Tesla Semi elektrinis vilkikas;

Daimler elektriniai sunkvežimiai;

Cummins elektrinis vilkikas;

Volvo mano, kad elektriniai sunkvežimiai padės sumažinti kamščius miestų gatvėse;

Elektriniai sunkvežimiai prieš 100 metų buvo pakankamai populiarūs.

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.