Yamaha yra sėkmingiausia visų laikų markė Dakaro ralyje, čia susišlavusi daugiausiai pergalių. Kadaise Yamaha motociklų klasėje tiesiog neturėjo lygių. Ypač sėkmingas buvo 1991-1998 m. periodas, kai kiti gamintojai tiesiog nepajėgė prilygti Yamaha motociklams. Na, išskyrus 1994-uosius, kai Yamaha Dakaro ralyje nedalyvavo dėl labai įdomios priežasties.

Šio straipsnio rašymo metu, po 2021-ųjų Dakaro ralio, Yamaha priklauso 9 pergalės motociklų klasėje ir 12 keturračių kategorijos pergalių. Tai yra, Yamaha Dakaro ralyje triumfavo daugiau nei bet kuris kitas gamintojas. Yamaha buvo ir paties pirmojo Dakaro ralio nugalėtoja. Ir tais 1991-1998 metais Yamaha beveik neturėjo rimtų konkurentų – iš esmės, kiti konstruktoriai varžėsi tik dėl antrosios vietos.

Yamaha YZE 750T 1991-ųjų Dakaro ralyje buvo tiesiog nepavejamas motociklas, nors anksčiau jam sekėsi ne taip gerai. YZE 750T Dakaro ralyje dalyvavo dar nuo 1988 metų, tačiau nugalėti jam iki tol nepavyko. 753 kubinių centimetrų dviejų cilindrų keturtaktį variklį turintis Yamaha 1988, 1989 ir 1990 metais lipo tik antrosios nugalėtojų pakylos pakopos. Kiekvienais metais motociklas buvo tobulinamas ir taip 1991 metais Yamaha Dakaro ralyje užėmė visas tris pirmąsias vietas. Ant aukščiausio motociklų įskaitos viršūnėje tais metais pirmą kartą žibėjo Stéphaneo Peterhanselio vardas, šalia kurio dabar teisingai klijuojamas žodis legenda. Kartu su Peterhanselio era prasidėjo ir Yamaha dominavimas.

1991-ųjų Yamaha YZE 750T pirmas iš kairės. (Rainmaker47, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Yamaha ant laurų nemiegojo ir jau 1992 metais į Dakaro ralį atvyko su Yamaha YZE 850T. Kaip galite suprasti iš pavadinimo, šis motociklas jau turėjo 850 kubinių centimetrų variklį. Super Téneré vardą gavęs motociklas buvo sukurtas specialiai Dakaro raliui laimėti ir jam tai pavyko – 1992 metais vėl nugalėjo Peterhanselis. Peterhanselis ir Yamaha triumfavo ir 1993-iais. Ir, žinoma, rimtai planavo šį pasiekimą kartoti dar kelerius metus, tačiau į 1994-ųjų ralį neatvyko apskritai.

Kas nutiko? Artėjant 1994-ųjų Dakaro raliui organizatoriai susirūpino motociklininkų saugumu. Iš tikrųjų, tas susirūpinimas Yamaha atrodė bereikšmis, nes 1993 metais nežuvo nei vienas motociklininkas. Yamaha YZE 750T motociklą valdęs Gillesas Lalay žuvo 1992 metais, tačiau jis susidūrė su medikų visureigiu jau pakeliui į bivaką. Tai yra, ne greičio ruože.

Yamaha 850T pirmas iš dešinės. (Rainmaker47, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Tačiau organizatoriams itin greiti ir ekstremalūs Yamaha motociklai atrodė pavojingi. Buvo priimtas kiek keistas sprendimas – Dakaro ralyje uždrausti prototipai. YZE 850T nebuvo keliais riedantis serijinės gamybos motociklas – jis buvo sukurtas ir pagamintas specialiai Dakaro raliui ir panašiems renginiams. Taigi, greičiausias motociklas Dakaro ralyje tapo nepageidaujamas, o tokio sprendimo nesupratusi Yamaha nusprendė apskritai nedalyvauti.

1994-ųjų Dakaro ralyje čempionu motociklų klasėje tapo Edis Oriolis su Cagiva Elefant motociklu. Tai buvo palyginti kuklus motociklas iš mažos italų kompanijos. Po ginčų su Dakaro ralio organizatoriais Yamaha sugrįžo 1995 metais ir Peterhanselio valdomas YZE 850T vėl finišavo pirmas. Jis buvo greičiausias ir 1996, 1997 bei 1998 metais. 1999-aisais YZE 850T jau nebedalyvavo, o Peterhanselis toliau labai sėkmingai Dakaro pergalių siekė už automobilio vairo.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia