Automobilių gamintojai dažnai naudoja tuos pačius dizaino elementus, kurie jiems padeda išsiskirti. Unikali dizaino kalba su laiku keičiasi ir kartais skirtingų kartų automobiliai yra visiškai nepanašūs vieni į kitus. Tačiau tai nėra tokia istorija – kodėl šis 1967-1968 metais gamintas automobilis su BMW logotipu ir grotelėmis nė kiek neprimena kitų tuometinių BMW automobilių?

BMW 1600 GT – iš esmės, tai tas pats Glas. (Abehn, Wikimedia)

Iš tikrųjų, į šį klausimą būtų galima atsakyti labai paprastai – nes šį automobilį sukūrė ne BMW. BMW dizaino kalba, žinoma, per kelius dešimtmečius stipriai keitėsi, tačiau išliko lengvai atpažįstama. Štai kaip atrodė septintojo dešimtmečio BMW:

1965-ųjų BMW 1600. (nakhon100, Wikimedia(CC BY 2.0)

Tai kokį automobilį matome viršuje? Tai – Glas GT.

Vokiečių automobilių gamintojas Glas buvo įkurtas 1883 metais, tačiau iš pradžių gamino tik žemės ūkio techniką, vėliau – siuvimo mašinas. Po Antrojo pasaulinio karo Glas ėmėsi mažų ekonomiškų automobilių gamybos.  Labiausiai kompaniją išgarsino Goggomobil – maži automobiliai, gaminti iki pat kompanijos istorijos pabaigos 1966 metais.

1964 metais Glas kompanija nustebino ne vieną, kai pristatė italų dizainerio Pietro Frua sukurtą 1300GT. Šis sportiškas ir labai lengvas kupė (arba kabrioletas) turėjo 1,3 litrų variklį, išvystantį 55 kW galią, kuris jam leido pasiekti maksimalų 170 km/val. greitį. Jau 1965 metais 1300GT galia pakilo iki 62,5 kW, o didesni ratai leido pasiekti 175 km/val. greitį. Glas planavo, kad 1300GT konkuruos su britiškais sportiniais automobiliais ir turės daug pranašumų, įskaitant vokišką surinkimo kokybę ir itališką kėbulą.

Glas 1300 GT kabrioletas – šie automobiliai siekė konkuruoti su britiškais sportiniais automobiliais. (Axel Kirch, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Pardavimai nebuvo tokie geri, kaip Glas tikėjosi, todėl 1965 metais buvo pristatytas 1700GT modelis – tas pats automobilis, bet su 1,7 l 74 kW varikliu ir 185 km/val. maksimaliu greičiu. Galiausiai, 1966 metais Glas pristatė 2600GT – automobilį su 2,6 l V8 varikliu. Tai buvo visiškai kitaip atrodantis automobilis, sukurtas ant tos pačios 1700GT bazės. 2600GT turėjo tapti prabangiu GT klasės automobiliu ir šįkart Glas ketino konkuruoti su italais. Vietoje to, brangus 2600GT projektas galutinai sužlugdė Glas kompaniją ir ji buvo parduota BMW.

Ir taip prieiname prie straipsnio viršuje matyto automobilio. Kai BMW įsigijo Glas kompaniją, buvo nuspręsta visiškai atsisakyti pasenusių mikroautomobilių, bet toliau gaminti GT automobilį, tačiau jam panaudoti daugiau standartinių BMW dalių. 1300GT gavo BMW 1,6 litrų 77 kW variklį ir galinę važiuoklę ir tapo BMW 1600 GT. Tuo tarpu 2600GT gavo 3 litrų variklį, kurį išvystė patys Glas inžinieriai, ir tapo 3000GT. Nors dizainas liko nepakitęs, dabar šie automobiliai buvo papuošti BMW grotelėmis ir logotipais.

BMW 1600 GT turėjo BMW variklį ir galinę važiuoklę. (Andrew Bone, Wikimedia(CC BY-SA 4.0)

Taip tie Glas modeliai virto BMW gamos keistuoliais. Itališkas dizainas (ir Italijoje pagaminti kėbulai), Glas salonas bei priekinė važiuoklė ir BMW variklis, galinė važiuoklė bei grotelės su logotipais – tikrai keistas receptas. BMW 1600 GT atrodė keistai, o 3000 GT – dar keisčiau.

BMW 3000 GT – ar šis automobilis jums primena kitus senus BMW? Ir būtinai pažvelkite į tuos ant sparnų sumontuotus veidrodėlius. (Andrew Bone, Wikimedia(CC BY 2.0)

Taip yra dėl to, kad Glas 2600 GT buvo pravardžiuojamas Glaserati, nes buvo labai panašus į tuometinius Maserati automobilius, irgi kurtus Frua dizaino namuose. Taigi, kai Glas 2600 GT virto BMW 3000 GT, šis automobilis tapo BMW, kuris iš tikrųjų yra Glas, kuris buvo panašus į Maserati. Kita vertus, 118 kW galią išvystantis variklis, kuris iš esmės buvo sudvigubintas 1,5 litrų agregatas su trim karbiuratoriais, sukūrė neblogą GT automobilį.

Glas V8 arba 2600GT – šis automobilis, sukurtas 1700 GT pagrindu, buvo pravardžiuojamas Glaserati. Jis buvo gaminamas tik 1966 metais iki tol, kol kompaniją įsigijo BMW. (Charles01, Wikimedia)

Šis keistas BMW laikotarpis buvo užbaigtas 1968 metais, kai BMW sukūrė savo 2500 CS ir galutinai nutraukė Glas egzistavimą. 2500 CS jau buvo lengvai atpažįstamas BMW ir tai yra geras pavyzdys, kokia svarbi markėms yra dizaino kalba.

Tie Glas BMW automobiliai dabar yra pakankamai reti. Tik apie 389 3000 GT vienetai buvo pagaminti (ir 277 tikrų Glas 2600GT). BMW logotipą nešiojo ir 1259 1600 GT automobiliai – palyginimui, Glas pagamino 5376 GT automobilius su savo logotipu.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia