Neoplan – garsus Vokietijos autobusų gamintojas, veikiantis nuo 1935 metų. Ši kompanija yra tokia didelė ir turi tokią ilgą istoriją, kad net negalima stebėtis, kad joje – labai daug įdomių modelių. Pavyzdžiui, Neoplan Megaliner yra toks didelis keturių ašių autobusas, kad jis iš pradžių net netilpo į įprastus europietiškus standartus.

Neoplant Megaliner – 15 metrų autobusas su 4 ašimis. (Cassiopeia_sweet, Wikimedia)

Neoplan istorijoje yra įdomaus dydžio autobusų. Štai Jumbocruiser yra tiesiog milžiniškas dviejų dalių autobusas, o vos 9 metrų ilgio Skyliner yra labai trumpas dviaukštis. Bet Nodum.lt yra straipsnių ir apie kitus įdomius autobusus – paskaitykite apie ypatingo dizaino turistinį Citroën Cityrama, rotorinį variklį turintį Mazda Parkway Rotary ar ilgą ir nerangų Monrealio monstrą.

Neoplan yra visame pasaulyje žinomas autobusų gamintojas, pardavinėjantis savo produktus įvairiuose pasaulio kraštuose. Skirtingose pasaulio dalyse galioja skirtingi standartai. Taigi, 8-9-ajame dešimtmečiuose Neoplan gamino įspūdingo 15 metrų ilgio Skyliner ir Cityliner versijas, bet šiuos autobusus pardavinėjo tik Pietų Amerikoje, Saudo Arabijoje, Turkijoje, Libijoje ir dar keliose šalyse. Bet ne Europoje.

Neoplan Megaliner – įspūdingo dydžio ir galimybių autobusas su 4 vairuojamomis ašimi. (Neoplan nuotrauka)

Oficialiai beveik 15 metrų ilgio Megaliner gamintas nuo 1983 metų, bet Neoplan tokio autobuso Senajam Žemynui iš pradžių pasiūlyti negalėjo, nes pagal tuometinius Europos standartus autobusas be priekabos negalėjo būti ilgesnis nei 12 metrų ilgio. Neoplan tikėjo, kad tai tėra pasenusios taisyklės, bet pakeisti jas nebuvo lengva. O reikėjo, nes Europa buvo turtinga autobusų rinka.

Kai 1992 metais parodoje Hanoveryje Neoplan pristatė modernų milžiną Megaliner, Europoje dar galiojo 12 metrų standartas. Neoplan todėl iš pradžių turėjo pasirūpinti specialiais leidimais ir įtikinti vežėjus, kad Megaliner privalumai nusveria bet kokius trūkumus, susijusius su jo eksperimentiniu statusu. Ir projektas pavyko – 1993 metais Vokietija ir Europos Sąjunga išplėtė autobusų ilgio apribojimus ir leido daugiaašiams autobusams būti net 15 metrų ilgio.

Neoplan Megaliner buvo gaminamas iki 2003 metų. (Cassiopeia_sweet, Wikimedia (CC BY-SA 3.0)

O Megaliner yra daugiaašis – dėl savo įspūdingų matmenų ir svorio jis turi net 4 ašis. Neoplan sukūrė unikalią visų vairuojamų ratų sistemą, kad Megaliner galėtų apsisukti įprastose autobusų aikštelėse. Nepaisant 3 papildomų metrų, Megaliner yra lygiai toks pat manevringas kaip ir įprasti tarpmiestiniai autobusai. Aišku, sustojęs autobusų stotyje Megaliner vis tiek atrodo kaip pastato dalis – jis ne tik yra 15 metrų ilgio, bet dar yra ir 4 metrų aukščio ir 2,5 metrų pločio. Standartiniame Megaliner telpa 90 keleivių (50 viršuje ir 40 apačioje), bet buvo kuriamos įvairios salono konfigūracijos. Pavyzdžiui, labai retas miestietis Megashuttle talpina 100 sėdinčių ir 80 stovinčių keleivių.

Megaliner gale montuoti įvairūs maždaug 370-385 kW galios varikliai, poruoti su mechanine 8 laipsnių ZF transmisija. Greitkelyje Megaliner gali pasiekti savo maksimalų gamintojo apribotą greitį – 100 km/val.

Taigi, Megaliner autobusu Neoplan sugebėjo pakeisti standartus ir dabar Europoje galima važinėti 15 metrų ilgio vientisais autobusais. Bet kada paskutinį kartą tokį matėte?

Megaliner Japonijoje – ten jis buvo gana populiarus. (Cassiopeia_sweet, Wikimedia)

Verslo prasme, Megaliner nebuvo ypatingai sėkmingas produktas. Jis buvo labai brangus. 21 amžiaus pradžioje jis sudomino Japoniją, kuri importavo ne vieną tokį milžiną. Tačiau Prancūzija jo neįsileido. Kita vertus, Megaliner atvėrė duris daugybei skirtingų 14 metrų ilgio autobusų, kuriems įprastai pakanka trijų ašių.

2000 metais Megaliner jau nebebuvo siūlomas pirkėjams, bet paskutinis, atrodo, buvo surinktas 2003 metais. Jie naudoti gana ilgai. Tiesa, Japonijoje po poros gaisrų Megaliner reputacija buvo pažeista. O ir šiaip dabar tai – senamadiška transporto priemonė. Gaila, galbūt, tik dėl to, kad kompanijos, kurios dar visai neseniai naudojo Megaliner, nepasirūpino jų vieta muziejuje.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia