Formulės 1 pilotai yra tikri atletai. Jie privalo būti stiprūs, nes tokios lenktynės yra ir didelis fizinis išbandymas. O ūgis ar yra svarbus?

Kalbant apie ūgį, ar esate girdėję, kad tankų įgulas sudaro labai žemo ūgio kariai? O kokio amžiaus buvo vyriausias F1 lenktynių nugalėtojas?

Alexanderis Albonas yra 1,86 m ūgio ir savo bolide telpa be problemų. (Liauzh, Wikimedia (CC BY-SA 4.0)

Formulės 1 bolidai nėra tokie jau maži – 5,5 metrų ilgio bolidai iš tikrųjų yra didesni už kai kuriuos limuzinų klasės automobilius. Be to, jie pritaikomi vairuotojams. Kiekvienas lenktynininkas sėdi specialiai jam sukurtoje sėdynėje, pedalų pozicija taip pat pritaikoma prie jo anatomijos. Taigi, F1 pilotai neprivalo būti žemi. Štai 2024-ųjų sezone aukščiausi yra Alexanderis Albonas ir Estebanas Oconas, kurie yra maždaug 1,86 m ūgio. Tai, kad Yuki Tsunodos ūgis yra 1,61 m jokių standartų tikrai neperrašė. Jei talentingas lenktynininkas būtų daugiau nei 2 metrų ūgio, inžinieriai tikrai pasistengtų rasti jam vietos bolide.

Formulė 1 savo istoriją rašo nuo 1950 metų ir per tuos ilgus dešimtmečius buvo ir visokių bolidų, ir visokių vairuotojų. Buvo ir laikai – pavyzdžiui, 8-ojo dešimtmečio pabaiga – 9-ojo pradžia – kai F1 automobilių kabinos buvo pastumtos toli į priekį ir jose iš tikrųjų buvo labai ankšta. Tai kuris vairuotojas buvo aukščiausias?

Hansas-Joachimas Stuckas 1977-ųjų Monako Grand Prix. (Martin Lee, Wikimedia (CC BY-SA 2.0)

Tikriausiai ne visų F1 istorijoje buvusių lenktynininkų duomenys dabar yra žinomi. Turbūt, ne visi buvo pamatuoti. Bet kiek žinoma, vokietis Hansas-Joachimas Stuckas yra aukščiausias žmogus kada nors lenktyniavęs Formulėje 1. Jo ūgis – 1,94 m. Formulėje 1 jis lenktyniavo nuo 1974 iki 1979 metų, startavo 74 Grand Prix lenktynėse. Pergalių Stuckas nepasiekė, bet porą kartų lipo ant podiumo. Įdomu ir tai, kad iš Formulę 1 jis paliko būdamas 28 metų amžiaus. Ne savo noru – jam tiesiog nebeliko vietos, nes komandos keitėsi, talentingų vairuotojų buvo daug.

Manoma, kad pasitraukimas iš F1 Stuckui išėjo į naudą, nes tuo metu bolidų kabinos susitraukė ir buvo pastumtos toli į priekį. Aukštas Stuckas būtų stipriai rizikavęs savo sveikata, jei būtų lenktyniavęs ankštoje kabinoje, kur jo kojos būtų atlikusios priekinio bamperio vaidmenį. Be to, po F1 jis pasiekė įspūdingų pergalių kėbilinių automobilių ir ištvermės lenktynėse.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia