Oro linijos nori jus pakviesti keliauti bagažo skyriuje – kam skirta ši idėja?

Oro linijos nori jus pakviesti keliauti bagažo skyriuje – kam skirta ši idėja?

Kaip žinote, po didžiųjų keleivinių lėktuvų kabinomis yra bagažo skyrius. Jame keliauja jūsų daiktai. Ten šalta, tamsu, triukšminga, tačiau tai nėra svarbu, nes žmonės įprastai bagažo skyriuje neskraido. Tačiau galbūt ateityje skraidys, nes Australijos oro linijų Qantas vadovas Alanas Joyce’as mano, kad tą erdvę būtų galima išnaudoti naudingiau.

Qantas planuoja priartinti Australiją prie pasaulio. Norima, kad greitai Australija būtų pasiekiama ilgais skrydžiais be sustojimo. Technologinės galimybės tam jau yra – Boeing 787 ir kiti lėktuvai gali nuskristi labai didelius atstumus be nusileidimo. Tačiau itin ilgus skrydžius sunku paversti pelningais. Išeitis – itin prabangios kajutės.



Alanas Joyce’as nori, kad Qantas jau greitu metu vykdytų nuolatinius reisus iš Melburno ir Sidnėjaus į Jungtinę Karalystę ir Niujorką. Siekiama, kad šie reisai būtų paleisti jau per artimiausius ketverius metus. Technologine prasme tai yra įmanoma. Qantas visai neseniai paleido tiesioginį skrydį tarp Londono ir Perto. Tačiau didysis iššūkis yra tokių skrydžių pelningumas ir keleivių komfortas. Keleiviams danguje tektų praleisti maždaug 20 valandų.

Greičiausiai, kad į ilgiausius skrydžius Qantas siųs savo Boeing 787 (Mertie, Wikimedia (CC BY 2.0)

Joyce’as užsiminė apie vieną idėją, kuri galėtų palengvinti keliaujančiųjų dalią. Tai – bagažo skyriuje įrengtos prabangios kajutės – visai nauja klasė. Aišku, lėktuvų kabinų dizainą reikėtų kardinaliai keisti, tačiau ekspertai mano, kad tai – įmanoma. Pats Joyce’as užsiminė, kad šiuose prabangiuose kambariuose keleiviai galėtų labai patogiai išsimiegoti ar net sportuoti. Tiesa, kad tokia svajonė virstų realybe reikėtų didžiulių investicijų, nes dabar bagažo skyriuje būtų sunku ir atsistoti, o ką jau kalbėti apie vėdinimą, apšvietimą ir kitus patogumus.

Dviejų didžiausių keleivinių lėktuvų schemos. (solbergj, Steff and Clem Tillier, Wikimedia (CC BY 2.5)

Taigi, krovinių skyriuje tektų įrengti traukinius primenančias kupė, kur keleiviai galėtų pamiegoti. Tačiau tai nėra vienintelė keista idėja, kaip galima palengvinti ilgas keliones lėktuvais. Richardas Bransonas, Virgin Atlantic vadovas, kadaise yra užsiminęs apie planus lėktuve įrengti kazino, tačiau jie realybe taip ir nevirto. Dabar pranešama, kad Lufthansa savo skrydžiuose norėtų siūlyti keleiviams sudalyvauti jogos klasėse, o galbūt ir kituose sportiniuose užsiėmimuose.

Qantas idėja iš karto susilaukė ir kritikos. Galbūt bagažo skyriuje ir įmanoma įrengti visiškai naują klasę, tačiau ar dėmesys turėtų būti skiriamas būtent tam? Qantas, kaip ir kitų didžiųjų oro linijų, keleiviai negali pasigirti dosnia kojoms skiriama vieta. Trumpesni skrydžiai, trunkantys kad ir 10-12 valandų, nėra tokie jau nepatogūs. Bet ar galite įsivaizduoti 20 valandų kelionę, kai jūsų kojos turi mažiau nei 79 cm vietos?

Kol kas kajutės bagažo skyriuje yra tik idėja, kuri neaišku, ar kada nors bus įgyvendinta. Tačiau su konstrukciniais lėktuvų pakitimais, galbūt tai nebūtų taip ir blogai. Bet kur dėsis bagažas?



Taip pat skaitykite:

Vienos oro linijos į trumpus maršrutus nori siųsti didesnius lėktuvus;

Ypatingai prabangūs kambariai Singapūro oro linijų Airbus A380;

Kodėl lėktuvai neskraido virš Antarktidos? Juk taip pavyktų sutrumpinti keliones;

Kodėl oro uostų terminalai dažniausiai yra iškloti kilimais?

Kodėl oro uostai vis keičia pakilimo-tūpimo takų žymėjimą?

Apie Nodum

Nodum.lt - įdomiems skaitiniams skirtas puslapis. Čia reguliariai publikuojami straipsniai apie naujausias technologijas, mokslo pasiekimus, automobilių pasaulio naujienas ir kultūrą, patarimus ir visokias internete aptinkamas įdomybes. Didžiausias dėmesys skiriamas žmonėms, kurie kuria, keliauja, myli savo darbą, įdomioms lankytinoms vietoms ir pomėgiams. Nodum.lt - įvairenybių mazgas, jei veikiate ką nors įdomaus, apie ką norėtumėte papaskoti - susisiekite su mumis per mūsų Facebook puslapį ar elektroniniu paštu - nodum2017@gmail.com.