Ralis ir Formulės 1 lenktynės yra visiškai skirtingos automobilių sporto kategorijos. Tačiau jei esi geras Formulės 1 lenktynininkas, tikėtina, kad gali perprasti ralio specifiką ir visai greitai varžytis tarp geriausių.

Formulei 1 reikia gero ryšio tarp mašinos ir žmogaus. Reikia ir aštrių juslių, gero fizinio pasiruošimo, sportinių ambicijų. Visa tai praverčia ir Dakaro ralyje. Be to, Dakaro ralis įsiterpia tarp Formulės 1 sezonų, o ir patys lenktynininkai dažnai savo malonumui ar paraginti rėmėjų noriai dalyvauja raliuose. Todėl nieko keisto, kad Dakare yra dalyvavę nemažai F1 pilotų. Klausimas toks – ar tarp Dakaro ralio čempionų rastume žmonių, kurie yra triumfavę ir F1 lenktynėse?

Mercedes-Benz 280 GE su Jacky Ickxo bei Claudeo Brasseuro ekipažu 1982 metais. (Daimler nuotrauka)

Beje, ar žinote, kodėl Formulės 1 vairuotojai vadinami pilotais? F1 pilotai dažnai būna palyginti jauni – paskaitykite, kiek metų buvo vyriausiam Dakaro ralio čempionui.

Dakaro ralis vyksta nuo 1979 metų su pertrauka 2008-aisiais. Daug žmonių yra laimėję po kelis kartus, todėl Dakaro čempionų sąrašas nėra labai ilgas. Jame nėra nė vieno Formulės 1 čempiono, bet yra vienas žmogus, kuriam pavyko laimėti kelias F1 Grand Prix lenktynes.

Jacky Ickxas Formulėje 1

Jacques Bernard Ickxas – vienas tų lenktynininkų, apie kuriuos rašomos knygos. Nodum.lt nėra knyga, todėl visos Ickxo biografijos ir pasiekimų čia nerasite.

Jacky Ickxas su Ferrari bolidu 1968 metais. (Evers, Joost, Wikimedia(CC BY-SA 3.0 nl)

Jacky Ickxas gimė 1945 metais Briuselyje. Jo tėvas buvo lenktynininkas ir automobilių sporto žurnalistas, todėl dažnai pasiimdavo sūnų į lenktynes. Paauglys Ickxas su 50 kubinių centimetrų Zündapp motociklu ėmė dalyvauti lenktynėse ir jas įprastai laimėdavo. Vėliau jis persėdo prie automobilio vairo ir ėmė skinti pergales automobilių sporte. 1965 metais Ickxas laimėjo Belgijos kėbulinių automobilių čempionatą, o 1966-aisiais triumfavo Spa 24 valandų lenktynėse. Ir tada nukreipė žvilgsnį į Formulę 1.

Keistos tų laikų Grand Prix taisyklės vienoje kvalifikacijoje leido varžytis ir F1, ir F2 bolidams. 1966 metais Niurburgringo trasoje Ickxas pasirodė su Matra MS5-Cosworth F2 bolidu. Tiesa, tragiškai nesėkmingai – jau pirmame rate jis susidūrė su varžovu Johnu Tayloru ir pasitraukė iš lenktynių. Tayloras netrukus mirė nuo patirtų sužalojimų.

Jacky Ickxas už Brabham vairo 1969-aisiais. (ZANTAFIO56, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Į Grand Prix lenktynes Ickxas grįžo kitais metais toje pačioje trasoje. Šįkart jis valdė  Matra MS7-Cosworth bolidą, kuris buvo šiek tiek galingesnis, bet vis tiek priskiriamas F2 klasei. Nepaisant to, Ickxas kvalifikacijoje pademonstravo trečią laiką! Starto rikiuotėje jis buvo nustumtas už visų F1 bolidų, bet per pirmuosius keturis ratus Ickxas aplenkė net 12 Formulės 1 bolidų. Tų lenktynių jis nebaigė dėl techninių problemų, bet taip prasidėjo Ickxo legenda Formulėje 1.

Ickxas Formulėje 1 varžėsi iki 1979 metų. Jis startavo 116 lenktynių, 25 kartus lipo ant podiumo, 8 – ant aukščiausios jo pakylos. Geriausių rezultatų F1 Ickxas pasiekė vairuodamas Brabham ir Ferrari, bet yra buvęs ir kitų komandų vairuotoju. 1969 ir 1970 metais čempionato įskaitoje jis liko antras. F1 čempionu jis taip ir netapo, bet jo karjera buvo nusėta įspūdingų momentų.

Ickxas 1970-ųjų Formulės 1 čempionate liko antras. (Saaleha Bamjee, Wikimedia(CC BY-SA 2.0)

Ickxas Dakare

Ickxas savo talentus demonstravo ir ištvermės lenktynėse. Jis dažnai dalyvavo Le mano 24 valandų lenktynėse ir ten triumfavo net šešis kartus – 1969, 1975, 1976, 1977, 1981 ir 1982 metais. Tačiau Ickxas turėjo per daug ambicijų, įgūdžių ir entuziazmo, kad to jam būtų gana.

Belgo Jacky Ickxo vairuojamas Mercedes-Benz 280 GE dykumoje 1983 metais. (Daimler nuotrauka)

1981 metais Jacky Ickxas pirmą kartą leidosi į Dakaro ralį. Tuo metu tai buvo pakankamai jaunas renginys, bet Ickxas norėjo būti jo dalimi. Tiesa, tais 1981 metais su Citroën bolidu finišo jis nepasiekė. 1982 metais Jacky Ickxas į Dakarą grįžo su Mercedes-Benz visureigiu ir laimėjo net septynis etapus, bet galutinėje rezultatų lentelėje liko penktas. 1983-ųjų Dakaras Jacky Ickxui nubo daug sėkmingesnis – daugkartinis Formulės 1 laimėtojas ir Le Mano čempionas pagaliau gavo ir Dakaro ralio laurus.

1983-iųjų Dakaro ralis yra ypatingas tuo, kad Mercedes-Benz bolidai triumfavo ir sunkvežimių, ir visureigių kategorijoje. Jacky Ickxas su Mercedes-Benz 280 GE laimėjo penkis etapus ir pirmą bei paskutinį kartą tapo šių lenktynių čempionu. Šalia jo visureigyje sėdėjo Claudeas Brasseur – šturmanas, kuris labiau išgarsėjo kaip aktorius, o jaunystėje buvo bobslėjaus komandos narys.

Čempioniškas 1983-iųjų 280 GE. (Daimler nuotrauka)

Jacky Ickxas Dakaro ralyje iš viso dalyvavo 14 kartų su Citroën, Mercedes, Porsche, Lada (taip, su Niva), Peugeot, Toyota ir Mitsubishi visureigiais. To 1983-iųjų pasiekimo jis nepakartojo, bet 1986 ir 1989 metais finišavo antras.

Prancūzas Jeanas-Louisas Schlesseris, Dakaro ralio čempionu tapęs 1999 ir 2000 metais, irgi yra dalyvavęs Formulės 1 lenktynėse. Vienintelis jo startas F1 čempionato įskaitos lenktynėse 1988 metais Italijoje buvo pažymėtas susidūrimu su pirmaujančiu Ayrtonu Senna. Čempiono titulą užsitikrinęs Senna jau dviem ratais lenkė toli peletono gale važiuojantį Schlesserį, todėl būsimas Dakaro ralio čempionas vėliau su ašaromis atsiprašinėjo už avariją.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia