Elektromobilius gatvėse jau matome kasdien – jų tiek daug, kad jie net nebetraukia aplinkinių žvilgsnių. Tarp jų yra ir nemažai naujų Volkswagen elektromobilių. Bet ar žinojote, kad tikrasis pirmas Volkswagen elektromobilis buvo bandomas dar 1972 metais?

Taip atrodė vienas iš pirmųjų Volkswagen elektromobilių. (Rainerhaufe, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Šiais laikais elektromobiliai kuriami dėl to, kad jie mažiau kenkia gamtai. Be to, elektromobiliai gali būti greitesni, tylesni ir lengviau vairuojami. Tačiau Volkswagen motyvacija septintajame dešimtmetyje imtis elektromobilių kūrimo buvo susijusi su visiškai kitokiais motyvais. Tuo metu buvo prognozuojama, kad žmonija iki 20 amžiaus pabaigos visiškai išeikvos žinomus naftos rezervus. Buvo manoma, kad privalėsime važinėti elektromobiliais, nesvarbu, norime to ar ne.

Volkswagen pastangoms sukurti praktišką elektromobilį vadovavo chemikas, baterijų specialistas Adolfas Kalberlahas. Kompaktiškų ir lengvų ličio jonų baterijų tuomet tiesiog nebuvo, todėl teko naudoti švino-rūgštinius akumuliatorius, kurie, kaip jūs žinote iš patirties, yra labai sunkūs. Kalberlaho komanda apskaičiavo, kad praktiškam elektromobiliui reikėtų apie 850 kg sveriančių baterijų.

Vienas iš Elektro Transporter prototipų. (Volkswagen nuotrauka)

Volkswagen gamoje tuo metu buvo vos vienas automobilis, galintis pavežti tokį sunkų ir didelį krovinį – mikroautobusas Typ 2, geriau žinomas Transporter vardu. Kalberlahas sumontavo baterijas į T2 kemperį ir taip gimė Elektro Transporter.

1972 metais prasidėjo Elektro Transporter bandymai. Paaiškėjo, kad su pilnai įkrautomis baterijomis automobilis nuvažiuoja 70 km. Baterijas buvo galima įkrauti per 10 valandų. Maksimalus Elektro Transporter greitis siekė 70 km/val. Šie skaičiai dabar neatrodo įspūdingai, bet savo laiku tai buvo labai inovatyvus automobilis ir tikras žvilgsnis į ateitį.

Elektro Transporter schema. (Volkswagen nuotrauka)

Kadangi visi manė, kad naftos ištekliai artėja prie pabaigos, Volkswagen noriai investavo į Elektro Transporter projektą. 1973-1975 metais Kalberlaho komanda pagamino 70 skirtingų versijų. Inžinieriai bandė įvairias idėjas. Pavyzdžiui, išsikrovusius Elektro Transporter akumuliatorius buvo galima tiesiog pakeisti naujais. Tiesa, dėl didelio baterijų svorio šiai procedūrai reikėjo šakinio krautuvo.

Adolfas Kalberlahas su hibridiniu ateities taksi Niujorke 1976 metais. (Volkswagen nuotrauka)

Kalberlaho darbas tarptautiniu mastu išgarsėjo 1976 metais, kai hibridinis transporteris sudalyvavo Niujorko Modernaus meno muziejaus Ateities taksi konkurse (kuriame dalyvavo ir įdomus Volvo). Tais pačiais metais Volkswagen sukūrė ir pirmą elektrinio Golf prototipą. Tam, kad geriau įsivaizduotumėte, kokios inovatyvios šios idėjos buvo, paminėsime, kad komercinio elektromobilio Golf CitySTROMer kūrimas prasidėjo tik 1981 metais.

Elektro Transporter nebuvo tik už gamyklos sienų paslėptas prototipas. 1977 metais 20 tokių mikroautobusų buvo parduota žmonėms su šūkiu „Nulis litrų 100 kilometrų!“ Kadangi buvo parduota tiek mažai šių automobilių, Volkswagen net nelaiko Elektro Transporter savo pirmuoju serijinės gamybos elektromobiliu – šie laurai atitenka 1991-1994 metais gamintam Golf III CitySTROMer.

Ne tokia elegantiškai nušlifuota įkrovimo jungtis, prie kokios esame įpratę dabar. (Volkswagen nuotrauka)

Aišku, Elektro Transporter nebuvo labai praktiškas automobilis. Masinė jo gamyba tuomet buvo tiesiog neįmanoma, o ir pirkėjai nebūtų buvę laimingi. Elektro Transporter buvo brangus ir vienu įkrovimu nuvažiuodavo nedaug. Tačiau pirmas žingsnis visada yra reikšmingas ir jį verta atsiminti, kad žinotume, kaip toli nuėjome.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia