Ką daryti, kai Rolls-Royce nuolat genda? Važiuoti su juo į Dakarą!

Ką daryti, kai Rolls-Royce nuolat genda? Važiuoti su juo į Dakarą!

Jei tik Ekstazės dvasia  galėtų prabilti. Šio 1981-ųjų Paryžiaus-Dakaro ralio Rolls-Royce Corniche grotelių puošmena tikrai turėtų ką papasakoti. Dabar tikriausiai prabangiausių automobilių gamintojas džiaugiasi pirmuoju tikru visureigiu Cullinan, tačiau šis sunkus ir prabangus automobilis neišdrįstų nei ratų sutepti smėliu. O tas kažkada aštuntajame dešimtmetyje gimęs Rolls-Royce Corniche, vedamas Thierry de Montcorgé ir šturmano Jean-Christophe Pelletier užsigeidė važiuoti į Dakarą. Lyg pats to paprašė.

Na gerai, nei Ekstazės dvasia, nei Corniche nieko neprašė. Tačiau prabangus Pelletier priklausęs automobilis savininkui jau buvo įgrisęs iki gyvo kaulo. Corniche nuolat gesdavo ir remontui kaskart reikalavo krūvos pinigų. Nuolatos pavargęs Corniche tarsi prašėsi į pensiją, tačiau nuotykių ieškotojai jam numatė kitokį likimą. Montcorgé nuolat gyrėsi, kad Dakaro ralį įveiktų ir su Rolls-Royce, todėl tam atsirado puiki proga. Tai, beje, net nebuvo beprotiškiausias visų laikų Dakaro ralio dalyvis – tik paskaitykite apie Vespas.



Tačiau grįžkime į 1981-uosius. Dakaro raliui tuomet buvo vos dveji, tačiau jis jau buvo panašus į labai profesionalų automobilių sporto renginį. Jau vien ko vertas faktas, kad bekelės karalius Land Rover sukūrė gamyklinę komandą, o ir Le Mano asas Jacky Ickx stojo prie starto linijos Paryžiuje. Konkurencija buvo arši ir visi suprato, kad tai nėra šiaip sau pasivažinėjimas – tai yra labai pavojingas sportas. Todėl didelis, nerangus ir asfaltuotus kelius mėgstantis Rolls-Royce Corniche prie starto linijos atrodė kaip tikras išsišokėlis. Tačiau po prabangios avies kailiu slėpėsi tikras vilkas.

Originalus Roll-Royce Corniche atrodė maždaug taip – žemas, minkštas ir labai patogus. (nakhon100, Wikimedia(CC BY 2.0)

Kuomet Pelletier nusprendė, kad nebetaisys savo nuolatos gendančio Corniche, vyrai suvokė, kad jį reikia išsiųsti į dykumą. Tačiau jie nebuvo tokie bepročiai kaip gali pasirodyti. Jie nusprendė, kad Corniche reikia stipriai modifikuoti, kad jis būtų greitas ir patikimas. Svarbiausia – kad nepražudytų savo įgulos. Todėl pasakiškai minkštas ir tylus 6,75 litrų variklis užleido vietą 350 AG Chevrolet V8 varikliui, o visa važiuoklė bei transmisija buvo pasiskolinta iš Toyota Land Cruiser (HJ45). Ir ne šiaip sau – Rolls-Royce buvo varomas tik galiniais ratais, o pasakiškai patogi važiuoklė nebuvo labai tvirta. Pakeitus šias dalis automobilis rimtai numetė svorio, tačiau vyrai ėjo tolyn.

Be gailesčio buvo lupamos kėbulo detalės, kurios vėliau krupščiai buvo keičiamos lengvesniais stiklo pluošto segmentais. Viduje atsirado saugos lankai, kurie automobiliui suteikė ir papildomo standumo. Žinoma, tuo pačiu buvo atsisakyta visų nereikalingų prabangos elementų, įskaitant gėrimų barą, tačiau odos ir medienos prietaisų skydelis išliko. Užbaigtas bolidas svėrė 1400 kg – 785 kg mažiau nei originalus automobilis. O juk Ekstazės dvasia ir toliau rodė kelią. Komandą rėmė net Christian Dior produktų linija Jules – pastangos iš ties buvo rimtesnės nei galėjo pasirodyti.

Taip atrodė stipriai modifikuotas Paryžiaus-Dakaro bolidas Rolls-Royce Corniche. (Matti Blume, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Rolls-Royce prie Dakaro ralio starto linijos atrodė juokingai, tačiau maratonui įsibėgėjus Corniche važiavo 13-as. Taip jis tarsi rodė savo savininkui, kad gali būti kietas ir nuožmus. Po daug metų Montcorgé prisiminė, kad Corniche buvo labai patogus ir ypač smagiai lėkė itin smulkiu smėliu pietų Alžyre. Komanda atskleidė, kad Corniche paneigė visų prognozes ir taip niekada ir neužstrigo. Tiesa, lenktynes užbaigė be oficialios vietų nugalėtojų sąraše.

Rolls-Royce Corniche lenktyniavo dėl 13-osios pozicijos, kuri būtų laikoma tikru pasiekimu. Tačiau vienas nesėkmingas manevras nuplėšė vairo traukę ir sugadino dar kelis važiuoklės komponentus vienoje pusėje. Remontas lauko sąlygomis užtruko tiek, kad Rolls-Royce Corniche  buvo diskvalifikuotas, tačiau lenktynes jam buvo leista tęsti, nors automobilis ir nebebuvo laikomas tikru dalyviu.

Sužeistas ir diskvalifikuotas Rolls-Royce Corniche pasiekė Dakarą – tai buvo vienas iš 40 automobilių, kurie tąkart finišavo. Nors keistuolis Rolls-Royce atsidūrė reitingo žemumose, jo pasiekimas atsimenamas iki šiol. Juk tai prilygo maratono bėgimui apsivilkus brangiausią kostiumą!



Daugiau apie Dakarą:

DAF sunkvežimio su dviem varikliais avarija pakeitė Dakaro ralio taisykles;

Kodėl Dakaro sunkvežimių įgulą sudaro trys žmonės?

Į Dakarą su Vespa motoroleriu;

7 tragedijos, parodančios Dakaro ralio pavojingumą;

„500 šiknaskylių prie starto linijos“;

Kodėl Dakaro ralis nebeaplanko Dakaro?;

10 įdomių faktų apie Dakaro ralį, kurių galbūt nežinojote: mėgėjų procentas, Margaret Thacher sūnaus bėdos ir kuris automobilis laimėjo daugiausiai kartų.

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.